SHO725 - SOSYAL HİZMET ÖRGÜTLERİNDE YÖNETİM

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SOSYAL HİZMET ÖRGÜTLERİNDE YÖNETİM SHO725 2. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Kasım Karataş 
Dersin amacıÖğrencilerin, müracaatçıların ihtiyaçlarına yönelik, sosyal hizmet örgütlerinde karar verme, planlama, örgütleme, etkileme, iletişim, eşgüdüm ve değerlendirme süreçlerinin kavraması 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci;
  2. 1. Sosyal hizmet ve bakım veren örgütlerinin niteliğini
  3. 2. Sosyal bakımda değişen liderlik ve yönetim anlayışını,
  4. 3. Sosyal hizmet örgütlerinde kurumsal performans ve kalite güvencesini
  5. 4. Ulusal sosyal hizmet standartlarını
  6. 5. Sosyal bakım örgütlerinde kaynak yönetimini
  7. 6. Sosyal Hizmet Yönetim becerilerini öğrenir
Dersin içeriğiSOSYAL HİZMET ÖRGÜTLERİNİN DOĞASI
YÖNETİM, LİDERLİK VE SOSYAL BAKIM YÖNETİMİNDEKİ DEĞİŞİM
SOSYAL BAKIM KURUMLARINDA YÖNETİM DEĞİŞİMİ
İŞ YERİNDE SAYGINLIK
SOSYAL HİZMET ÖRGÜTLERİNDE KURUMSAL PERFORMANS VE KALİTE GÜVENCESİ
SOSYAL BAKIMA YAKINDAN BAKMAK: TARİHSEL BİR BAKIŞ
ULUSAL HİZMET STANDARTLARI
SOSYAL BAKIM ÖRGÜTLERİNDE KAYNAK YÖNETİMİ
SOSYAL HİZMET YÖNETİM BECERİLERİ 
Kaynaklar1. ThomReilly MSW, PhD (2007): Management in LocalGovernments, Administration in SocialWork, 31:2, 49-66
2. Mayers, Raymond Sanchez, Souflee, Federico. Schoech, Dick j. Dilemmas in Human Services Management: İllustrative Case Studies. New York: Springer Series on Social Work. 1994.
3. Hughes, Mark and Michael Wearing. OrganisationsandManagement in SocialWork, London, Sage, 2007.
4. HaffordLetchfıeldTrısh. Management andOrganisations in SocialWork, Learning Matters, 2009 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSOSYAL HİZMET ÖRGÜTLERİNİN DOĞASI Örgüt Kavramı Örgüt Stratejisi Örgüt Yapısı Örgüt Modelleri/Yönetim Yaklaşımları Örgüt Kültürü İşletmecilik (Kamu İşletmeciliği-Managerializm) Yönetişim (Governance) Üçüncü Sektör
2. HaftaYÖNETİM, LİDERLİK VE SOSYAL BAKIM YÖNETİMİNDEKİ DEĞİŞİM Yönetim nedir? Yönetici ve lider arasındaki farklar Stratejik liderlik
3. HaftaYönetim ya da işletmecilik? Yansıtıcı yönetim Kurumların güç kaynakları yönetim otoritesi yönetim gücü
4. HaftaDeğişim stratejileri Öğrenen örgütler Tanımlayıcı ilkeler Sosyal çalışma uygulamasının doğası Kişisel ve profesyonel gelişim becerileri Öğrenen Örgütler Teorisi Süpervizyonun rolü Personelin öğrenimi ve işgücü geliştirme stratejileri Sürekli profesyo
5. Haftaİş Yerinde Saygınlık İş Yerinde Sağlık ve Güvenlik Stres ve Sosyal Çalışma İş Stresi ve Nedenleri Sosyal Hizmet Alanlarında Saldırganlık ve Şiddet Pozitif İş Kültürü Risk Değerlendirmesi
6. HaftaAra-sınav
7. HaftaSOSYAL HİZMET ÖRGÜTLERİNDE KURUMSAL PERFORMANS VE KALİTE GÜVENCESİ Sosyal Hizmet Uygulaması İle Kalite Güvencesi Ve Performans Ölçümü Arasındaki Bağlantı Sosyal Bakım Hizmetlerinde Etkililik NEDEN Ölçülmelidir? Kalite Güvencesinin Tanımı Bir Sistem O
8. HaftaSosyal Hizmette Kalite Güvencesi Kültürünün Gelişimi Sosyal Bakım Hizmetlerinde Piyasa Ekonomisine Geçiş ve Hesap verilebilirliğin Önem Kazanması Sonuç Temelli Kültür
9. HaftaULUSAL SOSYAL HİZMET STANDARTLARI Kalite Güvencesi Sistemleri Ulusal Yıldızlama Sistemi ve Puan Tablosu
10. HaftaMüfettiş Geldiğinde: Düzenleme ve Teftiş Rejimleri Kalite Güvencesi Ve Performans Yönetiminin Geleceği
11. HaftaAra sınav
12. HaftaSOSYAL BAKIM ÖRGÜTLERİNDE KAYNAK YÖNETİMİ Sosyal Bakım Nedir? Sosyal Bakımın Finansmanı Kaynak Yönetim İşlevinde Sosyal Hizmet Uzmanı Bakım yönetimi aşamaları Hükümet politikası
13. HaftaBağımsız, Özel ve Üçüncü Sektör Kaynakların yönetimindeki zorluklar Bütçe yönetim süreci Gayri resmi bakım Sosyal bakım örgütlerinde sosyal hizmetin rolünü anlamak
14. HaftaSOSYAL HİZMET YÖNETİM BECERİLERİ Sosyal Hizmet Becerileri Sosyal Hizmet İstihdam Yerlerinin Aradıkları Beceriler Sosyal Hizmet Yönetim, Eğitimi için Uyarılar
15. HaftaSosyal Hizmet Yönetim, Eğitimi için Uyarılar
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum115
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama15454
Proje000
Ödevler15454
Ara sınavlara hazırlanma süresi15454
Genel sınava hazırlanma süresi15454
Toplam İş Yükü32222300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak sosyal hizmet alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün kavramlara ulaşır    X
2. Sosyal hizmet alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık görüşleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır   X 
3. İleri düzeyde farklı araştırma yöntem ve teknikleri bilgisine sahiptir   X 
4. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.    X
5. Sosyal hizmet alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme becerisi vardır.    X
6. Sosyal hizmet alanında sorun ve gereksinimler temelinde klinik ve makro sosyal hizmet modelleri geliştirebilme becerisine sahiptir.  X  
7. Sosyal hizmet alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygular, geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir sosyal hizmet alanına uygular; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrayabilir, tasarlayabilir, uyarlayabilir ve uygulayabilir.  X  
8. Yeni ve karmaşık görüş ve kavramların eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.    X
9. Karmaşık ve zor vakalarda süpervizyon verir   X 
10. Sosyal hizmet alanına yenilik getiren düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.    X
11. Sosyal hizmet alanı ile ilgili ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde makale(ler) yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. X   
12. Sosyal hizmet alanı ile ilgili ve disiplinler arası psiko-sosyal sorunların anlaşılmasını ve farkındalığını gerektiren ortamlarda liderlik yapar.   X 
13. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak sosyal hizmet alanı ile ilgili klinik ve makro yöntemler geliştirir, mesleki/akademik ortamlara aktarır.    X
14. Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.  X  
15. Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek