SHO725 - SOSYAL HİZMET ÖRGÜTLERİNDE YÖNETİM
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SOSYAL HİZMET ÖRGÜTLERİNDE YÖNETİM | SHO725 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Kasım Karataş | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin, müracaatçıların ihtiyaçlarına yönelik, sosyal hizmet örgütlerinde karar verme, planlama, örgütleme, etkileme, iletişim, eşgüdüm ve değerlendirme süreçlerinin kavraması | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | SOSYAL HİZMET ÖRGÜTLERİNİN DOĞASI YÖNETİM, LİDERLİK VE SOSYAL BAKIM YÖNETİMİNDEKİ DEĞİŞİM SOSYAL BAKIM KURUMLARINDA YÖNETİM DEĞİŞİMİ İŞ YERİNDE SAYGINLIK SOSYAL HİZMET ÖRGÜTLERİNDE KURUMSAL PERFORMANS VE KALİTE GÜVENCESİ SOSYAL BAKIMA YAKINDAN BAKMAK: TARİHSEL BİR BAKIŞ ULUSAL HİZMET STANDARTLARI SOSYAL BAKIM ÖRGÜTLERİNDE KAYNAK YÖNETİMİ SOSYAL HİZMET YÖNETİM BECERİLERİ | |||||
Kaynaklar | 1. ThomReilly MSW, PhD (2007): Management in LocalGovernments, Administration in SocialWork, 31:2, 49-66 2. Mayers, Raymond Sanchez, Souflee, Federico. Schoech, Dick j. Dilemmas in Human Services Management: İllustrative Case Studies. New York: Springer Series on Social Work. 1994. 3. Hughes, Mark and Michael Wearing. OrganisationsandManagement in SocialWork, London, Sage, 2007. 4. HaffordLetchfıeldTrısh. Management andOrganisations in SocialWork, Learning Matters, 2009 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | SOSYAL HİZMET ÖRGÜTLERİNİN DOĞASI Örgüt Kavramı Örgüt Stratejisi Örgüt Yapısı Örgüt Modelleri/Yönetim Yaklaşımları Örgüt Kültürü İşletmecilik (Kamu İşletmeciliği-Managerializm) Yönetişim (Governance) Üçüncü Sektör |
2. Hafta | YÖNETİM, LİDERLİK VE SOSYAL BAKIM YÖNETİMİNDEKİ DEĞİŞİM Yönetim nedir? Yönetici ve lider arasındaki farklar Stratejik liderlik |
3. Hafta | Yönetim ya da işletmecilik? Yansıtıcı yönetim Kurumların güç kaynakları yönetim otoritesi yönetim gücü |
4. Hafta | Değişim stratejileri Öğrenen örgütler Tanımlayıcı ilkeler Sosyal çalışma uygulamasının doğası Kişisel ve profesyonel gelişim becerileri Öğrenen Örgütler Teorisi Süpervizyonun rolü Personelin öğrenimi ve işgücü geliştirme stratejileri Sürekli profesyo |
5. Hafta | İş Yerinde Saygınlık İş Yerinde Sağlık ve Güvenlik Stres ve Sosyal Çalışma İş Stresi ve Nedenleri Sosyal Hizmet Alanlarında Saldırganlık ve Şiddet Pozitif İş Kültürü Risk Değerlendirmesi |
6. Hafta | Ara-sınav |
7. Hafta | SOSYAL HİZMET ÖRGÜTLERİNDE KURUMSAL PERFORMANS VE KALİTE GÜVENCESİ Sosyal Hizmet Uygulaması İle Kalite Güvencesi Ve Performans Ölçümü Arasındaki Bağlantı Sosyal Bakım Hizmetlerinde Etkililik NEDEN Ölçülmelidir? Kalite Güvencesinin Tanımı Bir Sistem O |
8. Hafta | Sosyal Hizmette Kalite Güvencesi Kültürünün Gelişimi Sosyal Bakım Hizmetlerinde Piyasa Ekonomisine Geçiş ve Hesap verilebilirliğin Önem Kazanması Sonuç Temelli Kültür |
9. Hafta | ULUSAL SOSYAL HİZMET STANDARTLARI Kalite Güvencesi Sistemleri Ulusal Yıldızlama Sistemi ve Puan Tablosu |
10. Hafta | Müfettiş Geldiğinde: Düzenleme ve Teftiş Rejimleri Kalite Güvencesi Ve Performans Yönetiminin Geleceği |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | SOSYAL BAKIM ÖRGÜTLERİNDE KAYNAK YÖNETİMİ Sosyal Bakım Nedir? Sosyal Bakımın Finansmanı Kaynak Yönetim İşlevinde Sosyal Hizmet Uzmanı Bakım yönetimi aşamaları Hükümet politikası |
13. Hafta | Bağımsız, Özel ve Üçüncü Sektör Kaynakların yönetimindeki zorluklar Bütçe yönetim süreci Gayri resmi bakım Sosyal bakım örgütlerinde sosyal hizmetin rolünü anlamak |
14. Hafta | SOSYAL HİZMET YÖNETİM BECERİLERİ Sosyal Hizmet Becerileri Sosyal Hizmet İstihdam Yerlerinin Aradıkları Beceriler Sosyal Hizmet Yönetim, Eğitimi için Uyarılar |
15. Hafta | Sosyal Hizmet Yönetim, Eğitimi için Uyarılar |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 54 | 54 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 54 | 54 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 54 | 54 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 54 | 54 |
Toplam İş Yükü | 32 | 222 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak sosyal hizmet alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün kavramlara ulaşır | X | ||||
2. Sosyal hizmet alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık görüşleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | X | ||||
3. İleri düzeyde farklı araştırma yöntem ve teknikleri bilgisine sahiptir | X | ||||
4. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | X | ||||
5. Sosyal hizmet alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme becerisi vardır. | X | ||||
6. Sosyal hizmet alanında sorun ve gereksinimler temelinde klinik ve makro sosyal hizmet modelleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | ||||
7. Sosyal hizmet alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygular, geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir sosyal hizmet alanına uygular; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrayabilir, tasarlayabilir, uyarlayabilir ve uygulayabilir. | X | ||||
8. Yeni ve karmaşık görüş ve kavramların eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | X | ||||
9. Karmaşık ve zor vakalarda süpervizyon verir | X | ||||
10. Sosyal hizmet alanına yenilik getiren düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | ||||
11. Sosyal hizmet alanı ile ilgili ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde makale(ler) yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | ||||
12. Sosyal hizmet alanı ile ilgili ve disiplinler arası psiko-sosyal sorunların anlaşılmasını ve farkındalığını gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | ||||
13. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak sosyal hizmet alanı ile ilgili klinik ve makro yöntemler geliştirir, mesleki/akademik ortamlara aktarır. | X | ||||
14. Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | X | ||||
15. Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek