İST654 - İSTATİSTİKSEL PROSES KONTROL
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İSTATİSTİKSEL PROSES KONTROL | İST654 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç.Dr. Esra Polat | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı istatistiksel süreç kontrolde kullanılan temel yöntemlerin öğrenilmesini ve kullanılmasını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Süreç kalitesine ilişkin çıkarsamalar, İstatistiksel süreç kontrol, 2. Kalite iyileştirmede kullanılan istatistiksel yöntemler, 3. Ölçülebilir değişkenler için kontrol kartları, (Xortalama, R, S), 4. Ölçülemeyen değişkenler için kontrol kartları (p, np, c, u), 5. Süreç yeterlilik analizi 6. Ölçüm Sistemi Analizi 7. Kabul örneklemesi 8. Cusum ve Ewma kontrol kartları, | |||||
Kaynaklar | 1. Montgomery, Douglas C. (1996), Introduction to Statistical Quality Control, John Wiley and Sons, USA. 2. DeVor, Richard E. Statistical Quality Design and Control (2nd Edition) , USA. 3. Prof. Dr. Şanslı Şenol, İstatistiksel Kalite Kontrol, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2012. 4. İstatistik paket programı 5. Öğretim üyesi ders notları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | 1. Süreç tanımı ve özellikleri, 2. İstatistiksel süreç kontrol ve süreç değişkenliği, |
2. Hafta | 3. Kalite iyileştirmede kullanılan istatistiksel yöntemler, 4. Süreç Akış Diyagramı, 5.Kontrol Listesi, 6.Histogram, |
3. Hafta | 7. Pareto Diyagramı, 8. Neden-Sonuç Diyagramı, 9. Dağılma Diyagramı, 10. Gruplandırma, 11. Örnek uygulamalar |
4. Hafta | 12. Kontrol kartlarının istatistiksel temeli, 13. Normal dağılım, 14. Binom dağılımı, 15. Poisson dağılımı, 16. Merkezi limit teoremi |
5. Hafta | 17. Ölçülebilir değişkenler için kontrol kartları, 18. Ortalama kontrol kartı |
6. Hafta | 19. R kontrol kartı, 20. S kontrol kartı, 21. Örnek uygulamalar 22. Ölçülemeyen değişkenler için kontrol kartları, 23. p ve np kontrol kartları, 24. c ve u kontrol kartları, 25. Örnek uygulamalar |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | 26. Süreç yeterlilik analizi, 27. Ölçüm sistemi analizi, 28. Örnek uygulamalar |
9. Hafta | 29. Cusum kontrol kartları, 30. Örnek uygulamalar |
10. Hafta | 31. Ewma kontrol kartları, 32. Örnek uygulamalar |
11. Hafta | 33. Tek Katlı Örnekleme Planları, 34. Çalışma Karakteristiği Eğrileri, 35. Çift Katlı Örnekleme Planları |
12. Hafta | 36. Çok Katlı Örnekleme Planları, 37. Ardışık Örnekleme Planları, 38. Dodge?Romig Örnekleme Planları, 39. Örnek uygulamalar |
13. Hafta | Öğrencilerin Sunumları |
14. Hafta | Öğrencilerin Sunumları |
15. Hafta | Genel Sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 50 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 50 | 50 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 30 | 110 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İstatistik lisans düzeyinde edindiği kuramsal ve uygulamalı yeterlilikleri geliştirme. | X | ||||
2. Belirli bir alana yönelerek o alanda detaylı araştırma yapabilme ve uzmanlaşma | X | ||||
3. İstatistiksel problemlere ilişkin yeni çözüm yöntemleri geliştirme | X | ||||
4. İstatistik alanında edindiği bilgiyi disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme | X | ||||
5. İstatistik alanındaki bir konuyu belirli süre içerisinde etkin bir şekilde sunabilme | X | ||||
6. İstatistik alanında proje ve etkinlikler düzenleme. Bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilme. | X | ||||
7. Bilimsel irdeleme yetisine sahip olma | X | ||||
8. Analitik düşünme becerisine sahip olma | X | ||||
9. Mesleki yenilik ve gelişmeleri hem ulusal hem de uluslar arası düzeyde takip edebilme | X | ||||
10. İstatistik literatürünü takip edebilme | X | ||||
11. Bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma | X | ||||
12. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olma | X | ||||
13. Takım çalışmalarında gerekli olan niteliklere sahip olma ve takım liderliği yapabilme | X | ||||
14. Yabancı dil bilgisini, alanında yabancı dilde çalışmalar yapabilecek ve bu çalışmaları sunabilecek düzeyde geliştirme. | X | ||||
15. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek