ERG600-01 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR ERG600-01 3. Yarıyıl 4 0 0 30
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriGözlem
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Deney
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Mine Uyanık, Prof. Dr. Gonca Bumin, Prof. Dr.Esra Akı, Prof. Dr. Gamze Ekici Çağlar, Prof. Dr. Çiğdem Öksüz, Doç. Dr. Meral Huri, Doç. Dr. Sedef Şahin, Doç. Dr. Gökçen Akyürek , Doç. Dr. Onur Altuntaş , Doç. Dr. Hatice Abaoğlu, Doç. Dr. Orkun Tahir Aran 
Dersin amacıBu dersin amacı danışmanın gözetiminde ergoterapi alanında özelleşmiş bir konuda yüksek lisans tez çalışmasının planlanması, araştırma hipotezinin oluşturulması, araştırmanın uygulanması, istatistiklerin yapılması ve araştırma raporlarının tez halinde yazılmasıdır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Mesleki gelişimde bağımsız araştırmanın önemini tanımlar
  2. Ergoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili literatürü eleştirel bakış açısıyla ileri düzeyde analiz etme, inceleme ve araştırma becerisi geliştirir
  3. Bağımsız olarak araştırma hipotezlerini oluşturur ve kullanacağı yöntemleri belirler
  4. Bağımsız olarak araştırma verilerini toplar
  5. Verileri uygun istatistiksel yöntemlerle analiz eder
  6. Danışman denetiminde bulguları eleştirel olarak yorumlar ve tartışır
  7. Araştırma raporunu tez halinde yazma becerisini geliştirir
Dersin içeriğiLiteratürün incelenmesi
Verilerin toplanması ve analizi
Rapor yazma
Tez çalışmasının sonuçlarının tamamlanması 
KaynaklarKielhofner G. Research in Occupational Therapy, Methods of Inquiry for Enhancing Practice, Davis Company, 2006.
Law, M., Baum, C. & Dunn, W. (2005). Measuring Occupational Performance : Supporting Best Practice in Occupational Therapy. 2nd ed. Thorofare, NJ: SLACK Inc. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTez çalışması hakkında bilgilendirme
2. Hafta Literatür bilgilerinin toplanması
3. Hafta Literatür bilgilerinin toplanması
4. Hafta Araştırma konusu, amaçlar ve hipotezlerin belirlenmesi
5. Hafta Araştırma verilerinin toplanması
6. Hafta Araştırma verilerinin toplanması
7. HaftaAraştırma verilerinin toplanması
8. HaftaAraştırma verilerinin toplanması
9. Hafta Araştırma verilerinin toplanması
10. HaftaAraştırma verilerinin toplanması
11. Haftaİstatistiksel analiz
12. Haftaİstatistiksel analiz
13. HaftaSonuçların yorumlanması ve tezin yazılması
14. HaftaSonuçların yorumlanması ve tezin yazılması
15. HaftaSonuçların yorumlanması ve tezin yazılması
16. HaftaSonuçların yorumlanması ve tezin yazılması

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)140
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler1100
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı00
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı1100
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 5 70
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama1450700
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10550
Sunum / Seminer Hazırlama21020
Proje16060
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü41130900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ergoterapi biliminde ileri düzeyde kanıta dayalı mesleki ve akademik bilgi kazanır, sağlık ve yaşam kalitesini bütüncül olarak geliştirir.    X
2. Ergoterapi yaklaşımlarını anlar, sağlık ve rehabilitasyonda bağımsız düşünür, araştırma ihtiyaçlarını belirler, nitel ve nicel yöntemlerle projeler geliştirir.    X
3. Ergoterapinin dinamik ve yaratıcı yapısını kavrar, bilişim teknolojileri ve yabancı dil kullanarak eğitimci, yönetici ve araştırmacı olma becerileri kazanır.    X
4. Ergoterapinin etik standartlarına ve mesleki bağımsızlığına sadık kalır.    X
5. İnterdisipliner çalışmalar yapar, klinikte öğrenci gözetimi yaparak, ergoterapi profesyonellerinin rollerini belirler ve denetler.    X
6. Ergoterapi hizmetlerini toplumun ihtiyaçlarına uygun şekilde geliştirir, yaşam boyu öğrenme ve öğretme ilkelerine bağlı kalır.    X
7. Rehabilitasyonun bütünleyici modelleri üzerinde bilgi birikimini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, disiplinlerarası işbirliğini geliştirir.    X
8. Sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar ve evsizler gibi marjinal grupların toplumsal katılımını destekleyen ulusal ve uluslararası politikalar geliştirir.    X
9. Kültürel, sosyal ve ekonomik faktörlerin bireylerin toplumsal katılımları üzerine etkilerini analiz eder, toplum sağlığını geliştirici eğitimler düzenler.    X
10. Ergoterapi hizmetlerinin tıbbi ve sosyal boyutlarına dair derin bilgiye ulaşır, alandaki bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve çözümler sunar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek