ATB674 - AİLE FİNANSI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
AİLE FİNANSI | ATB674 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Arzu ŞENER | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin kişisel ve aile finansman idaresine ilişkin ileri düzeyde bilgi ve beceri kazanarak kişi ve aile yaşamında ortaya çıkan finansal problemlere yönelik uygulanabilir çözüm yolları geliştirmelerine yardımcı yetkinliği kazanmalarını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ailede finansman idaresinin önemi Aile finansını etkileyen faktörler Planlama ve kayıt tutma Bütçe planlama Tasarruf ve yatırım Borç ve kredi yönetimi Tüketim harcamaları, etkileyen faktörler, planlanması ve rasyonel tüketim ilkeleri Risk yönetimi ve sigorta Yaşam dönemlerine göre finansal planlama Emeklilik planlama Finansal eğitim ve önemi | |||||
Kaynaklar | 1.Fitzsimmons, C., Williams, F. (1974). The Family Economy: Nature and Management of Resource. Michigan: Edwards Brothers, Ann Arbor. 2.Person, I. (1997). Economics of the Family and Family Policies. Newyork : Routledge Pub,. 3.Scpults, T.W. (1974). Economics of the Family. Chicago: The University of Chicago Prens 4.Johen, J.B., Hanson, A. (1997). Personal Finance: Principles and Case Problems. D. Irwin Inc., Homewood, IL. 5. Ermisch, John, F. (2003). An Economics Analysis of the Family. USA: Princeton University Press, Princeton and Oxford |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ailede finansman idaresinin önemi |
2. Hafta | Aile finansını etkileyen faktörler |
3. Hafta | Planlama ve kayıt tutma |
4. Hafta | Bütçe planlama |
5. Hafta | Tasarruf ve yatırım |
6. Hafta | Borç ve kredi yönetimi |
7. Hafta | Tüketim harcamaları, etkileyen faktörler, planlanması ve rasyonel tüketim ilkeleri |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Risk yönetimi ve sigorta |
10. Hafta | Yaşam dönemlerine göre finansal planlama |
11. Hafta | Emeklilik planlama |
12. Hafta | Finansal eğitim ve önemi |
13. Hafta | Proje sunumu |
14. Hafta | Proje sunumu |
15. Hafta | Genel değerlendirme ve tartışma |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 2 | 30 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 11 | 10 | 110 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 2 | 20 | 40 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü | 29 | 76 | 235 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanı ve yakın disiplinlerdeki kavram, kuram ve uygulama arasındaki ilişkiler konusunda uzman bilgisine sahiptir | X | ||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim ve temel kavramları bilir | X | ||||
3. Toplumdaki sosyal ve ekonomik dönüşümlerin neden ve sonuçlarını açıklar | X | ||||
4. Alanında ve yakın disiplinlerde araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir | |||||
5. Alanı ve yakın disiplinlerde sorun tespiti ve çözümüne yönelik araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir | X | ||||
6. Alanında akademik eser hazırlama ve akademik toplantılarda sunma becerisine sahiptir | |||||
7. Alanı ve disiplinlerarası projelerde süreç ve zamanı yönetir | |||||
8. Alanında öngörülemeyen sorunlara yönelik yeni stratejik çözüm yolları geliştirir ve uygular | X | ||||
9. Alanında akademik eser hazırlar ve yayınlar | |||||
10. Mesleki yetkinliğini artırmak için öğrenme gereksinimlerini belirler, ulusal/uluslararası gelişmeleri takip eder | X | ||||
11. Alanında aldığı öğrenimini ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir | |||||
12. Alanı ile ilgili bilgiyi sosyal sorumluluk yaklaşımıyla projelere dönüştürür, önerilerini yetkin olanlarla paylaşır | X | ||||
13. Alanı ve yakın disiplinlere ilişkin akademik bilgi üretme ve ortak çalışma becerisine sahiptir | X | ||||
14. Demokrasi, insan hakları, etik değerler, ilgili mevzuat, çevre koruma ve iş güvenliği hakkında yeterli bilince sahiptir | |||||
15. Alanında edindiği bilgiyi akademik çalışmalarda kullanır | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek