ATB726 - TÜKETİCİ BİLGİLENDİRME KANALLARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TÜKETİCİ BİLGİLENDİRME KANALLARI ATB726 3. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Öğr. Üyesi Esna Betül Buğday 
Dersin amacıÖğrencilerin; tüketicilerin bilgilendirilmesine kullanılan yazılı, görsel kanalları tanıması ve değerlendirilmesini sağlamak, bilgilendirme kanallarına yönelik olarak tüketici güven endeksini değerlendirilmesini sağlamaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Reklamlar, broşürler, etiketler vb. bilgilendirme kanallarını değerlendirmek.
  2. Bilgi kaynaklarını birbiriyle içerik, ulaşılabilirlik ve güven açısından karşılaştırmak.
  3. Farklı tüketiciler ve farklı ürün grupları için tercih edilen bilgi kanallarını analiz etmek
Dersin içeriğiTüketici bilgilendirme hakkı
Yaygın kullanılan bilgi kanalları
Etiket, broşür vb. bilgi kanalları
Tüketici bilgi edinme hakkı açısından kitle iletişim araçlarının kullanımını değerlendirme
Farklı tüketici grupları ve bunlara uygun bilgi kaynakları 
Kaynaklar1- Assael, H. (1992). Consumer Behaviour and Marketing Action. PWS- Kent Publishing Company, Boston
2- Engel, J.F.; Blackwell, R.D.; Miniard, P.W. (1990) Consumer Behaviour. The Dryden Press. Chicago
3- Karaçor, S. (2007). Reklam İletişimi. İnternet ve Gazete Reklamlarının Etkilerine Yönelik Bir Araştırma. Konya: Çizgi Kitabevi Yayınları
4- Mowen, J.C. (1990) Consumer Behaviour. MacMillan Publishing Company, New York
5- Smit. E. (1999). Mass Media Advertising: Information or Wallpaper? Amsterdam: Het Spinhuis Publishers.
6- Torlak, Ö. (2001). Pazarlama Ahlakı. İstanbul: Beta Yayınları 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTüketici bilgilendirme hakkı
2. HaftaYaygın kullanılan bilgi kanalları
3. HaftaProje seçimi ve literatür tarama
4. HaftaEtiket, broşür vb. bilgi kanalları
5. HaftaProje konusu seçimi
6. HaftaAra sınav
7. HaftaBilgi kanalı olarak kitle iletişim araçları
8. HaftaTüketici bilgi edinme hakkı açısından kitle iletişim araçlarının kullanımını değerlendirme
9. HaftaFarklı tüketici grupları ve bunlara uygun bilgi kaynakları
10. HaftaFarklı tüketici grupları ve bunlara uygun bilgi kaynakları
11. HaftaProje konuları üzerine tartışma ve outline değerlendirmesi
12. HaftaProje konuları üzerine tartışma ve literatür inceleme
13. HaftaProje konuları üzerine tartışma ve literatür inceleme
14. HaftaGenel değerlendirme ve proje sunumu
15. HaftaGenel değerlendirme ve proje sunumu
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler230
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1110110
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje24080
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi13838
Toplam İş Yükü29121300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alana yenilik getirecek bilgilere uzmanlık düzeyinde sahiptir    X
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim ve temel kavramları bilir    X
3. Toplumdaki sosyal ve ekonomik dönüşümlerin nedenlerini ve sonuçlarını açıklar    X
4. Alanında ve yakın disiplinlerde araştırma planlama ve uygulamada uzmanlık bilgisini kullanarak özgün sonuçlara ulaşırX    
5. Alanı ve yakın disiplinlerdeki bilgiyi kullanarak, ileri yöntem ve teknikler ile araştırma yapabilme, yeni bilgileri sistematik olarak kullanma becerisine sahiptir   X 
6. Alanında akademik eser hazırlama ve akademik toplantılarda sunma becerisine sahiptirX    
7. Alana yenilik getiren bir yöntem ve uygulama veya bilinen bir yöntem ve uygulamayı farklı bir alana uygulama konusunda özgün bir çalışma gerçekleştirebilecek beceriye sahiptirX    
8. Alanı ile ilgili ulusal/uluslararası dergilerde makaleler yayınlar   X 
9. Alanındaki bilgileri eleştirel değerlendirip yeni düşünce ve yöntemleri akademik ortamlarda aktarırX    
10. Alandaki ulusal/uluslararası gelişmeleri alan içi ve alan dışı uzmanlarla tartışabilme yetkinliğine sahiptir   X 
11. Alanı ve yakın disiplinlere ilişkin akademik bilgi üretme ve ortak çalışma becerisine sahiptirX    
12. Demokrasi, insan hakları, etik değerler, ilgili mevzuat, çevre koruma ve iş güvenliği hakkında yeterli bilince sahiptir    X
13. Alanında edindiği bilgiyi akademik çalışmalarda kullanır    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek