ATB726 - TÜKETİCİ BİLGİLENDİRME KANALLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TÜKETİCİ BİLGİLENDİRME KANALLARI | ATB726 | 3. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Öğr. Üyesi Esna Betül Buğday | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin; tüketicilerin bilgilendirilmesine kullanılan yazılı, görsel kanalları tanıması ve değerlendirilmesini sağlamak, bilgilendirme kanallarına yönelik olarak tüketici güven endeksini değerlendirilmesini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Tüketici bilgilendirme hakkı Yaygın kullanılan bilgi kanalları Etiket, broşür vb. bilgi kanalları Tüketici bilgi edinme hakkı açısından kitle iletişim araçlarının kullanımını değerlendirme Farklı tüketici grupları ve bunlara uygun bilgi kaynakları | |||||
Kaynaklar | 1- Assael, H. (1992). Consumer Behaviour and Marketing Action. PWS- Kent Publishing Company, Boston 2- Engel, J.F.; Blackwell, R.D.; Miniard, P.W. (1990) Consumer Behaviour. The Dryden Press. Chicago 3- Karaçor, S. (2007). Reklam İletişimi. İnternet ve Gazete Reklamlarının Etkilerine Yönelik Bir Araştırma. Konya: Çizgi Kitabevi Yayınları 4- Mowen, J.C. (1990) Consumer Behaviour. MacMillan Publishing Company, New York 5- Smit. E. (1999). Mass Media Advertising: Information or Wallpaper? Amsterdam: Het Spinhuis Publishers. 6- Torlak, Ö. (2001). Pazarlama Ahlakı. İstanbul: Beta Yayınları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tüketici bilgilendirme hakkı |
2. Hafta | Yaygın kullanılan bilgi kanalları |
3. Hafta | Proje seçimi ve literatür tarama |
4. Hafta | Etiket, broşür vb. bilgi kanalları |
5. Hafta | Proje konusu seçimi |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Bilgi kanalı olarak kitle iletişim araçları |
8. Hafta | Tüketici bilgi edinme hakkı açısından kitle iletişim araçlarının kullanımını değerlendirme |
9. Hafta | Farklı tüketici grupları ve bunlara uygun bilgi kaynakları |
10. Hafta | Farklı tüketici grupları ve bunlara uygun bilgi kaynakları |
11. Hafta | Proje konuları üzerine tartışma ve outline değerlendirmesi |
12. Hafta | Proje konuları üzerine tartışma ve literatür inceleme |
13. Hafta | Proje konuları üzerine tartışma ve literatür inceleme |
14. Hafta | Genel değerlendirme ve proje sunumu |
15. Hafta | Genel değerlendirme ve proje sunumu |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 2 | 30 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 11 | 10 | 110 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 2 | 40 | 80 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 38 | 38 |
Toplam İş Yükü | 29 | 121 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alana yenilik getirecek bilgilere uzmanlık düzeyinde sahiptir | X | ||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim ve temel kavramları bilir | X | ||||
3. Toplumdaki sosyal ve ekonomik dönüşümlerin nedenlerini ve sonuçlarını açıklar | X | ||||
4. Alanında ve yakın disiplinlerde araştırma planlama ve uygulamada uzmanlık bilgisini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | X | ||||
5. Alanı ve yakın disiplinlerdeki bilgiyi kullanarak, ileri yöntem ve teknikler ile araştırma yapabilme, yeni bilgileri sistematik olarak kullanma becerisine sahiptir | X | ||||
6. Alanında akademik eser hazırlama ve akademik toplantılarda sunma becerisine sahiptir | X | ||||
7. Alana yenilik getiren bir yöntem ve uygulama veya bilinen bir yöntem ve uygulamayı farklı bir alana uygulama konusunda özgün bir çalışma gerçekleştirebilecek beceriye sahiptir | X | ||||
8. Alanı ile ilgili ulusal/uluslararası dergilerde makaleler yayınlar | X | ||||
9. Alanındaki bilgileri eleştirel değerlendirip yeni düşünce ve yöntemleri akademik ortamlarda aktarır | X | ||||
10. Alandaki ulusal/uluslararası gelişmeleri alan içi ve alan dışı uzmanlarla tartışabilme yetkinliğine sahiptir | X | ||||
11. Alanı ve yakın disiplinlere ilişkin akademik bilgi üretme ve ortak çalışma becerisine sahiptir | X | ||||
12. Demokrasi, insan hakları, etik değerler, ilgili mevzuat, çevre koruma ve iş güvenliği hakkında yeterli bilince sahiptir | X | ||||
13. Alanında edindiği bilgiyi akademik çalışmalarda kullanır | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek