ATB652 - VERİMLİLİK İLKELERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
VERİMLİLİK İLKELERİ ATB652 2. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. M. Serhat ÖZTÜRK 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencileri gerek kurumda gerekse ev ve aile yaşamında verimlilik ve verimliliği etkileyen faktörler konusunda ileri düzeyde bilgilendirmek, ortaya çıkan sorunların çözümüne ilişkin gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Verimlilik ilkelerini öğrenir
  2. Verimliliği etkileyen faktörleri kavrar.
  3. Verimlilik konusunda ortaya sorunların çözümüne yönelik uygulamalar geliştirir.
  4. Verimlilik konusunda yapılan çalışmaları değerlendirir ve yorumlar.
  5. Konu ile ilgili kavram ve ilkeleri kullanarak çalışma ve araştırma yapabilir
Dersin içeriğiVerimlilik ve tanımı
Çalışma yeri ve özellikleri
Yapılan işi etkileyen verimlilik faktörler
İnsan vücudunun kullanılması
Statik ve dinamik kas işi
Uygun ve verimli bir çalışma ortamının düzenlenmesi 
Kaynaklar1. Grandjean, E. Ergonomics of The Home. Taylor Francis Ltd. London.1973
2. Dul, J. W. Ergonomics for Beginners. A Quick Reference Guide. Taylor and Francis Ltd. London, 2001
3. Oral, S. (2004) OTEL İŞLETMECİLİĞİ ve VERİMLİLİK ANALİZLERİ Gazi Kitapevi, Ankara
4. Verimlilik Dergisi 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaVerimlilik ve tanımı
2. HaftaEv ve Kurumlarda çalışma yeri ve özellikleri
3. HaftaKurumlarda verimliliği etkileyen iç faktörler (Ürün, fabrika ve teçhizat, teknoloji, malzeme ve enerji, insan, organizasyon ve sistemler, çalışma metotları, yönetim biçimleri
4. HaftaKurumlarda verimliliği etkileyen iç faktörler (Ürün, fabrika ve teçhizat, teknoloji, malzeme ve enerji, insan, organizasyon ve sistemler, çalışma metotları, yönetim biçimleri
5. HaftaEvde verimliliği etkileyen iç faktörler (Evde üretilen mal ve hizmetler, konut yapısı ve imkanları, Ev araçları ve eşyaları, ev yönetimi-iş bölümü-yönetim biçimi)
6. HaftaEvde verimliliği etkileyen iç faktörler (Evde üretilen mal ve hizmetler, konut yapısı ve imkanları, Ev araçları ve eşyaları, ev yönetimi-iş bölümü-yönetim biçimi)
7. Haftaİnsan vücudunun kullanılması
8. Haftaara sınav
9. HaftaStatik ve dinamik kas işi
10. HaftaUygun ve verimli bir çalışma ortamının düzenlenmesi
11. HaftaUygun ve verimli bir çalışma ortamının düzenlenmesi
12. HaftaProje Hazırlama
13. HaftaProje Hazırlama
14. HaftaProje Hazırlama
15. HaftaGenel Değerlendirme ve Tartışma
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler330
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1010100
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje32060
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü2973242

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanı ve yakın disiplinlerdeki kavram, kuram ve uygulama arasındaki ilişkiler konusunda uzman bilgisine sahiptir    X
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim ve temel kavramları bilir    X
3. Toplumdaki sosyal ve ekonomik dönüşümlerin neden ve sonuçlarını açıklar    X
4. Alanında ve yakın disiplinlerde araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir X   
5. Alanı ve yakın disiplinlerde sorun tespiti ve çözümüne yönelik araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir    X
6. Alanında akademik eser hazırlama ve akademik toplantılarda sunma becerisine sahiptir     
7. Alanı ve disiplinlerarası projelerde süreç ve zamanı yönetir     
8. Alanında öngörülemeyen sorunlara yönelik yeni stratejik çözüm yolları geliştirir ve uygular    X
9. Alanında akademik eser hazırlar ve yayınlar   X 
10. Mesleki yetkinliğini artırmak için öğrenme gereksinimlerini belirler, ulusal/uluslararası gelişmeleri takip eder   X 
11. Alanında aldığı öğrenimini ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir     
12. Alanı ile ilgili bilgiyi sosyal sorumluluk yaklaşımıyla projelere dönüştürür, önerilerini yetkin olanlarla paylaşır  X  
13. Alanı ve yakın disiplinlere ilişkin akademik bilgi üretme ve ortak çalışma becerisine sahiptir  X  
14. Demokrasi, insan hakları, etik değerler, ilgili mevzuat, çevre koruma ve iş güvenliği hakkında yeterli bilince sahiptir    X
15. Alanında edindiği bilgiyi akademik çalışmalarda kullanır   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek