EYP653 - SINIF YÖNETİMİNDE KURAM ve UYGULAMA

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SINIF YÖNETİMİNDE KURAM ve UYGULAMA EYP653 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 7
Önkoşul(lar)-var iseEYÖ 647 Eğitim ve Okul Yönetimi
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Gözlem
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Berrin BURGAZ 
Dersin amacıBu dersin amacı; öğrencileri, sınıfın kendine özgü işleyişi ve öğrenci özellikleri ile öğretmen davranışı arasındaki, sınıf düzenleri ile öğrenci başarısı ve davranışı arasındaki bağı kurabilecek ve uygulama ile kuramı bağdaştırabilecek ve çözüm önerileri geliştirebilecek duruma getirmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Sınıf Yönetimi kavramını açıklar
  2. Öğretmen ve öğrenci açısından sınıf yönetimi kavramının önemini yorumlar
  3. Sınıf yönetimi yaklaşımlarının doğurgularını ayırt eder
  4. Sınıfta düzen oluşturmanın yöntemlerini belirler
  5. Sınıfta amaçlı ve yapılandırılmış gözlemler yapar
  6. Gözlem sonuçlarını yorumlar ve sonuçlarını tartışır
  7. Sınıf yönetimi alanında yapılmış araştırma sonuçlarını bütünleştirir
Dersin içeriğiBu ders, eğitim sistemlerinin yönetimini çok yönlü bakış açılarına dayalı olarak ele alır 
Kaynaklar*Başar, H. Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık, 2003.
*Celep, C. Sınıf Yönetimi ve Disiplini. Ankara: Anı Yayıcılık, 2002.
*Jones, F. V. & L.S. Jones. Comprehensive Classroom Management. Boston: Allyn and Bacon, 1998.
*Küçükahmet, L. Sınıf Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2001.
*Levin, J. ve Nolan, J. F. Principles of Classroom Management. Allyn and Bacon, 2000.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSınıf yönetimi kavramı ve sınıf yönetiminin önemi; sınıfın özellikleri
2. HaftaÖğretmenlerin sınıf yönetim tarzı ve sınıf yönetim becerileri
3. HaftaÖğrencilerin kişisel/psikolojik gereksinimleri ve karşılama yolları
4. HaftaSınıfta olumlu insan ilişkileri
5. HaftaSınıfta iletişim ve öğretmenin iletişim davranışları
6. HaftaAra sınav
7. HaftaÖğrencilerin akademik gereksinimleri ve karşılama yolları
8. HaftaSınıfta etkili bir fiziksel düzen oluşturma
9. HaftaSınıfta etkili bir davranış düzeni oluşturma
10. HaftaÖğrencilerin istenmeyen davranışlarıyla baş etme
11. HaftaAra sınav
12. HaftaÖğrencilerin istenmeyen davranışlarıyla baş etme
13. HaftaÇizgi dışı öğrencilerin özellikleri ve yönetimi
14. HaftaOkul Çaplı Öğrenci Davranış Planı ve Hazırlanması
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler230
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12560
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler23060
Ara sınavlara hazırlanma süresi21020
Genel sınava hazırlanma süresi11414
Toplam İş Yükü4563210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanla ilgili temel ve güncel bilgilere hakimdir.     X
2. Alanla ilgili konuların farklı toplumlardaki değişik görünümlerinden örnekler vererek karşılaştırma yapabilir.X    
3. Alanla ilgili bilgilere ulaşmak amacıyla bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanır. X    
4. Alanla ilgili konuları/sorunları farklı bakış açılarını kullanarak yorumlar.     X
5. Temel ve güncel bilgilerin uygulamaya ilişkin sonuçlarını değerlendirir. X    
6. Alanla ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilmek için uygun olan bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır.     X
7. Alandaki gelişim ve değişimleri izleyerek yeni bilgiler oluşturur.X    
8. Bireysel olarak ya da grupla çalışarak alan bilgilerini derinleştirir.    X
9. Alanda yapılan bilimsel çalışmaların amaç, yöntem ve sonuçlarını açıklayabilir.    X
10. Bilimsel referans kaynaklarını amaca uygun olarak seçerek izler.X    
11. Alanla ilgili düşünce, çalışma ya da önerilerini doğru ve etkili bir iletişim diliyle ifade edebilir.    X
12. Yabancı dilini kullanarak ulaştığı farklı ve yeni bilgileri paylaşır.    X
13. Bilimsel ve mesleki etik kurallara uygun davranır.    X
14. İstatistikleri, grafikleri, tabloları anlayabilir ve bunlardan yararlanabilir.    X
15. Bağımsız olarak bilimsel bir araştırmayı yürütebilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek