EYP652 - ÖRGÜT GELİŞTİRME

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖRGÜT GELİŞTİRME EYP652 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseEYÖ 616 Yönetim, Kuramları, Süreçleri/ EYÖ 647 Eğitim ve Okul Yönetimi
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Örnek Olay İncelemesi
Diğer: Bireysel Çalışma  
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Berrin BURGAZ 
Dersin amacıBu dersin amacı; öğrencinin örgütleri ve eğitim örgütlerini değişime uğratma/geliştirme yollarını bilmesini sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Değişme ve gelişme kavramlarını ayırt eder
  2. Örgüt geliştirmenin önemini kavrar
  3. Örgüt geliştirme modellerinin özelliklerini sıralar
  4. Örgüt geliştirme modelleri arasında karşılaştırmalar yapar
  5. Örgüt geliştirme gruplarının temel işlevini belirtir
  6. Örgütlerin sorunlarını sıralar
  7. Örgütsel sorunlara çözüm önerileri geliştirir
Dersin içeriğiBu ders, örgüt geliştirmede izlenebilecek çeşitli yol ve yöntemlerin bilgisine sahip olmayı kapsamaktadır. 
Kaynaklar*Smither, R.D., Houston,J.M. ve McIntire, S.D. Organization Development. New York: Harper Collins College Pub., 1996.
*Balcı, A. Etkili Okul ve Okul Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2001.
*Balcı, A. Örgütsel Gelişme. Ankara: PegemA Yayıncılık, 2000.
*Özdemir, S. Eğitimde Örgütsel Yenileşme. Ankara: Pegem A
Yayıncılık, 1998.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÖrgüt Geliştirmenin Kuramsal Çerçevesi
2. HaftaSorun Belirleme ve Değişim Stratejileri
3. HaftaÖrgüt Geliştirme Modelleri
4. HaftaÖrgüt Geliştirme Modelleri
5. HaftaBireysel Geliştirme Araçları
6. HaftaBireysel Geliştirme Araçları
7. HaftaTakıma Dayalı Geliştirme Araçları
8. HaftaÖrgüt Çaplı Geliştirme Araçları
9. HaftaDeğişim Liderliği
10. HaftaÖrgütsel Öğrenme ve Öğrenen Örgütler
11. HaftaStratejik Yönetim ve Stratejik Planlama
12. HaftaStratejik Yönetim ve Stratejik Planlama
13. HaftaToplam Kalite Yönetimi
14. HaftaÖrgütlerde Değişim Sorunları
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler130
Sunum120
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama166
Proje000
Ödevler1120120
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü31162240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanla ilgili temel ve güncel bilgilere hakimdir.     X
2. Alanla ilgili konuların farklı toplumlardaki değişik görünümlerinden örnekler vererek karşılaştırma yapabilir.X    
3. Alanla ilgili bilgilere ulaşmak amacıyla bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanır. X    
4. Alanla ilgili konuları/sorunları farklı bakış açılarını kullanarak yorumlar. X    
5. Temel ve güncel bilgilerin uygulamaya ilişkin sonuçlarını değerlendirir.     X
6. Alanla ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilmek için uygun olan bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. X    
7. Alandaki gelişim ve değişimleri izleyerek yeni bilgiler oluşturur.    X
8. Bireysel olarak ya da grupla çalışarak alan bilgilerini derinleştirir.    X
9. Alanda yapılan bilimsel çalışmaların amaç, yöntem ve sonuçlarını açıklayabilir.    X
10. Bilimsel referans kaynaklarını amaca uygun olarak seçerek izler.    X
11. Alanla ilgili düşünce, çalışma ya da önerilerini doğru ve etkili bir iletişim diliyle ifade edebilir.    X
12. Yabancı dilini kullanarak ulaştığı farklı ve yeni bilgileri paylaşır.    X
13. Bilimsel ve mesleki etik kurallara uygun davranır.    X
14. İstatistikleri, grafikleri, tabloları anlayabilir ve bunlardan yararlanabilir.X    
15. Bağımsız olarak bilimsel bir araştırmayı yürütebilir.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek