EYP698 - EĞİTİM YÖNETİMİ SEMİNERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
EĞİTİM YÖNETİMİ SEMİNERİ | EYP698 | 2. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr.Gülsün ATANUR BASKAN | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin, eğitim yönetimi, denetimi, planlaması, ekonomisi alanındaki makale ve tezleri tarayıp gözden geçirebilmesi, sınırlı bir alanda uygulamalara ilişkin güncel sorunları araştırabilmesi ve bir araştırma önerisi oluşturabilecek duruma gelmesinin sağlanmasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | *Eğitim sorunları, sorun belirleme süreçleri *Bir eğitim sorunu belirleme, betimleme *Sorunla ilgili bütüncül bilgi toplama *Sorunun nedenlerini bulma *Çözüm seçenekleri oluşturma *Uygun çözüm seçeneğini bulma *Araştırma raporu yazma | |||||
Kaynaklar | Eğitimle ilgili her tür kaynak,bilimsel araştırma kitapları, yüksek lisans tezleri. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İlgili literatürü tarama |
2. Hafta | İlgili literatürü tarama |
3. Hafta | Literatür üzerine tartışma |
4. Hafta | Literatür üzerine tartışma |
5. Hafta | Literatür üzerine tartışma |
6. Hafta | Metodoloji oluşturma |
7. Hafta | Metodoloji oluşturma |
8. Hafta | Araştırma önerisi hazırlama |
9. Hafta | Araştırma önerisi hazırlama |
10. Hafta | Araştırma önerisi hazırlama |
11. Hafta | Rapor hazırlama |
12. Hafta | Rapor hazırlama |
13. Hafta | Rapor hazırlama |
14. Hafta | Rapor hazırlama |
15. Hafta | Ödev hazırlama |
16. Hafta | Ödev Teslimi |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 31 | 71 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanla ilgili temel ve güncel bilgilere hakimdir. | X | ||||
2. Alanla ilgili konuların farklı toplumlardaki değişik görünümlerinden örnekler vererek karşılaştırma yapabilir. | X | ||||
3. Alanla ilgili bilgilere ulaşmak amacıyla bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanır. | X | ||||
4. Alanla ilgili konuları/sorunları farklı bakış açılarını kullanarak yorumlar. | X | ||||
5. Temel ve güncel bilgilerin uygulamaya ilişkin sonuçlarını değerlendirir. | X | ||||
6. Alanla ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilmek için uygun olan bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. | X | ||||
7. Alandaki gelişim ve değişimleri izleyerek yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
8. Bireysel olarak ya da grupla çalışarak alan bilgilerini derinleştirir. | X | ||||
9. Alanda yapılan bilimsel çalışmaların amaç, yöntem ve sonuçlarını açıklayabilir. | X | ||||
10. Bilimsel referans kaynaklarını amaca uygun olarak seçerek izler. | X | ||||
11. Alanla ilgili düşünce, çalışma ya da önerilerini doğru ve etkili bir iletişim diliyle ifade edebilir. | X | ||||
12. Yabancı dilini kullanarak ulaştığı farklı ve yeni bilgileri paylaşır. | X | ||||
13. Bilimsel ve mesleki etik kurallara uygun davranır. | X | ||||
14. İstatistikleri, grafikleri, tabloları anlayabilir ve bunlardan yararlanabilir. | X | ||||
15. Bağımsız olarak bilimsel bir araştırmayı yürütebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek