ADÖ743 - DİLBİLİM ARAŞTIRMALARI ve YABANCI DİL ÖĞRETİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DİLBİLİM ARAŞTIRMALARI ve YABANCI DİL ÖĞRETİMİ | ADÖ743 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Almanca | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Dilbilim araştırmaları ve uygulamalı dilbilim alanlarının yabancı dil öğretimindeki rolü; Almanca öğretiminde çokdillilik, karşılaştırmalı dilbilim ve sosyodilbilim; hata analizi ve dilbilim araştırmalarının Almanca ders malzemelerindeki kullanımının incelenmesi. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Dilbilim-uygulamalı dilbilim ve yabancı dil öğretimi ilişkisi 2. Almancanın öğretiminde uygulamalı dilbiliminin alanlarının etkisi 3. Çokdillilik 4. Karşılaştırmalı dilbilim 5. Sosyodilbilim 6. Hata analizi 7. Dilbilim araştırmalarını ders materyali geliştirmedeki rolü | |||||
Kaynaklar | 1. Britta Hufeisen und Gerhard Neuner (1999). Angewandte Linguistik für den fremdsprachlichen Deutschunterricht. Kassel: Langenscheidt. 2. Bausch, K.-R., Christ, H., Hüllen, W., Krumm, H. J. (Hrsg.) (2003). Handbuch Fremdsprachenunterricht. 4., völlig neu bearb. Aufl. Tübingen: Francke (UTB). 3. Dirven, R. v.d. (1976). Die Leistung der Linguistik für den Englischunterricht. Tübingen: Niemeyer. 4. Imhasly, Bernard, Bernard, Marfurt ve Paul Portmann (1986). Konzepte der Linguistik. Aula Verlag. Wiesbaden 5. Pelz, Heidrun. (1987). Linguistik für Anfänger. Hoffmann und Campe: Hamburg 6. Neuner, G., Hunfeld, H. (1993). Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts. Berlin: Langenscheidt. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dilbilimin ve uygulamalı dilbilimin alanları ile yabancı dil dersi |
2. Hafta | Dilbilim araştırmalarının uygulama alanları ile ilişkisi |
3. Hafta | Yabancı dil öğretiminde çokdillilik |
4. Hafta | Yabancı dil öğretiminde karşılaştırmalı dilbilgisi |
5. Hafta | Yabancı dil öğretiminde karşılaştırmalı sesbilgisi |
6. Hafta | Yabancı dil öğretiminde karşılaştırmalı sözdizimi |
7. Hafta | 1. Ara sınav |
8. Hafta | Yabancı dil öğretiminde karşılaştırmalı anlambilim |
9. Hafta | Yabancı dil öğretiminde karşılaştırmalı edimbilim |
10. Hafta | Yabancı dil öğretiminde sosyodilbilim |
11. Hafta | Yabancı dil öğretiminde hata analizi |
12. Hafta | Hatanın sınıflandırılması, açıklanması, düzeltilmesi, değerlendirilmesi ve terapisi |
13. Hafta | 2. Ara sınav |
14. Hafta | Dilbilim araştırmaları - ders malzemeleri ilişkisinin yorumlanması |
15. Hafta | |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 12 | 12 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 48 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 14 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 8 | 80 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 54 | 108 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 80 | 80 |
Toplam İş Yükü | 27 | 145 | 310 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. | X | ||||
2. Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi ile ilgili yeni düşünce, model, yöntemler ve uygulamalar geliştirir. | X | ||||
3. Yabancı dil öğretimini farklı disiplinlere ait bilgi ve becerilerle anlamlı bir şekilde bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
4. Alanıyla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini en üst düzeyde kullanır. | X | ||||
5. Genelde eğitim alanında özelde yabancı dil öğrenimi ve öğretiminde bilgisayar yazılımlarındaki güncel gelişmeleri takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
6. Alanıyla ilgili bilimsel çalışmalarda Almancayı yazılı ve sözlü olarak ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
7. Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil olarak Almanca öğrenimi ve öğretimine ilişkin konuların analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar ve Türkiye de yabancı dil öğrenimine ve öğretimine katkı sağlayacak yeni öneriler geliştirir. | X | ||||
8. Almancanın öğrenimi ve öğretimi alanındaki yetkinliğini özgün görüşleriyle göstererek uzman kişilerle etkili bir iletişim kurar. | |||||
9. Almancanın öğrenimi ve öğretimi alanında özgün bir konuyu sorumluluk alarak bağımsız araştırır, kavrar, tasarlar ve uygular. | X | ||||
10. Toplumsal, kültürel, mesleki ve bilimsel etik değerleri gözeterek uygun davranır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek