BİH608 - E-TİCARET
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
E-TİCARET | BİH608 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Ali Murat Özdemir | |||||
Dersin amacı | Bu derste, elektronik ortamda sözleşmelerin kurulması ve bunlara uygulanacak hukuk ele alınacaktır. Bu bağlamda elektronik imza incelenecektir. Tüketici koruma kanunun elektronik ticarette tüketiciyi koruyuculuğu öğrenciye öğretilecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Borç Kavramı, Sözleşme Özgürlüğü, Sözleşmenin Kurulması, Elektronik Sözleşmeler, Elektronik İmza, İfa ve İfa Engelleri, Aldatıcı Reklamlar, Tüketici Hakları. | |||||
Kaynaklar | Oğuzman,K. : Borçlar Hukuku, İstanbul 2005 Kılıçoğlu,A.: Borçlar Hukuku Genel Hükümler, Ankara 2005 Kaplan,İ.: Borçlar Hukuku Dersleri,Genel Hükümler, Ankara 2001 Reisoğlu,S.: Borçlar Hukuku Genel Hükümler,İstanbul 2003 Berber,L.: İnternet İçinde Yapılan İşlemlerde Elektronik Para ve Dijital İmza, Ankara 2002 Şenocak,Z.: Dijital İmza ve Dijital İmzanın Borçlar Kanunu Hükümleri Açısından Ele Alınması. İnternet ve Hukuku, İstanbul 2002 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin tanıtımı: kapsamı, önemi ve kurallar |
2. Hafta | E-ticaret kavramı, borç kavramı, borcun kaynakları |
3. Hafta | Sözleşme kavramı, sözleşmelerin doğan borçlar |
4. Hafta | Sözleşmenin kurulması, sözleşmenin hukuki sonuçları |
5. Hafta | Çeşitli sözleşme tipleri |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Elektronik ortamda kurulan sözleşmelerin özellikleri ve türleri |
8. Hafta | Elektronik ortamda sözleşmelerin kurulumu |
9. Hafta | Elektronik sözleşmelerin ifası ve ifa engelleri |
10. Hafta | E-imza |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | E-ticaretin pazarlama ve reklamlara etkileri |
13. Hafta | Genel olarak tüketicinin korunması kavramı |
14. Hafta | E-ticarette tüketicinin korunması |
15. Hafta | Genel tekrar |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 9 | 5 | 45 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 40 | 80 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 27 | 106 | 225 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilişimle ilgili temel teknik kavramları hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
2. Bilişim sistemlerinin, yazılımların çeşitleri ve işleyiş şekilleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
3. Bilişim sistemlerinin ve yazılımların kullanım alanları ve kullanım şekli hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
4. Bilişim ile ilgili hukuki sorunları öğrenir. | X | ||||
5. Bilişim alanındaki gelişmelerin hukuki etkilerini öğrenir. | X | ||||
6. Bilişim hukuku ili ilgili ulusal ve uluslararası düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
7. Adli bilişim ile ilgili temel kavramları ve adli bilişime esas olan kavramları öğrenir. | X | ||||
8. Bilişim ile ilgili yerel mevzuat hakkında bilgi sahibi olur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek