AKE713 - AMERİKA ve SANAT
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
AMERİKA ve SANAT | AKE713 | 1. Yarıyıl | 4 | 0 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok. | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Öğretim Elemanları. | |||||
Dersin amacı | Bu derste eleştiri kuramı ve estetik alanının temel metinlerine yakın okuma ile, felsefedeki gelişmelerin 20. yüzyıl sanat eleştirisinde yol açtığı yeni yaklaşımları ve sanatçılara sunduğu yeni olasılıkları araştırır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste sanat ve felsefe etkileşimi çerçevesinde, Immanuel Kant, Martin Heidegger, Hans Georg Gadamer, Rosalind Krauss, Peter Burger, Arthur Danto, Jacques Derrida, Maurice Merleau-Ponty, Gilles Deleuze, Walter Benjamin, Hal Foster, Michel Foucault, Clement Greenberg, Frederick Jameson, Jacques Lacan, Julia Kristeva, Luce Irigaray, Slavoj Zizek, ve diğer düşünürlerin yazıları üzerinde durulur. Ders, çağdaş sanat akımları içerisinde feminist sanat, çevre sanatı, yapıbozumcu sanat, yeni medya ve enstalasyon sanatına da yer verir . | |||||
Kaynaklar | Cazeaux, Clive. The Continental Aesthetics Reader. Routledge, 2011. Harrison, Charles and Paul Wood, eds. Art in Theory 1900-2000: An Anthology of Changing Ideas. Wiley-Blackwell, 2002. Hofstadter & Kuhns, eds., Philosophies of Art and Beauty Danto, Arthur, The Transfiguration of the Commonplace Kant, Immanuel, from The Critique of Judgment Hegel, from Philosophy of Fine Art, Introduction Heidegger, Martin, "The Origin of the Work of Art" Levinas, Emmanuel, "Reality and Its Shadow" Gadamer, Hans Georg, Truth and Method [selections] Merleau-Ponty, Maurice, "Eye and Mind," from The Primacy of Perception Freud, Sigmund, "The Unconscious" Benjamin, Walter, "The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction" Berger, John, Ways of Seeing Cixous, Hélène, "The Laugh of Medusa" Derrida, Jack, "The Parergon" Gablik, Suzy, "Has Modernism Failed?" Irigaray, Luce, "The Sex Which is Not One," Jameson, Frederick, Postmodernism, or The Cultural Logic of Late Capitalism. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Sanat kuramı ve estetik. |
2. Hafta | Okuma konuları ve sanat eserleri seçkisi. |
3. Hafta | Okuma konuları ve sanat eserleri seçkisi. |
4. Hafta | Sunumlar ve Tartışma. |
5. Hafta | Okuma konuları ve sanat eserleri seçkisi. |
6. Hafta | Okuma konuları ve sanat eserleri seçkisi. |
7. Hafta | Sunumlar ve Tartışma. |
8. Hafta | Okuma konuları ve sanat eserleri seçkisi. |
9. Hafta | Okuma konuları ve sanat eserleri seçkisi. |
10. Hafta | Sunumlar ve Tartışma. |
11. Hafta | Okuma konuları ve sanat eserleri seçkisi. |
12. Hafta | Okuma konuları ve sanat eserleri seçkisi. |
13. Hafta | Sunumlar ve Tartışma. |
14. Hafta | Sunumlar ve Tartışma. |
15. Hafta | Araştırma Ödevinin Teslimi. |
16. Hafta | Genel Sınav. |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 12 |
Sunum | 1 | 8 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 20 |
Toplam | 60 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 22 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 15 | 45 |
Proje | 1 | 70 | 70 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 18 | 18 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 58 | 58 |
Toplam İş Yükü | 39 | 172 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Amerika'ya özgü edebi, sanatsal, tarihsel, felsefi, dinsel, toplumsal ve politik geleneklerin oluşumu ve gelişimi üzerine bilgisini derinleştirir. Dil, edebiyat, sanat ve kültür kuramlarına ilişkin yeni kavramlar geliştirir. | X | ||||
2. Dil, edebiyat, sanat ve kültürdeki bilimsel düşünceleri analiz eder, sentezler ve inceler. | X | ||||
3. Dil, edebiyat, sanat ve kültür arasındaki etkileşimi kuramsal olarak anlar, karmaşık fikirleri ve gelişmeleri değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
4. Edebiyat, sinema, sanat, tarih ve siyaset gibi alanlarda Amerikan toplumunun temelindeki kültürel çeşitliliği disiplinler arası bir yaklaşımla bütünleştirir, yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
5. Uzmanlık düzeyinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapar. | X | ||||
6. Düşüncelerini ve araştırma sonuçlarını uzmanlık seviyesindeki İngilizcesiyle akademik düzeyde ifade eder. | X | ||||
7. Ulusal veya uluslararası projelerde yer alır ve/veya yeni projeler geliştirir. | X | ||||
8. Alanındaki güncel gelişmeleri yerli ve yabancı kaynaklardan takip ederek sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, inceler ve kullanır. | X | ||||
9. Alanı ile ilgili uluslararası ve ulusal yayınlar yapar ve konferanslarda bildiriler sunar. | X | ||||
10. Edebiyat, sanat ve kültür yapıtlarını entelektüel düzeyde değerlendirerek ürettiği eleştirel düşünceyle edebi ve kültürel anlamda topluma katkıda bulunur. Tarihi, kültürel ve doğal mirasa sahip çıkar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek