AKE726 - ÇEVRE ÇALIŞMALARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÇEVRE ÇALIŞMALARI AKE726 2. Yarıyıl 4 0 4 10
Önkoşul(lar)-var iseYok.
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Öğretim Elemanları. 
Dersin amacıBu ders öğrencilere disiplinlerarası bir alan olan çevre çalışmalarını tanıtır. Derste beşeri bilimlerin insan ve doğal çevre arasındaki ilişkiyi anlamada katkısı vurgulanır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: dünyanın içinde bulunduğu çevre problemlerinin sebepleri ve uzun vadeli sonuçlarını tanımlayıp eleştirel değerlendirmesini yapar.
  2. Çevre problemlerinin çözümünde beşeri bilimlerin katkısı üzerine yeni fikirler üretip bu alanda yazı yazabilir.
  3. Metinsel ve kültürel yorumlama, değerler tartışması ve eleştirel yazılar için gerekli becerileri kazanır.
  4. Çevre çalışmaları ve ilgili alanlarda kariyer yapmak için temel becerileri edinir.
  5. İnsanlığın sağlıklı geleceği için sürdürülebilir kalkınma konusunda değerlendirmeler yapıp yazılı olarak ifade edebilir.
  6. Edebiyat ve kültür çalışmaları bağlamında ekolojik düşüncenin temellerini öğrenir.
Dersin içeriğiBu ders doğaya dair Batı kültürel düşüncesini, çevresel değerlerin şekillenmesinde spiritüel geleneklerin rolünü, yerli halkların doğaya bağlılıklarına dair düşünceleri, derin ekoloji, ekofeminizm, çevre etiği, biyobölgeselcilik, ve mekan odaklı eğitim konularını araştırır. Derste ayrıca yabanıl alanların, yaban hayatının, deniz ve okyanusların korunması, nüfus artışı ve doğal kaynakların kullanımı, küresel iklim değişimi gibi güncel çevre problemleri beşeri bilimlerin perspektifinden incelenir. 
KaynaklarNaess, Arne, The Deep Ecological Movement: Some Philosophical Aspects.

Merchant, Carolyn, from The Death of Nature: Women, Ecology, and the Scientific Revolution. HarperOne, 1990.

Marsh, George Perkins. Man and Nature; Or, Physical Geography as Modified by Human Action. General Books, 2010.

Cronon, William, from Changes in the Land. Hill and Wang, 1983.

Buell, Lawrence. The Future of Environmental Criticism. Blackwell, 2005.

Glotfelty, Cheryll, and Harold Fromm. The Ecocriticism Reader. University of Georgia Press, 1996.

Morton, Timothy. The Ecological Thought. Harvard University Press, 2010.

Bate, Jonathan. The Song of the Earth. Harvard University Press, 2002.

Bass, Rick, The Ninemile Wolves. Mariner Books, 2003.

Sobel, David and James Tylor. Place-based Education: Connecting Classrooms & Comunities. The Orion Society, 2004.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÇevre çalışmalarına giriş (temel konular üzerine ders anlatımı: doğal kaynaklar, ekosistemler, biyoçeşitlilik, iklim değişimi, çevre kirliliği, nüfus artışı, çevre ve insan sağlığı ilişkişi vb.
2. HaftaBeşeri bilimlerin çevre çalışmalarına katkısı üzerine ders (edebiyat, tarih, din, felsefe).
3. HaftaAmerikan çevreci edebiyatında mekan algısı.
4. HaftaDinsel, spiritüel ve kültürel temeller.
5. HaftaÇevre tarihi - Marsh ve Cronon'dan okuma seçkisi.
6. HaftaDerin ekoloji ve ekofeminizm.
7. HaftaÇevreci edebiyat eleştirisinin kuramı ve uygulama alanları.
8. HaftaTransnasyonel bir perspektiften çevresel adalet .
9. HaftaDoğa yazını okuma seçkisi (Thoreau ve Muir).
10. HaftaDoğa yazını okuma seçkisi (Austin ve Leopold).
11. HaftaÇevre etiği / çevre estetiği temel makaleler.
12. HaftaPosthümanizm.
13. HaftaMekan odaklı eğitim.
14. HaftaEkolojik onarım (restoration) üzerine edebi eserler .
15. HaftaAraştırma Ödevinin Teslimi.
16. HaftaGenel Sınav.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)140
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler512
Sunum28
Projeler130
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav120
Toplam70
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2370
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı130
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 14 4 56
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama22550
Proje16060
Ödevler5525
Ara sınavlara hazırlanma süresi12323
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü38151300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Amerika'ya özgü edebi, sanatsal, tarihsel, felsefi, dinsel, toplumsal ve politik geleneklerin oluşumu ve gelişimi üzerine bilgisini derinleştirir. Dil, edebiyat, sanat ve kültür kuramlarına ilişkin yeni kavramlar geliştirir.    X
2. Dil, edebiyat, sanat ve kültürdeki bilimsel düşünceleri analiz eder, sentezler ve inceler.    X
3. Dil, edebiyat, sanat ve kültür arasındaki etkileşimi kuramsal olarak anlar, karmaşık fikirleri ve gelişmeleri değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşır.    X
4. Edebiyat, sinema, sanat, tarih ve siyaset gibi alanlarda Amerikan toplumunun temelindeki kültürel çeşitliliği disiplinler arası bir yaklaşımla bütünleştirir, yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.    X
5. Uzmanlık düzeyinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapar.    X
6. Düşüncelerini ve araştırma sonuçlarını uzmanlık seviyesindeki İngilizcesiyle akademik düzeyde ifade eder.    X
7. Ulusal veya uluslararası projelerde yer alır ve/veya yeni projeler geliştirir.    X
8. Alanındaki güncel gelişmeleri yerli ve yabancı kaynaklardan takip ederek sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, inceler ve kullanır.    X
9. Alanı ile ilgili uluslararası ve ulusal yayınlar yapar ve konferanslarda bildiriler sunar.    X
10. Edebiyat, sanat ve kültür yapıtlarını entelektüel düzeyde değerlendirerek ürettiği eleştirel düşünceyle edebi ve kültürel anlamda topluma katkıda bulunur. Tarihi, kültürel ve doğal mirasa sahip çıkar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek