AKE726 - ÇEVRE ÇALIŞMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇEVRE ÇALIŞMALARI | AKE726 | 2. Yarıyıl | 4 | 0 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok. | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Öğretim Elemanları. | |||||
Dersin amacı | Bu ders öğrencilere disiplinlerarası bir alan olan çevre çalışmalarını tanıtır. Derste beşeri bilimlerin insan ve doğal çevre arasındaki ilişkiyi anlamada katkısı vurgulanır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders doğaya dair Batı kültürel düşüncesini, çevresel değerlerin şekillenmesinde spiritüel geleneklerin rolünü, yerli halkların doğaya bağlılıklarına dair düşünceleri, derin ekoloji, ekofeminizm, çevre etiği, biyobölgeselcilik, ve mekan odaklı eğitim konularını araştırır. Derste ayrıca yabanıl alanların, yaban hayatının, deniz ve okyanusların korunması, nüfus artışı ve doğal kaynakların kullanımı, küresel iklim değişimi gibi güncel çevre problemleri beşeri bilimlerin perspektifinden incelenir. | |||||
Kaynaklar | Naess, Arne, The Deep Ecological Movement: Some Philosophical Aspects. Merchant, Carolyn, from The Death of Nature: Women, Ecology, and the Scientific Revolution. HarperOne, 1990. Marsh, George Perkins. Man and Nature; Or, Physical Geography as Modified by Human Action. General Books, 2010. Cronon, William, from Changes in the Land. Hill and Wang, 1983. Buell, Lawrence. The Future of Environmental Criticism. Blackwell, 2005. Glotfelty, Cheryll, and Harold Fromm. The Ecocriticism Reader. University of Georgia Press, 1996. Morton, Timothy. The Ecological Thought. Harvard University Press, 2010. Bate, Jonathan. The Song of the Earth. Harvard University Press, 2002. Bass, Rick, The Ninemile Wolves. Mariner Books, 2003. Sobel, David and James Tylor. Place-based Education: Connecting Classrooms & Comunities. The Orion Society, 2004. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Çevre çalışmalarına giriş (temel konular üzerine ders anlatımı: doğal kaynaklar, ekosistemler, biyoçeşitlilik, iklim değişimi, çevre kirliliği, nüfus artışı, çevre ve insan sağlığı ilişkişi vb. |
2. Hafta | Beşeri bilimlerin çevre çalışmalarına katkısı üzerine ders (edebiyat, tarih, din, felsefe). |
3. Hafta | Amerikan çevreci edebiyatında mekan algısı. |
4. Hafta | Dinsel, spiritüel ve kültürel temeller. |
5. Hafta | Çevre tarihi - Marsh ve Cronon'dan okuma seçkisi. |
6. Hafta | Derin ekoloji ve ekofeminizm. |
7. Hafta | Çevreci edebiyat eleştirisinin kuramı ve uygulama alanları. |
8. Hafta | Transnasyonel bir perspektiften çevresel adalet . |
9. Hafta | Doğa yazını okuma seçkisi (Thoreau ve Muir). |
10. Hafta | Doğa yazını okuma seçkisi (Austin ve Leopold). |
11. Hafta | Çevre etiği / çevre estetiği temel makaleler. |
12. Hafta | Posthümanizm. |
13. Hafta | Mekan odaklı eğitim. |
14. Hafta | Ekolojik onarım (restoration) üzerine edebi eserler . |
15. Hafta | Araştırma Ödevinin Teslimi. |
16. Hafta | Genel Sınav. |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 12 |
Sunum | 2 | 8 |
Projeler | 1 | 30 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 20 |
Toplam | 70 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 23 | 70 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 25 | 50 |
Proje | 1 | 60 | 60 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 23 | 23 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 38 | 151 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Amerika'ya özgü edebi, sanatsal, tarihsel, felsefi, dinsel, toplumsal ve politik geleneklerin oluşumu ve gelişimi üzerine bilgisini derinleştirir. Dil, edebiyat, sanat ve kültür kuramlarına ilişkin yeni kavramlar geliştirir. | X | ||||
2. Dil, edebiyat, sanat ve kültürdeki bilimsel düşünceleri analiz eder, sentezler ve inceler. | X | ||||
3. Dil, edebiyat, sanat ve kültür arasındaki etkileşimi kuramsal olarak anlar, karmaşık fikirleri ve gelişmeleri değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
4. Edebiyat, sinema, sanat, tarih ve siyaset gibi alanlarda Amerikan toplumunun temelindeki kültürel çeşitliliği disiplinler arası bir yaklaşımla bütünleştirir, yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
5. Uzmanlık düzeyinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapar. | X | ||||
6. Düşüncelerini ve araştırma sonuçlarını uzmanlık seviyesindeki İngilizcesiyle akademik düzeyde ifade eder. | X | ||||
7. Ulusal veya uluslararası projelerde yer alır ve/veya yeni projeler geliştirir. | X | ||||
8. Alanındaki güncel gelişmeleri yerli ve yabancı kaynaklardan takip ederek sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, inceler ve kullanır. | X | ||||
9. Alanı ile ilgili uluslararası ve ulusal yayınlar yapar ve konferanslarda bildiriler sunar. | X | ||||
10. Edebiyat, sanat ve kültür yapıtlarını entelektüel düzeyde değerlendirerek ürettiği eleştirel düşünceyle edebi ve kültürel anlamda topluma katkıda bulunur. Tarihi, kültürel ve doğal mirasa sahip çıkar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek