KİM606 - ORGANİK TEPKİME MEKANİZMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ORGANİK TEPKİME MEKANİZMALARI | KİM606 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Canan Ünaleroğlu / Prof. Dr. Barış Temelli | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; Yüksek lisans öğrencilerine, organik bileşiklerin tepkimelerini ve mekanizmalarını, tepkimelerde oluşan reaktif ara ürünler ve tepkimelere etki eden faktörler konusunda bilgi kazandırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ders kapsamında organik bileşiklerin yapıları ve özellikleri, tepkime kinetiği ve enerji diyagramları, organik tepkimeleri sınıflandırılması, yer değiştirme tepkimeleri, ayrılma tepkimeleri, katılma tepkimeleri, reaktif ara ürünler ve bu tepkimelerin mekanizmaları konusunda bilgiler verilir. | |||||
Kaynaklar | Reaksiyon Mekanizmaları, Metin Balcı, TÜBA yayınları, 2008. Organik Reaksiyonlar, I. Organik Reaksiyonların Mekanizmaları, Gazi Kitabevi, 2011 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tepkime mekanizmalarına giriş, asit-baz teorisi, tepkime kinetiği ve enerji diagramlarıTepkime mekanizmalarına giriş, asit-baz teorisi, tepkime kinetiği ve enerji diagramları |
2. Hafta | Polar tepkimeler |
3. Hafta | Nükleofilik yer değiştirme tepkimeleri (SN1, SN2) |
4. Hafta | Nükleofilik yer değiştirme tepkimeleri( komşu grupların etkisi, çeşitli yer değiştirme tepkimeleri) |
5. Hafta | Ayrılma tepkimeleri (E1, E2) |
6. Hafta | Ayrılma tepkimeleri (çeşitli ayrılma tepkimeleri) |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Katılma tepkimeleri |
9. Hafta | Katılma tepkimeleri( karbonil bileşiklerine katılma) |
10. Hafta | Reaktif ara ürünler( Karbokatyonlar, karbanyonlar) |
11. Hafta | Reaktif ara ürünler( karbenler,serbest radikaller, singlet oksijen) |
12. Hafta | Ödev- Sunum |
13. Hafta | Geçiş metali destekli ve katalizli tepkimeler |
14. Hafta | Ödev-Sunum |
15. Hafta | |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 33 | 91 | 184 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kimya lisans düzeyi yeterliklerini esas alarak fen bilimleri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. İleri düzeydeki bilimsel araştırmalar sonucunda elde edilen bilgileri analiz ederek, disiplinler arası etkileşimleri belirler. | X | ||||
3. Alanında elde ettiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
4. Alanında sahip olduğu temel ve ileri düzeydeki bilgileri ilişkilendirir ve disiplinlerarası yeni önerilerde bulunur. | X | ||||
5. Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulama bilgilerini kullanarak bilimsel çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir. | X | ||||
6. Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir araştırmada, bireysel ve/veya grup çalışması yürütür. | X | ||||
7. Alanıyla ilgili yürüttüğü bireysel veya grup çalışmasında karşılaştığı sorunlarda inisiyatif alarak çözüm üretir. | X | ||||
8. Alanında sahip olduğu temel bilgiler ve analitik düşünme yeteneğiyle disiplinler arası çalışmalara katılır. | X | ||||
9. Alanındaki bilimsel gelişmeleri takip ederek eksikliklerini belirler ve ileri düzeyde araştırmalar yapabilmek için öğrenme süreçlerini yönlendirir. | X | ||||
10. En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve dünya çapında meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | ||||
11. Alanı ile ilgili veri toplama, yorumlama, uygulama ve duyurma süreçlerini etkin ve güvenli bir şekilde yönetirken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek