FDE642 - TOPLUM ve EDEBİYAT II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TOPLUM ve EDEBİYAT II FDE642 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliFransızca
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim elemanları 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrenciye, XVIII. yüzyıldan günümüze dek, Fransız toplum yapısına koşut olarak Fransız edebiyatının nasıl şekillendiğini; yazarlar ve eserlerinin toplumsal özelliklerden nasıl etkilendiğini, seçilen ve incelenen yapıtlar aracılığıyla göstermektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, XVIII. yüzyıldan günümüze kadar Fransız edebiyatından seçilecek örnekler aracılığıyla, toplum-edebiyat ilişkilerini ve bunların yansıtılma biçimlerini çeşitli düzeylerde inceleyebilir,
  2. Bu ilişkileri yorumlayabilir.
Dersin içeriğiXVIII. yüzyıldan günümüze Fransa'da toplum-edebiyat etkileşimleri,
Toplumsal ve kültürel olguların çeşitli sanatsal/edebi yöntemlerle yansıtılması,
Toplum-edebiyat ilişkileri bağlamında XVIII. yüzyıldan günümüze Fransız edebiyatından örnekler.
 
KaynaklarBrunel, P., Dictionnaire des mythes littéraires, éd, du Rocher, 1988.
Prat M.H. et M.Avierinos, Littérature Tome I Moyen Age, XVIe, XVIIe, XVIIIe siècles, Bordas, Paris, 1997.
Azize, Cl, A. Collognat Littértature française Mouvements, Modes, Manifestes, Pocket, Département de l?Univers Poche, 2003
A.Thibaudet; Histoire de la littérature française de 1789 à nos jours, Stock, 1936.
Bruno Vercier, Dominique Viart; La littérature française au présent, Ed. Bordas, Paris, 2012.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaXVIII. yüzyıl Fransız toplumu, özellikleri ve "Aydınlanma", "filozoflar", "bilim", "doğa", "hoşgörü" gibi kavramların açıklanması
2. HaftaMontesquieu ve eseri Les Lettres persanes'dan seçilmiş örnek mektupların XVIII. yüzyılın ilk yarısındaki Fransız toplumunun özellikleriyle ilişkilendirilmesi
3. Hafta2. haftanın devamı
4. HaftaDiderot ve gerçekçi romana örnek eseri "Le Neveu de Rameau"nun XVIII. yüzyılın ikinci yarısında Fransız toplumu ile ilişkilendirilmesi.
5. HaftaRousseau'nun söylevi Discours sur l'origine de l'İnégalité parmi les hommes" un Fransız toplumuyla ilişkilendirilmesi
6. HaftaChoderlos de Laclos'nun ahlaksızlığın romanına örnek eseri Les Liaisons dangeureuses'ün Devrim öncesi Fransız toplumuyla ilişkilendirilmesi
7. HaftaXIX. yüzyıl Fransız toplumunun özellikleri: bireyselcilik, romantizm, gerçekçilik ve edebiyatta kullanılan kavramlar ve temalar
8. HaftaVictor Hugo'nun "Les Misérables" adlı romanı ve toplumla ilişkilendirilmesi
9. Hafta8. haftanın devamı.
10. HaftaStendhal'in "Le Rouge et le Noir" adlı romanı ve dönemin Fransız toplumunun önemli simgelerinin sunulması
11. Hafta10. haftanın devamı
12. HaftaXX. yüzyıl Fransız toplumunun özellikleri; tarihsel gelişimler, iki dünya savaşının etkileri ve edebiyatta ortaya çıkan eğilimler: gerçeküstücülük, varoluşçuluk, yeni roman, yeni tiyatro
13. HaftaAndré Gide'in "La Porte étroite" adlı romanı ve XX. yüzyılın başlarındaki Fransız toplumu ile ilişkilendirilmesi
14. HaftaJean-Paul Sartre'ın "La Nausée" adlı romanı ve toplumla ilişkilendirilmesi
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum150
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama15050
Proje000
Ödevler22040
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü3286184

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanda lisans düzeyinde edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.   X 
2. Alanla ilgili yapılan çalışmaların disiplinlerarası boyutunu bilir ve diğer alanların verilerinden yararlanır.   X 
3. Alanda lisans düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak, bu alanlarla ilgili kaynakları kullanır.   X 
4. Alanda geliştirilen araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.   X 
5. Alanda kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.   X 
6. Alanda edindiği bilgileri farklı bilim alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir, çözümler ve yeni bilgiler üretir.   X 
7. Alanda edindiği bilgileri toplum yararına kullanır.  X  
8. Alanda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.    X
9. Alanda yapılan eğitim, kültür ve sanat içerikli çalışmalarda bireysel ya da ekip olarak sorumluluk üstlenir.  X  
10. Alanda kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.    X
11. Alanla ilgili güncel gelişmeleri izler, yürütülen bilimsel etkinliklere destek verir ve alanındaki kişileri bu konularda bilgilendirir.  X  
12. Alanda kazandığı bilgi ve becerileri toplumsal ve kültürel duyarlılığı artırmaya yönelik kullanır. X   
13. Fransız dilini CECR B2 Genel düzeyi üzerinde kullanarak sözlü ya da yazılı iletişim kurar.   X 
14. Alanın gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.    X
15. Alanla ilgili verileri yorumlar,bunları bilimsel etik ilkelerine uygun biçimde düzenleyerek sözlü ya da yazılı olarak duyurur.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek