FDE642 - TOPLUM ve EDEBİYAT II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TOPLUM ve EDEBİYAT II | FDE642 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Fransızca | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrenciye, XVIII. yüzyıldan günümüze dek, Fransız toplum yapısına koşut olarak Fransız edebiyatının nasıl şekillendiğini; yazarlar ve eserlerinin toplumsal özelliklerden nasıl etkilendiğini, seçilen ve incelenen yapıtlar aracılığıyla göstermektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | XVIII. yüzyıldan günümüze Fransa'da toplum-edebiyat etkileşimleri, Toplumsal ve kültürel olguların çeşitli sanatsal/edebi yöntemlerle yansıtılması, Toplum-edebiyat ilişkileri bağlamında XVIII. yüzyıldan günümüze Fransız edebiyatından örnekler. | |||||
Kaynaklar | Brunel, P., Dictionnaire des mythes littéraires, éd, du Rocher, 1988. Prat M.H. et M.Avierinos, Littérature Tome I Moyen Age, XVIe, XVIIe, XVIIIe siècles, Bordas, Paris, 1997. Azize, Cl, A. Collognat Littértature française Mouvements, Modes, Manifestes, Pocket, Département de l?Univers Poche, 2003 A.Thibaudet; Histoire de la littérature française de 1789 à nos jours, Stock, 1936. Bruno Vercier, Dominique Viart; La littérature française au présent, Ed. Bordas, Paris, 2012. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | XVIII. yüzyıl Fransız toplumu, özellikleri ve "Aydınlanma", "filozoflar", "bilim", "doğa", "hoşgörü" gibi kavramların açıklanması |
2. Hafta | Montesquieu ve eseri Les Lettres persanes'dan seçilmiş örnek mektupların XVIII. yüzyılın ilk yarısındaki Fransız toplumunun özellikleriyle ilişkilendirilmesi |
3. Hafta | 2. haftanın devamı |
4. Hafta | Diderot ve gerçekçi romana örnek eseri "Le Neveu de Rameau"nun XVIII. yüzyılın ikinci yarısında Fransız toplumu ile ilişkilendirilmesi. |
5. Hafta | Rousseau'nun söylevi Discours sur l'origine de l'İnégalité parmi les hommes" un Fransız toplumuyla ilişkilendirilmesi |
6. Hafta | Choderlos de Laclos'nun ahlaksızlığın romanına örnek eseri Les Liaisons dangeureuses'ün Devrim öncesi Fransız toplumuyla ilişkilendirilmesi |
7. Hafta | XIX. yüzyıl Fransız toplumunun özellikleri: bireyselcilik, romantizm, gerçekçilik ve edebiyatta kullanılan kavramlar ve temalar |
8. Hafta | Victor Hugo'nun "Les Misérables" adlı romanı ve toplumla ilişkilendirilmesi |
9. Hafta | 8. haftanın devamı. |
10. Hafta | Stendhal'in "Le Rouge et le Noir" adlı romanı ve dönemin Fransız toplumunun önemli simgelerinin sunulması |
11. Hafta | 10. haftanın devamı |
12. Hafta | XX. yüzyıl Fransız toplumunun özellikleri; tarihsel gelişimler, iki dünya savaşının etkileri ve edebiyatta ortaya çıkan eğilimler: gerçeküstücülük, varoluşçuluk, yeni roman, yeni tiyatro |
13. Hafta | André Gide'in "La Porte étroite" adlı romanı ve XX. yüzyılın başlarındaki Fransız toplumu ile ilişkilendirilmesi |
14. Hafta | Jean-Paul Sartre'ın "La Nausée" adlı romanı ve toplumla ilişkilendirilmesi |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 50 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 50 | 50 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 32 | 86 | 184 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanda lisans düzeyinde edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Alanla ilgili yapılan çalışmaların disiplinlerarası boyutunu bilir ve diğer alanların verilerinden yararlanır. | X | ||||
3. Alanda lisans düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak, bu alanlarla ilgili kaynakları kullanır. | X | ||||
4. Alanda geliştirilen araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. | X | ||||
5. Alanda kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
6. Alanda edindiği bilgileri farklı bilim alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir, çözümler ve yeni bilgiler üretir. | X | ||||
7. Alanda edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | X | ||||
8. Alanda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | ||||
9. Alanda yapılan eğitim, kültür ve sanat içerikli çalışmalarda bireysel ya da ekip olarak sorumluluk üstlenir. | X | ||||
10. Alanda kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
11. Alanla ilgili güncel gelişmeleri izler, yürütülen bilimsel etkinliklere destek verir ve alanındaki kişileri bu konularda bilgilendirir. | X | ||||
12. Alanda kazandığı bilgi ve becerileri toplumsal ve kültürel duyarlılığı artırmaya yönelik kullanır. | X | ||||
13. Fransız dilini CECR B2 Genel düzeyi üzerinde kullanarak sözlü ya da yazılı iletişim kurar. | X | ||||
14. Alanın gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
15. Alanla ilgili verileri yorumlar,bunları bilimsel etik ilkelerine uygun biçimde düzenleyerek sözlü ya da yazılı olarak duyurur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek