FDÖ739 - DİLBİLİM AKIMLARI ve ÇAĞDAŞ ELEŞTİRİ YÖNTEMLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DİLBİLİM AKIMLARI ve ÇAĞDAŞ ELEŞTİRİ YÖNTEMLERİ | FDÖ739 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Fransızca | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. İrem Onusal Ayırır | |||||
Dersin amacı | Kitle iletişim araçlarında sunulan Fransız yazın eleştirisi yoluyla sözlü ve yazılı basın dilinin irdelenmesi, değişik kuramların ve tarihinin incelenmesi. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ? Çeşitli dilbilim akımları, bu akımların temsilcileri ve temel kavramları. ? Bir söylem türü olarak yazın eleştirisinin özellikleri. ? Çeşitli dilbilimsel eleştiri kuramları ve yöntemleri. ? Kitle iletişim araçlarında yer alan yazın eleştirilerinin dlbilimsel kuramlar çerçevesinde incelenmesi. ? Eleştiri yazma çalışmaları. | |||||
Kaynaklar | Genette, G., (1966, 1969, 1972) Figures I, Figures II, Figures III, Paris: Seuil. Genette, G., (1999) Fiction et diction, Paris: Seuil. Portine, H., (1983) L'argumentation écrite, expression et communicaton, Paris: Hachette-Larousse. Thumerel, F. (2002) La critique littéraire. Paris: Armand Colin. Vialatte, A. (2010). Critique Littéraire. Paris: Arléa. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Çeşitli dilbilim akımları, bu akımların temsilcileri ve temel kavramları |
2. Hafta | Çeşitli dilbilim akımları, bu akımların temsilcileri ve temel kavramları |
3. Hafta | Yazınsal eleştirinin yapısı ve özellikleri |
4. Hafta | Yazınsal eleştirinin yapısı ve özellikleri |
5. Hafta | Çeşitli dilbilimsel eleştiri kuramları ve yöntemleri |
6. Hafta | Çeşitli dilbilimsel eleştiri kuramları ve yöntemleri |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Yazınsal eleştirileri metinlerinin incelenmesi |
9. Hafta | Yazınsal eleştirileri metinlerinin incelenmesi |
10. Hafta | Eleştiri metni yazma çalışmaları |
11. Hafta | Eleştiri metni yazma çalışmaları |
12. Hafta | Öğrenci sunumu |
13. Hafta | Öğrenci sunumu |
14. Hafta | Öğrenci sunumu |
15. Hafta | |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 29 | 103 | 252 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek