FDÖ739 - DİLBİLİM AKIMLARI ve ÇAĞDAŞ ELEŞTİRİ YÖNTEMLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DİLBİLİM AKIMLARI ve ÇAĞDAŞ ELEŞTİRİ YÖNTEMLERİ FDÖ739 1. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliFransızca
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. İrem Onusal Ayırır 
Dersin amacıKitle iletişim araçlarında sunulan Fransız yazın eleştirisi yoluyla sözlü ve yazılı basın dilinin irdelenmesi, değişik kuramların ve tarihinin incelenmesi. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Çeşitli dilbilim akımları, bu akımların temsilcileri ve temel kavramlarını tanır.
  2. Çeşitli dilbilimsel eleştiri kuramları ve yöntemlerini tanır.
  3. Bir söylem türü olarak yazınsal eleştirinin özelliklerini bilir.
  4. Yazınsal eleştirileri metinlerini dilbilimsel kuramlar çerçevesinde inceler.
  5. Bir eleştiri yazısı yazabilir.
Dersin içeriği? Çeşitli dilbilim akımları, bu akımların temsilcileri ve temel kavramları.
? Bir söylem türü olarak yazın eleştirisinin özellikleri.
? Çeşitli dilbilimsel eleştiri kuramları ve yöntemleri.
? Kitle iletişim araçlarında yer alan yazın eleştirilerinin dlbilimsel kuramlar çerçevesinde incelenmesi.
? Eleştiri yazma çalışmaları. 
KaynaklarGenette, G., (1966, 1969, 1972) Figures I, Figures II, Figures III, Paris: Seuil.
Genette, G., (1999) Fiction et diction, Paris: Seuil.
Portine, H., (1983) L'argumentation écrite, expression et communicaton, Paris: Hachette-Larousse.
Thumerel, F. (2002) La critique littéraire. Paris: Armand Colin.
Vialatte, A. (2010). Critique Littéraire. Paris: Arléa. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÇeşitli dilbilim akımları, bu akımların temsilcileri ve temel kavramları
2. HaftaÇeşitli dilbilim akımları, bu akımların temsilcileri ve temel kavramları
3. HaftaYazınsal eleştirinin yapısı ve özellikleri
4. HaftaYazınsal eleştirinin yapısı ve özellikleri
5. HaftaÇeşitli dilbilimsel eleştiri kuramları ve yöntemleri
6. HaftaÇeşitli dilbilimsel eleştiri kuramları ve yöntemleri
7. HaftaAra sınav
8. HaftaYazınsal eleştirileri metinlerinin incelenmesi
9. HaftaYazınsal eleştirileri metinlerinin incelenmesi
10. HaftaEleştiri metni yazma çalışmaları
11. HaftaEleştiri metni yazma çalışmaları
12. HaftaÖğrenci sunumu
13. HaftaÖğrenci sunumu
14. HaftaÖğrenci sunumu
15. Hafta
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum120
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1210120
Sunum / Seminer Hazırlama14040
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü29103252

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek