KAY725 - KÜRESELLEŞME ve DEMOKRASİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KÜRESELLEŞME ve DEMOKRASİ | KAY725 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu ders, küreselleşme süreçlerinin demokrasi sorununa etkilerini kimlik ve farklılık politikasına odaklanarak incelemeyi ve liberal demokrasinin bu süreçteki krizine cevap aramaya çalışan farklı demokrasi önerilerini tartışmayı amaçlar. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Küreselleşme teorileri, ulus-devletin geleceği ve siyasetin değişen şekli ve doğası, küreselleşme süreçleri ve demokrasi arasındaki ilişkiye dair tartışmalar ve liberal demokrasinin krizine çözüm önerileri. | |||||
Kaynaklar | Beck, Ulrich. What is Globalization? Cambridge: Polity Press, 2000. Benhabib, Seyla (ed.). Democracy and Difference: Changing Boundaries of the Political. Princeton: Princeton University Press, 1996. Held, David. Democracy and the Global Order. California: Stanford University Press, 1995. Held, David, Anthony McGrew, David Goldblatt and Jonathan Perraton. Global Transformations. Cambridge: Polity, 1999. Held, David and Anthony McGrew (eds). The Global Transformations Reader. Cambridge: Polity, 2000. Lechner, Frank J. and John Boli (eds). The Globalization Reader. Malden: Blackwell, 2000. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Küreselleşme Nedir? Tanımlar ve Tartışmalar |
3. Hafta | Küreselleşmenin Üç Boyutu: Ekonomi, Siyaset, Kültür |
4. Hafta | Küreselleşme ve Ulus-devletin Kaderi |
5. Hafta | Küreselleşme, Modernite ve Siyasetin Değişen Doğası |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Demokrasi ve Küresel Düzen |
8. Hafta | Küreselleşme ve Demokrasi: Farklı Yaklaşımlar I |
9. Hafta | Küreselleşme ve Demokrasi: Farklı Yaklaşımlar II |
10. Hafta | Küreselleşme ve Farklılık/Kimlik Politikası I |
11. Hafta | Küreselleşme ve Farklılık/Kimlik Politikası II |
12. Hafta | Küreselleşme Çerçevesinde Demokrasiyi Yeniden Düşünmek I |
13. Hafta | Küreselleşme Çerçevesinde Demokrasiyi Yeniden Düşünmek II |
14. Hafta | Anti-Küreselleşme Hareketleri ve Demokrasinin Geleceği |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 16 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 19 | 228 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 29 | 42 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanının kuram ve uygulama bilgilerine üst düzeyde hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir. | X | ||||
2. Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve bu süreçte karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir. Özgün düşüncelerle alanına yenilik getirebilir. | X | ||||
3. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri bağımsız olarak yürütebilir, inisiyatif kullanır, gerektiğinde ekip çalışmasında sorumluluk üstlenir. | X | ||||
4. Alanındaki yeni gelişmeleri ve yayınları takip eder. Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. Bu süreçte yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir. | X | ||||
5. Alanında edindiği bilgi ve becerileri, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili çok iyi düzeyde bilir ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Bilimsel yayın üreterek ve alanındaki ulusal ve uluslararası toplantılara katılarak yaptığı sunumlarla bilime katkı sağlar. | X | ||||
6. Toplumsal sorumluluk anlayışı ile toplumu aydınlatma bilincine ve yetkinliğine sahiptir. Birikimini topluma yol göstermek için kullanmaya gayret eder. | X | ||||
7. Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne gerek ulusal gerek uluslararası düzeyde katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek