FDE640 - DÜŞÜNCE AKIMLARI II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DÜŞÜNCE AKIMLARI II FDE640 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliFransızca
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim elemanları 
Dersin amacıÖğrencinin, Fransız İhtilâli, sanayi devrimi ve her iki devrimin düşünsel/felsefi sonuçları olarak XVIII ve XIX. yüzyıllarda ortaya çıkmış düşünce sistemleri ile XX. yüzyılın özel koşulları içinde var olmuş düşünce sistemlerini öğrenerek, bu sistemlerin toplum, sanat, edebiyat, bilim, siyaset, din ve ahlâk alanlarındaki etkilerini yorumlayabilmesini sağlamak.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, Fransız İhtilâli, sanayi devrimi ve her iki devrimin düşünsel/felsefi sonuçları olarak XVIII ve XIX. yüzyıllarda ortaya çıkmış düşünce sistemleri ile XX. yüzyılın özel koşulları içinde var olmuş düşünce sistemlerini karşılaştırır,
  2. Bu sistemlerin toplum, sanat, edebiyat, bilim, siyaset, din ve ahlâk alanlarındaki etkilerini gösterir.
Dersin içeriğiFransız İhtilâli, sanayi devrimi ve her iki devrimin düşünsel/felsefi sonuçları,
Toplum, sanat, edebiyat, bilim, siyaset, din ve ahlâk alanlarındaki etkileri.
 
KaynaklarDroz, J. (1966), Histoire des doctrines politiques en France, Paris, PUF.
Mounier, E. (1947) Introduction aux existentialismes, Paris, Denoel.
Picon, G (1957), Panorama des idées contemporaines, Paris, Gallimard,.
Timuçin, A., Düşünce Tarihi, İstanbul, BDS yayınları, 1992.
Tuncay, M. (2008), Batıda Siyasal Düşünceler Tarihi ? Yakınçağ Cilt 2, İstanbul, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Tuncay, M. (2009), Batıda Siyasal Düşünceler Tarihi ? Yeniçağ Cilt 3, İstanbul, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaImmanuel Kant-Rasyonalizm.
2. HaftaDavid Hume-Epistemoloji.
3. HaftaGeorges Berkeley-Metafizik.
4. HaftaArthur Schopenhauer -İdealizm.
5. HaftaG. W. Friedrich Hegel- Mantık, Fenomenoloji.
6. HaftaAra sınav
7. HaftaStuart Mill- Faydacılık.
8. HaftaHenri Bergson-Metafizik, Epistemoloji.
9. HaftaSchiller- Estetik, Ahlâk, Kantçılık.
10. HaftaF. Nietzsche- Varoluşçuluk, Postmodernizm, Psikanaliz.
11. HaftaAra sınav
12. HaftaBertrand Russell- Etik, Mantık, Epistemoloji.
13. HaftaWilliam James-Pragmatizm.
14. HaftaEdmund Husserl-Fenomenoloji, Epistemoloji.
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar240
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı240
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama11010
Proje000
Ödevler61060
Ara sınavlara hazırlanma süresi21020
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü3846184

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanda lisans düzeyinde edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.   X 
2. Alanla ilgili yapılan çalışmaların disiplinlerarası boyutunu bilir ve diğer alanların verilerinden yararlanır.   X 
3. Alanda lisans düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak, bu alanlarla ilgili kaynakları kullanır.   X 
4. Alanda geliştirilen araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.   X 
5. Alanda kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.   X 
6. Alanda edindiği bilgileri farklı bilim alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir, çözümler ve yeni bilgiler üretir.   X 
7. Alanda edindiği bilgileri toplum yararına kullanır.  X  
8. Alanda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.    X
9. Alanda yapılan eğitim, kültür ve sanat içerikli çalışmalarda bireysel ya da ekip olarak sorumluluk üstlenir.  X  
10. Alanda kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.    X
11. Alanla ilgili güncel gelişmeleri izler, yürütülen bilimsel etkinliklere destek verir ve alanındaki kişileri bu konularda bilgilendirir.  X  
12. Alanda kazandığı bilgi ve becerileri toplumsal ve kültürel duyarlılığı artırmaya yönelik kullanır. X   
13. Fransız dilini CECR B2 Genel düzeyi üzerinde kullanarak sözlü ya da yazılı iletişim kurar.   X 
14. Alanın gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.    X
15. Alanla ilgili verileri yorumlar,bunları bilimsel etik ilkelerine uygun biçimde düzenleyerek sözlü ya da yazılı olarak duyurur.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek