FDE640 - DÜŞÜNCE AKIMLARI II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DÜŞÜNCE AKIMLARI II | FDE640 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Fransızca | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları | |||||
Dersin amacı | Öğrencinin, Fransız İhtilâli, sanayi devrimi ve her iki devrimin düşünsel/felsefi sonuçları olarak XVIII ve XIX. yüzyıllarda ortaya çıkmış düşünce sistemleri ile XX. yüzyılın özel koşulları içinde var olmuş düşünce sistemlerini öğrenerek, bu sistemlerin toplum, sanat, edebiyat, bilim, siyaset, din ve ahlâk alanlarındaki etkilerini yorumlayabilmesini sağlamak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Fransız İhtilâli, sanayi devrimi ve her iki devrimin düşünsel/felsefi sonuçları, Toplum, sanat, edebiyat, bilim, siyaset, din ve ahlâk alanlarındaki etkileri. | |||||
Kaynaklar | Droz, J. (1966), Histoire des doctrines politiques en France, Paris, PUF. Mounier, E. (1947) Introduction aux existentialismes, Paris, Denoel. Picon, G (1957), Panorama des idées contemporaines, Paris, Gallimard,. Timuçin, A., Düşünce Tarihi, İstanbul, BDS yayınları, 1992. Tuncay, M. (2008), Batıda Siyasal Düşünceler Tarihi ? Yakınçağ Cilt 2, İstanbul, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Tuncay, M. (2009), Batıda Siyasal Düşünceler Tarihi ? Yeniçağ Cilt 3, İstanbul, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Immanuel Kant-Rasyonalizm. |
2. Hafta | David Hume-Epistemoloji. |
3. Hafta | Georges Berkeley-Metafizik. |
4. Hafta | Arthur Schopenhauer -İdealizm. |
5. Hafta | G. W. Friedrich Hegel- Mantık, Fenomenoloji. |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Stuart Mill- Faydacılık. |
8. Hafta | Henri Bergson-Metafizik, Epistemoloji. |
9. Hafta | Schiller- Estetik, Ahlâk, Kantçılık. |
10. Hafta | F. Nietzsche- Varoluşçuluk, Postmodernizm, Psikanaliz. |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Bertrand Russell- Etik, Mantık, Epistemoloji. |
13. Hafta | William James-Pragmatizm. |
14. Hafta | Edmund Husserl-Fenomenoloji, Epistemoloji. |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 10 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 38 | 46 | 184 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanda lisans düzeyinde edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Alanla ilgili yapılan çalışmaların disiplinlerarası boyutunu bilir ve diğer alanların verilerinden yararlanır. | X | ||||
3. Alanda lisans düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak, bu alanlarla ilgili kaynakları kullanır. | X | ||||
4. Alanda geliştirilen araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. | X | ||||
5. Alanda kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
6. Alanda edindiği bilgileri farklı bilim alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir, çözümler ve yeni bilgiler üretir. | X | ||||
7. Alanda edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | X | ||||
8. Alanda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | ||||
9. Alanda yapılan eğitim, kültür ve sanat içerikli çalışmalarda bireysel ya da ekip olarak sorumluluk üstlenir. | X | ||||
10. Alanda kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
11. Alanla ilgili güncel gelişmeleri izler, yürütülen bilimsel etkinliklere destek verir ve alanındaki kişileri bu konularda bilgilendirir. | X | ||||
12. Alanda kazandığı bilgi ve becerileri toplumsal ve kültürel duyarlılığı artırmaya yönelik kullanır. | X | ||||
13. Fransız dilini CECR B2 Genel düzeyi üzerinde kullanarak sözlü ya da yazılı iletişim kurar. | X | ||||
14. Alanın gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
15. Alanla ilgili verileri yorumlar,bunları bilimsel etik ilkelerine uygun biçimde düzenleyerek sözlü ya da yazılı olarak duyurur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek