KAY752 - TÜRK KAMU BÜROKRASİSİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TÜRK KAMU BÜROKRASİSİ KAY752 2. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Elemanları 
Dersin amacıBu dersin temel amacı, doğuş, tarihsel gelişim ve temel geleneğini gözardı etmeksizin günümüz Türk kamu bürokrasinin yapısı, işleyişi, personeli ve kültürünü irdelemektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Türk kamu bürokrasinin doğuş, tarihsel gelişim ve temel geleneğini öğrenir.
  2. Günümüz Türk kamu bürokrasisinin yapısı, işleyişi, personeli ve kültürünü irdeler.
  3. Türk kamu bürokrasisinde reform çabalarının başarı düzeylerini analiz etme yeteneği edinir.
Dersin içeriğiTürk devlet geleneği çerçevesinde kamu bürokrasisinin doğuşu ve gelişimi; çağdaş Türk kamu bürokrasinin yapı, işleyiş ve personel durumu ile kültürel özellikleri; mevcut sorun alanları ve reform çabaları. 
KaynaklarAykaç, B. (1997) Kamu Bürokrasisi ve Türk Kamu Personel Yönetiminde Bürokratik Eğilimler, Ankara: YÖK Matbaası.

Bener, E. (2006) Bürokratlar, İstanbul: Remzi.

Bozkurt, Ö. (1980) Memurlar, Ankara: TODAİE.

Eryılmaz, B. (2002) Bürokrasi ve Siyaset, İstanbul: Alfa.

Heper, M. (2006) Türkiye'de Devlet Geleneği, Ankara: Doğu Batı. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin Tanıtımı: Kapsamı, Önemi ve Kurallar
2. HaftaKamu Bürokrasisi Kavramı
3. HaftaDevlet, Toplum ve Bürokrasi İlişkileri
4. HaftaBatı'da Kamu Bürokrasilerinin Doğuşu ve Gelişimi
5. HaftaTürk Devlet Geleneği Çerçevesinde Kamu Bürokrasisinin Doğuşu ve Gelişimi
6. HaftaAra Sınav
7. HaftaTürk Kamu Bürokrasisinin Zihniyet Yapısı ve Kültürü
8. HaftaTürk Kamu Bürokrasisinin Yapısal Durumu
9. HaftaTürk Kamu Bürokrasisinin Sayısal Durumu
10. HaftaTürk Kamu Bürokrasisinde Reform Çabaları
11. HaftaÖdev Sunumları
12. HaftaTürk Kamu Bürokrasi Üzerine Temel Eserler, I
13. HaftaTürk Kamu Bürokrasi Üzerine Temel Eserler, II
14. HaftaGenel Değerlendirme
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar250
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1219228
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi21020
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü2942300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanının kuram ve uygulama bilgilerine üst düzeyde hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir.    X
2. Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve bu süreçte karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir. Özgün düşüncelerle alanına yenilik getirebilir. X   
3. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri bağımsız olarak yürütebilir, inisiyatif kullanır, gerektiğinde ekip çalışmasında sorumluluk üstlenir.   X 
4. Alanındaki yeni gelişmeleri ve yayınları takip eder. Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. Bu süreçte yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir. X   
5. Alanında edindiği bilgi ve becerileri, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili çok iyi düzeyde bilir ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Bilimsel yayın üreterek ve alanındaki ulusal ve uluslararası toplantılara katılarak yaptığı sunumlarla bilime katkı sağlar.  X  
6. Toplumsal sorumluluk anlayışı ile toplumu aydınlatma bilincine ve yetkinliğine sahiptir. Birikimini toplumuna yol göstermek için kullanmaya gayret eder.   X  
7. Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne gerek ulusal gerek uluslararası düzeyde katkıda bulunur.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek