KAY660 - SİYASET BİLİMİ SEMİNERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SİYASET BİLİMİ SEMİNERİ | KAY660 | 2. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 3 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Dersin temel amacı, öğrencilerin özellikle kendi tez alanında, genel literatür bilgisine sahip olmaları ve yüksek lisans tezi yazma yetenek ve becerilerini geliştirmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Araştırma konusu, amacı ve kapsamı ile probleminin belirlenmesi, literatür taraması ve erişimi, ilgili araştırmaya uygun metodoloji ile veri toplama tekniklerinin belirlenmesi ve seçimi, araştırma raporu yazım ve sunumu, tez önerisi hazırlama. | |||||
Kaynaklar | Corbetta, Piergiorgio (2003) Social Research: Theory, Method and Techniques. London: Sage. Cresswell, John W. (2003) Research Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches. London: Sage. Glatthorn, Allan A. (1998) Writing the Winning Dissertation: A Step-by-Step Guide. California: Gorwin Press. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez ve Rapor Yazım Önergesi Hart, Chris (1998) Doing A Literature Review: Releasing the Social Science Research Imagination. London: Sage. Kumar, Ranjit (1999) Research Methodology: A Step-By-Step for Beginners, London: Sage. McQueen, Ron and C. Knussen (2002) Research Methods for Social Science, London: Prentice Hall. Miller, Robert L. and John D. Brewer (2003) The A-Z of Social Research. London: Sage. Oliver, Paul (2004) Writing Your Thesis. London: Sage. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Derse Giriş: Kapsam, Önem ve Kurallar |
2. Hafta | Seminer Konularının Belirlenmesi |
3. Hafta | Araştırma Dizaynı: Seminer Konularına Dair Araştırma Planlarının Şekillendirilmesi |
4. Hafta | Literatür Taraması |
5. Hafta | Araştırma Metodu |
6. Hafta | Ara Sınav I |
7. Hafta | Araştırma Raporlarının Değerlendirilmesi |
8. Hafta | Sunumlar |
9. Hafta | Sunumlar |
10. Hafta | Sunumlar |
11. Hafta | Ara Sınav II |
12. Hafta | Sunumlar |
13. Hafta | Sunumlar |
14. Hafta | Sunumlar Hakkında Değerlendirmeler |
15. Hafta | Sunumlar Hakkında Değerlendirmeler |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 17 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 1 | 12 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 2 | 4 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 29 | 8 | 60 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanının temel kuram ve uygulama bilgilerine hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir. | X | ||||
2. Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve alanında karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir. | X | ||||
3. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri bağımsız olarak yürütebilir, inisiyatif kullanır, gerektiğinde ekip çalışmasında sorumluluk üstlenir. Alanındaki çalışmalarda liderlik yapabilir, vizyon sahibidir. | X | ||||
4. Alanında edindiği bilgileri eleştiri süzgecinden geçirir, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | X | ||||
5. Alanında edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili bilir ve çalışmalarında bilgisayarı ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Birikimini yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak bilimsel platformlara taşıyabilir. | X | ||||
6. Toplumsal sorumluluk anlayışına sahiptir. | X | ||||
7. Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, çalışma hayatında bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek