KAY660 - SİYASET BİLİMİ SEMİNERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SİYASET BİLİMİ SEMİNERİ KAY660 2. Yarıyıl 0 2 0 3
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Elemanları 
Dersin amacıDersin temel amacı, öğrencilerin özellikle kendi tez alanında, genel literatür bilgisine sahip olmaları ve yüksek lisans tezi yazma yetenek ve becerilerini geliştirmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Yüksek lisans tez önerisinin hazırlanmasında dikkat edilecek hususları öğrenir.
  2. Tez çalışmasına başlamasının öncesinde deneyim kazanır.
  3. Kendi tez konusu kapsamında genel literatür bilgisine sahip olur.
  4. Rapor ve tez önerisi hazırlama ve sunum konusunda deneyim kazanır.
Dersin içeriğiAraştırma konusu, amacı ve kapsamı ile probleminin belirlenmesi, literatür taraması ve erişimi, ilgili araştırmaya uygun metodoloji ile veri toplama tekniklerinin belirlenmesi ve seçimi, araştırma raporu yazım ve sunumu, tez önerisi hazırlama. 
KaynaklarCorbetta, Piergiorgio (2003) Social Research: Theory, Method and Techniques. London: Sage.

Cresswell, John W. (2003) Research Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches. London: Sage.

Glatthorn, Allan A. (1998) Writing the Winning Dissertation: A Step-by-Step Guide. California: Gorwin Press.

Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez ve Rapor Yazım Önergesi

Hart, Chris (1998) Doing A Literature Review: Releasing the Social Science Research Imagination. London: Sage.

Kumar, Ranjit (1999) Research Methodology: A Step-By-Step for Beginners, London: Sage.

McQueen, Ron and C. Knussen (2002) Research Methods for Social Science, London: Prentice Hall.

Miller, Robert L. and John D. Brewer (2003) The A-Z of Social Research. London: Sage.

Oliver, Paul (2004) Writing Your Thesis. London: Sage. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDerse Giriş: Kapsam, Önem ve Kurallar
2. HaftaSeminer Konularının Belirlenmesi
3. HaftaAraştırma Dizaynı: Seminer Konularına Dair Araştırma Planlarının Şekillendirilmesi
4. HaftaLiteratür Taraması
5. HaftaAraştırma Metodu
6. HaftaAra Sınav I
7. HaftaAraştırma Raporlarının Değerlendirilmesi
8. HaftaSunumlar
9. HaftaSunumlar
10. HaftaSunumlar
11. HaftaAra Sınav II
12. HaftaSunumlar
13. HaftaSunumlar
14. HaftaSunumlar Hakkında Değerlendirmeler
15. HaftaSunumlar Hakkında Değerlendirmeler
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar240
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1750
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12112
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi224
Genel sınava hazırlanma süresi122
Toplam İş Yükü29860

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanının temel kuram ve uygulama bilgilerine hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir.    X
2. Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve alanında karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir.    X
3. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri bağımsız olarak yürütebilir, inisiyatif kullanır, gerektiğinde ekip çalışmasında sorumluluk üstlenir. Alanındaki çalışmalarda liderlik yapabilir, vizyon sahibidir.    X
4. Alanında edindiği bilgileri eleştiri süzgecinden geçirir, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.     X
5. Alanında edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili bilir ve çalışmalarında bilgisayarı ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Birikimini yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak bilimsel platformlara taşıyabilir.     X
6. Toplumsal sorumluluk anlayışına sahiptir.   X 
7. Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, çalışma hayatında bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur.    X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek