HÇS763 - ÇOCUK SAĞLIĞI HEMŞ. KANITA DAYALI UYGULAMALAR 2
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK SAĞLIĞI HEMŞ. KANITA DAYALI UYGULAMALAR 2 | HÇS763 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 0 | 8 | 4 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | HÇS 762 | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Hicran Çavuşoğlu, Dr. Öğr. Üyesi Nebahat Bora Güneş | |||||
Dersin amacı | Öğrencinin HÇS 762 dersinin gereği olarak geliştirdiği kanıta dayalı uygulama rehberini klinik ortamda kullanmasını amaçlanır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Geliştirdiği kanıta dayalı uygulama rehberinin hemşirelik bakımındaki etkinliğini ktirik edebilir. | |||||
Kaynaklar | Konu alanı ile ilgili kitap ve makaleler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Klinik ortamda kanıta dayalı rehberin uygulanması |
2. Hafta | Klinik ortamda kanıta dayalı rehberin uygulanması |
3. Hafta | Klinik ortamda kanıta dayalı rehberin uygulanması |
4. Hafta | Klinik ortamda kanıta dayalı rehberin uygulanması |
5. Hafta | Klinik ortamda kanıta dayalı rehberin uygulanması |
6. Hafta | Klinik ortamda kanıta dayalı rehberin uygulanması |
7. Hafta | Klinik ortamda kanıta dayalı rehberin uygulanması |
8. Hafta | Klinik ortamda kanıta dayalı rehberin uygulanması |
9. Hafta | Klinik ortamda kanıta dayalı rehberin uygulanması |
10. Hafta | Klinik ortamda kanıta dayalı rehberin uygulanması |
11. Hafta | Klinik ortamda kanıta dayalı rehberin uygulanması |
12. Hafta | Kanıta dayalı uygulama ve bu rehberin etkinliğinin tartışılması |
13. Hafta | Kanıta dayalı uygulama ve bu rehberin etkinliğinin tartışılması |
14. Hafta | Kanıta dayalı uygulama ve bu rehberin etkinliğinin tartışılması |
15. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 50 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 14 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 14 | 8 | 112 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 29 | 24 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Hemşirelikte eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme. | X | ||||
2. Çocuklara yönelik bilimsel araştırma bulgularını klinik ortamda hemşireliğe uygulayabilme. | X | ||||
3. Araştırmaların bilimsel niteliğini değerlendirebilme | X | ||||
4. Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme | X | ||||
5. Gelişim kuramlarını kullanarak çocuğun gelişimini değerlendirebilme | |||||
6. Sağlık sorunu olan çocuğun bakımının yönetiminde hemşirelik kuramlarının etkinliğini test edebilme | |||||
7. Çocuk hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme | |||||
8. Teorik ve analitik bilgi ve becerileri kullanarak çocuk sağlığı alanındaki yenilikleri çocuk hemşireliğine uygulayabilme | X | ||||
9. Çocuk hemşireliği alanında bir çalışmada ya da disiplinler arası çalışmada uzmanlık yapabilme | |||||
10. Sağlık bakımına, politikalara ve kanıta dayalı uygulamalarına katkı sağlayacak bilgileri üretmek ve geliştirmek için teorilere dayalı araştırmalar yapabilme | X | ||||
11. Çocuk hemşireliğine yönelik seçilen bir alandaki bilimsel kanıtları derinlemesine bir bakış açısıyla değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri geliştirebilme | X | ||||
12. Çocuk hemşireliği alanında yeni ve yaratıcı bilgiler üretebilme | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek