HÇS760 - ÇOCUK SAĞLIĞI ve HAST. HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÇOCUK SAĞLIĞI ve HAST. HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA I HÇS760 3. Yarıyıl 0 6 3 5
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriSoru-Yanıt
Gözlem
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Hicran Çavuşoğlu, Dr. Öğr. Üyesi Nebahat Bora Güneş  
Dersin amacıBu derste doktora eğitimi sürecinde kazanmış olduğu teorik bilgileri kliniğe yansıtabilmesi amaçlanır 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1.Klinikte hasta ile ilgili tüm verileri yorumlayabilir.
  2. 2.Hasta ya da sağlıklı çocuklarla çalışırken, gelişim kuramları doğrultusunda çocuğu değerlendirebilir.
  3. 3.Pediatri hemşireliğinin seçilen özel bir alanında, hemşirelik uygulamalarının etkinliğini eleştirel şekilde analiz edebilir.
  4. 4. Hasta çocuğa ve ailesine verilen bakımın kalitesini yükseltmek için pediatri hemşiresinin gelişen ve değişen rollerini primer, sekonder ve tersiyer düzeyde hizmet veren kurumlarda uygulayabilir.
  5. 5. Klinikte çalışırken ya da öğrenci hemşirelerin klinik uygulamalarına rehberlik yaparken girişimsel hemşirelik uygulamalarının bilimsel kanıtlara dayalı olmasını sağlayabilir.
Dersin içeriğiÖğrencilere HÇS 750 ve 751?in içeriklerini pekiştirmek amacıyla birincil, ikincil ve üçüncül düzeyde sağlık hizmeti veren kurumlarda uygulama yaptırılır.  
KaynaklarKonuya ilişkin kitap ve makaleler önerilir. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÇocuk Onkoloji servisinde klinik uygulama (vaka tartışması)
2. HaftaÇocuk Onkoloji servisinde klinik uygulama (vaka tartışması)
3. HaftaÇocuk Genel Cerrahi servisinde klinik uygulama (vaka tartışması)
4. HaftaÇocuk Dahiliye servisinde klinik uygulama (vaka tartışması)
5. HaftaÇocuk Dahiliye servisinde klinik uygulama (vaka tartışması)
6. HaftaAdölesan servisinde klinik uygulama (vaka tartışması)
7. HaftaAdölesan servisinde klinik uygulama (vaka tartışması)
8. HaftaÇocuk yoğun bakım servisinde klinik uygulama (vaka tartışması)
9. HaftaÇocuk yoğun bakım servisinde klinik uygulama (vaka tartışması)
10. HaftaAile sağlığı merkezinde klinik uygulama (vaka tartışması)
11. HaftaAile sağlığı merkezinde klinik uygulama (vaka tartışması)
12. HaftaÇocuk rehabilitasyon servisinde klinik uygulama (vaka tartışması)
13. HaftaÇocuk rehabilitasyon servisinde klinik uygulama (vaka tartışması)
14. HaftaÇocuk rehabilitasyon servisinde klinik uygulama (vaka tartışması)
15. HaftaGenel Değerlendirme
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama1450
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14684
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10660
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi166
Toplam İş Yükü2518150

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Hemşirelikte eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme.     X
2. Çocuklara yönelik bilimsel araştırma bulgularını klinik ortamda hemşireliğe uygulayabilme.    X
3. Araştırmaların bilimsel niteliğini değerlendirebilme      
4. Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme     
5. Gelişim kuramlarını kullanarak çocuğun gelişimini değerlendirebilme     X
6. Sağlık sorunu olan çocuğun bakımının yönetiminde hemşirelik kuramlarının etkinliğini test edebilme     X
7. Çocuk hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme      
8. Teorik ve analitik bilgi ve becerileri kullanarak çocuk sağlığı alanındaki yenilikleri çocuk hemşireliğine uygulayabilme     X
9. Çocuk hemşireliği alanında bir çalışmada ya da disiplinler arası çalışmada uzmanlık yapabilme      
10. Sağlık bakımına, politikalara ve kanıta dayalı uygulamalarına katkı sağlayacak bilgileri üretmek ve geliştirmek için teorilere dayalı araştırmalar yapabilme      
11. Çocuk hemşireliğine yönelik seçilen bir alandaki bilimsel kanıtları derinlemesine bir bakış açısıyla değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri geliştirebilme     
12. Çocuk hemşireliği alanında yeni ve yaratıcı bilgiler üretebilme      

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek