BYL661 - İLERİ HÜCRE FİZYOLOJİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLERİ HÜCRE FİZYOLOJİSİ | BYL661 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Özer Aylin Gürpınar | |||||
Dersin amacı | Hücrede gerçekleşen fizyolojik mekanizmaları, hücrelerin biribirleri ve çevreleri ile olan etkileşimlerini öğrenmek | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Hücrenin temel bileşenleri ve hücre membranı Hücrelerde veziküler trafik: Proteinlerin zarlar ve organeller arasında taşınması Hücre adezyonu, hücre göçü ve hücre membranında transport sistemleri Hücre memranı ve hücre içi reseptörler ve fonksiyonları G-proteini eşlikli reseptörler ve tirozin kinaz reseptörleri Sitokinler ve büyüme faktörü reseptörleri Hücreler arasında elektriksel sinyal düzenleme mekanizmaları Hücre döngüsü ve hücre ölümünün düzenlenmesinde sinyal yollarının düzenlenmesi | |||||
Kaynaklar | Moleküler Biyoloji, Geliştirilmiş 2. Baskı, Editörler: Ahmet Yıldırım, Fevzi Bardakçı, Mehmet Karataş, Bahattin Tanyolaç, Nobel Yayın Dağıtım, 2010. Moleküler Hücre Biyolojisi, Altıncı Baskıdan Çeviri, H. Lodish, A. Berk, C. Kaiser, M. Scott, A. Bretscher, H. Ploegh, P. Matsudaira, Palme Yayıncılık, 2011. Principles of Human Physiology, Second Edition, William J German and Cindy L. Stanfield, Pearson Benjamin Cummings, 2006. Hücrenin Moleküler Biyolojisi, Dördüncü Baskı, Bruce Alberts, Alexandar Jhonson, Julian Lewis, Martin Raff, Keith Roberts, Peter Walter, Garland Science Taylor&Francis Group, 2002. Güncel online kaynaklar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Hücrenin temel bileşenleri ve hücre membranı |
2. Hafta | Hücrede veziküler trafik |
3. Hafta | Proteinlerin hücre membranı ve organeller arasında taşınması |
4. Hafta | Büyük moleküllerin hücre zarından geçişleri ve veziküler trafik makanizması |
5. Hafta | Hücre membranında transport sistemleri, hücre adezyonu ve hücre göçü |
6. Hafta | 1. Ara Sınav (Öğenci Sunumları 1) |
7. Hafta | Hücrede sinyal iletimi : Kısa ve uzun süreli hücresel cevaplar |
8. Hafta | Hücre membranı ve hücre içi reseptörler ve sinyal iletim yolları, hücrede sinyalin sonlandırılması, reseptör adaptasyonu ve duyarsızlaştırılması |
9. Hafta | Sitokin ve büyüme faktörleri ve hücresel cevaplar |
10. Hafta | G-proteini eşlikli reseptörler ve sinyal iletimi |
11. Hafta | İnterlökinler, TNF-alfa reseptörleri ve bağışıklık sisteminin düzenlenmesi |
12. Hafta | Sinir ve kas hücrelerinde elektriksel ve kimyasal sinyal iletim mekanizmaları |
13. Hafta | 2. Ara Sınav (Öğenci Sunumları 2) |
14. Hafta | Hücre döngüsü ve hücre ölümünün düzenlenmesinde sinyal mekanizmaları |
15. Hafta | Final sınavına hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 40 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 0 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 10 | 130 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 31 | 78 | 257 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Biyoloji veya farklı alandaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilimsel metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
2. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
3. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve sentez yapar. | X | ||||
4. Alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleme yeteneği kazanır. | X | ||||
5. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme yeteneği kazanır. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir. | X | ||||
7. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eğitimini yönlendirmek için kullanır. | X | ||||
8. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgisayar teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetme yeteneğine sahip olur. | X | ||||
10. Alanının gelişmesinde yer alan önemli olay ve olguları, sonuçları dikkate alarak değerlendirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek