BYL643 - BİYOLOJİK SAVAŞTA ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİYOLOJİK SAVAŞTA ÖZEL KONULAR | BYL643 | 2. Yarıyıl | 2 | 3 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Deney | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Nurdan Özer | |||||
Dersin amacı | Tarımsal yada tıbbi önemi olan zararlı organizmaların, onların üzerinde etkili olan çeşitli organizmalar yolu ile kontrol edilmesi anlamına gelen Biyolojik kontrol kavramının verilmesi, başarılı ve başarısız uygulama örnekleri, uygulamaların ekosistem üzerindeki etkilerinin tartışılması. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Pestisitlerin neden olduğu çevre kirliliği, Direnç sorunu Zararlı organizmalar, tanım , kimyasal, fiziksel, kültürel, biyolojik ve Entegre Kontrol tanım ve örnekleri. Populasyonların artış hızı, rekabet, karşılıklı yoğunluk bağımlılığı Konak-parazit, Av-predator dinamikleri. Biyolojik kontrol ` de doğal ve klasik biyolojik kontrol, Virus, bakteri, fungus ve nematod uygulmaları. Tıbbi, tarımsal ve veteriner önemi olan böcekler Uygulama çalışmaları Dünyada Biyolojik Kontrol uygulamaları Memleketimizde Biyolojik kontrol uygulamaları Ekosistemlere müdahele açısından Biyolojik Kontrol Biyoçeşitlilik , Ada populasyonları ve Biyolojik kontrol | |||||
Kaynaklar | - Driescae Roy G.Van, Bellows T.S. Biological Control. Chapman&Hall, Dept. London 1996. - Waage J.K, Greathhead D.J. Biological Control: challenges and opportunities. Phil. Trans.R. Soc. Lond B 318: 111-128, 1988 - Jacobson M. Insecticeds of the Future. Environmental Letters. 18: 5-17, 1975 - Annonymous. Biological Control of Vectors. Tenth Programme Report. WHO. Geneva, 1991. - Lenger E.F. Biological Control of Diptera of Medikal and Veterinary Importance. J of Vector Ecology 20(1), 1995 - J of Vector Ecology Diğer sayılar. - Oğurlu İ. Biyolojik Mücadele. Süleyman Demirel Üniversitesi Yayın No: 8, 2000. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Pestisitlerin neden olduğu çevre kirliliği, Direnç sorunu Zararlı organizmalar, tanım, kimyasal, fiziksel, kültürel, biyolojik ve Entegre Kontrol tanım ve örnekleri. (T,P) |
2. Hafta | Populasyonların artış hızı, rekabet, karşılıklı yoğunluk bağımlılığı. (T,P) |
3. Hafta | Konak-parazit, Av-predator dinamikleri. (T,P) |
4. Hafta | Doğal ve Klasik Biyolojik Kontrol, uygulamalarda kullanılan Virus, bakteri, fungus ve nematod örnekleri. (T,P) |
5. Hafta | Uygulama çalışmaları. (T,P) |
6. Hafta | Tıbbi, tarımsal ve veteriner önemi olan böcekler. (T,P) |
7. Hafta | I.Arasınav |
8. Hafta | Dünyada Biyolojik Kontrol uygulamaları. (T,P) |
9. Hafta | Memleketimizde Biyolojik kontrol uygulamaları. (T,P) |
10. Hafta | Ekosistemlere müdahele açısından Biyolojik Kontrol. (T,P) |
11. Hafta | Biyoçeşitlilik , Ada populasyonları ve Biyolojik kontrol. (T,P) |
12. Hafta | Uygulama çalışmaları. (T,P) |
13. Hafta | Uygulama çalışmaları. (T,P) |
14. Hafta | II.Arasınav |
15. Hafta | Final sınavına hazırlık |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 1 | 20 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 10 | 130 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 45 | 65 | 265 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Biyoloji veya farklı alandaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
2. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
3. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
4. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | ||||
5. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
7. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | X | ||||
8. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetme yeteneğine sahip olur. | X | ||||
10. Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, sonuçları dikkate alarak değerlendirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek