BTS603 - TOPLU BESLENME SİSTEMLERİNDE YÖN. ve ORGANİZASYON
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TOPLU BESLENME SİSTEMLERİNDE YÖN. ve ORGANİZASYON | BTS603 | 1. Yarıyıl | 2 | 0 | 2 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Derya DİKMEN Prof. Dr. Mevlüde KIZIL Doç. Dr. M.Merve TENGİLİMOĞLU METİN | |||||
Dersin amacı | Bu dersin sonunda öğrenciye, toplu beslenme sistemlerinde yönetim ve organizasyonu, yönetici diyetisyenin görev ve sorumlulukları ile yönetici diyetisyenin sahip olması gereken yönetimsel fonksiyonların öğretilmesi amaçlanmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Toplu beslenme sistemlerinde yönetim ve organizasyon ilkeleri, yöneticinin özellikleri, yönetim kuram ve fonksiyonları, toplu beslenme yöneticilerinin sorunları | |||||
Kaynaklar | 1. Spears, Marion, Gregoire, Mary . Foodservice Organizations: A Managerial and Systems Approach, 5th Edition; Prentice Hall Publishing Co, 2003. 2. Colleer M, Sussams C, Principles of Catering, Richard Clay Ltd., Bungay, 1990. 3. Toplu Beslenme Sistemleri. Hedef yayıncılık. Ankara. 2021. 4. Toplu Beslenme Servisi Sağlıklı Yönetim Rehberi. Hatiboğlu Yayıncılık. Ankara.2015. 5. Yasemin Beyhan. Toplu Beslenme Sistemlerinin Yönetim ve Organizasyonu. Nobel Tıp Kitabevi. Ankara, 2018 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Toplu beslenme sistemlerinde yönetimin İlkeleri |
2. Hafta | Toplu beslenme sistemlerinde yönetimin fonksiyonları |
3. Hafta | Toplam kalite yönetimi |
4. Hafta | Stratejik yönetim ve uygulamaları |
5. Hafta | TBS'de Stratejik yönetim modeli uygulama çalışması |
6. Hafta | Toplu beslenme sistemlerinde organizasyonların yapısı, yönetici diyetisyenlik |
7. Hafta | Ürün ve tüketicinin tanımlanması |
8. Hafta | Yiyecek akış şeması ve üretim |
9. Hafta | Organizasyon şemaları |
10. Hafta | İş tanımları |
11. Hafta | Liderlik, eğitim ve motivasyon |
12. Hafta | İnsan kaynakları yönetimi |
13. Hafta | Finansal kaynakların yönetimi, bütçe plan ve analizi |
14. Hafta | Seminer sunumu |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 50 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 30 | 68 | 172 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Uzmanlık alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve alanının gerektirdiği teknolojik araç gereçler konusunda bilgilidir. | X | ||||
2. Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahiptir. | X | ||||
3. Uzmanlık alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapar. | X | ||||
4. Edindiği bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
5. Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanır. | X | ||||
6. Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlar ve / veya sunar. | X | ||||
7. Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
8. Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, yorumlar. | X | ||||
9. Alanıyla ilgili ulusal veya uluslararası düzeyde ekip çalışması gerçekleştirir, gerektiğinde alan dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışır, paylaşır. | X | ||||
10. Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek