BTS603 - TOPLU BESLENME SİSTEMLERİNDE YÖN. ve ORGANİZASYON

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TOPLU BESLENME SİSTEMLERİNDE YÖN. ve ORGANİZASYON BTS603 1. Yarıyıl 2 0 2 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Derya DİKMEN Prof. Dr. Mevlüde KIZIL Doç. Dr. M.Merve TENGİLİMOĞLU METİN 
Dersin amacıBu dersin sonunda öğrenciye, toplu beslenme sistemlerinde yönetim ve organizasyonu, yönetici diyetisyenin görev ve sorumlulukları ile yönetici diyetisyenin sahip olması gereken yönetimsel fonksiyonların öğretilmesi amaçlanmaktadır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Toplu Beslenme Sistemlerinde Yönetici Diyetisyen olarak çalışma alanında genel yönetim ve organizasyon ilkelerini öğrenecek,
  2. Modern yönetim ve organizasyon yöntem ve ilkelerini öğrenecek,
  3. Yönetici diyetisyen olarak stratejik yönetim uygulayabilme becerisini kazanacak,
  4. İnsan kaynakları yönetimi ile ilgili bilgiye sahip olacaklardır.
Dersin içeriğiToplu beslenme sistemlerinde yönetim ve organizasyon ilkeleri, yöneticinin özellikleri, yönetim kuram ve fonksiyonları, toplu beslenme yöneticilerinin sorunları 
Kaynaklar1. Spears, Marion, Gregoire, Mary . Foodservice Organizations: A Managerial and Systems Approach, 5th Edition; Prentice Hall Publishing Co, 2003.
2. Colleer M, Sussams C, Principles of Catering, Richard Clay Ltd., Bungay, 1990.
3. Toplu Beslenme Sistemleri. Hedef yayıncılık. Ankara. 2021.
4. Toplu Beslenme Servisi Sağlıklı Yönetim Rehberi. Hatiboğlu Yayıncılık. Ankara.2015.
5. Yasemin Beyhan. Toplu Beslenme Sistemlerinin Yönetim ve Organizasyonu. Nobel Tıp Kitabevi. Ankara, 2018 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaToplu beslenme sistemlerinde yönetimin İlkeleri
2. HaftaToplu beslenme sistemlerinde yönetimin fonksiyonları
3. HaftaToplam kalite yönetimi
4. HaftaStratejik yönetim ve uygulamaları
5. HaftaTBS'de Stratejik yönetim modeli uygulama çalışması
6. HaftaToplu beslenme sistemlerinde organizasyonların yapısı, yönetici diyetisyenlik
7. HaftaÜrün ve tüketicinin tanımlanması
8. HaftaYiyecek akış şeması ve üretim
9. HaftaOrganizasyon şemaları
10. Haftaİş tanımları
11. HaftaLiderlik, eğitim ve motivasyon
12. Haftaİnsan kaynakları yönetimi
13. HaftaFinansal kaynakların yönetimi, bütçe plan ve analizi
14. HaftaSeminer sunumu
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer150
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3068172

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Uzmanlık alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve alanının gerektirdiği teknolojik araç gereçler konusunda bilgilidir.    X
2. Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahiptir.    X
3. Uzmanlık alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapar.    X
4. Edindiği bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir.  X  
5. Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanır.  X  
6. Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlar ve / veya sunar.  X  
7. Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.    X
8. Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, yorumlar.    X
9. Alanıyla ilgili ulusal veya uluslararası düzeyde ekip çalışması gerçekleştirir, gerektiğinde alan dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışır, paylaşır.  X  
10. Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek