İÖB609 - İLKÖĞRETİMDE İLKOKU-YAZ. PROGRAMI HAZIRLA. ve UYG.
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLKÖĞRETİMDE İLKOKU-YAZ. PROGRAMI HAZIRLA. ve UYG. | İÖB609 | Güz | 2 | 2 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Gözlem Gösteri Örnek Olay İncelemesi Beyin Fırtınası Diğer: 5N -1K tekniği ile veri toplama, zihin haritaları, kavram haritaları, | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Fatma TÜRKYILMAZ | |||||
Dersin amacı | Okuma kavramı ve gelişimi üzerine araştırmalar yapan öğrencilerin kuramsal bilgi, beceri ve kavrayışlarını en üst düzeye çıkararak okuma öğretiminde farklı yöntem ve teknikleri tanıyıp mevcut programlara uygun öğretim tasarımları hazırlamaları, okumaya dair güncel konuları değerlendirmeleri ve bilimsel süreci bilen birer uzman hâline gelmeleri hedeflenmektedir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | *Türkiye?de ilk okuma yazma öğretiminin geçmişi. *Dünyada kullanılan ilk okuma yazma öğretim yöntemleri. *Ses Temelli Cümle Yöntemi ve alternatif uygulamalar. *İlk okuma yazma programının değerlendirmesi. *Okuma değerlendirme yöntemleri. (Takistoskop kullanma ve rubrik hazırlama.) | |||||
Kaynaklar | 1. Akyol, H. (2005) Türkçe İlk Okuma Yazma Öğretimi. Pegem A Yayıncılık. Ankara. 2.Baştürk, M (2004) Dil Edinim Kuramları ve Türkçenin Anadili Olarak Edinimi. Ankara: Pegem Yay. 3. May, Frank B. (1998) Reading as Communication To Help Children Write and Read, Fifth Edition, Prentice Hall, USA. 4. Millî Eğitim Bakanlığı [MEB] Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (2005), İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (1-5. Sınıflar), Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi. 5. Popp, Marcia S. (2005) Teaching Language and Literature in Elemantary Classrooms, Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, London. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Okuma nedir, okumanın prensipleri |
2. Hafta | Okuma ve beyin |
3. Hafta | Türkiye?de ilk okuma yazma öğretiminin geçmişi. |
4. Hafta | Türkiye?de ilk okuma yazma öğretiminin geçmişi. |
5. Hafta | Dünyada kullanılan ilk okuma yazma öğretim yöntemleri. |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Dünyada kullanılan ilk okuma yazma öğretim yöntemleri. |
8. Hafta | Ses Temelli Cümle Yöntemi ve alternatif uygulamalar |
9. Hafta | Ses Temelli Cümle Yöntemi ve alternatif uygulamalar |
10. Hafta | İlk okuma yazma programının değerlendirmesi. |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | İlk okuma yazma programının değerlendirmesi. |
13. Hafta | İlk okuma yazma programının değerlendirmesi. |
14. Hafta | Okuma değerlendirme yöntemleri. (Takistoskop kullanma ve rubrik hazırlama.) |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 4 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 0 |
Genel sınav | 1 | 0 |
Toplam | 0 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 14 | 3 | 42 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgi ve beceriye sahip olur. | X | ||||
2. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanları ile ilgili problemleri tanır ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirir. | X | ||||
3. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
4. İlköğretim, ile ilgili alanlarda (Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) nicel ve nitel araştırmalar yürütebilir. | X | ||||
5. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında öğrenme ve öğretme alanındaki sorunları fark eder, bilimsel bir araştırma planlaması yapar, veri analizi tekniklerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
6. İlköğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler. | X | ||||
7. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip eder ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilir. | X | ||||
8. Etkili iletişim becerilerine sahip olur. | X | ||||
9. Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur. | X | ||||
10. Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek