İÖB607 - İLKÖĞRETİMDE FEN BİLGİSİ PROGRAMI HAZIRLA ve UYGU.
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLKÖĞRETİMDE FEN BİLGİSİ PROGRAMI HAZIRLA ve UYGU. | İÖB607 | Güz | 2 | 2 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Fitnat Kaptan | |||||
Dersin amacı | Program geliştirme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavram bilgisine sahip fen ve teknoloji programının vizyonu ve misyonunu kavrayıp derslere uygulayabilen öğretmen adayları yetiştirmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Program geliştirme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar, dünya ve türkiyedeki fen ve teknoloji programlarının karşılaştırmalı incelemesi, fen ve teknoloji öğretim programının vizyonu, felsefesi, öğrenme alanlarının analitik incelenmesi | |||||
Kaynaklar | Demirel, Ö.(2005). Eğitimde Yeni Yönelimler. PegemA Yayıncılık. Demirel, Ö. Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık , 1999 Doğan, H. Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı Ankara, Önder Matbaacılık , 1997 Ertürk, S. Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları : 9, 1973. Erden, M. Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık No:6, 1993 MEB Fen ve Teknoloji Öğretim Programı, Ankara: MEB TTKB Yayınları Özçelik, D. A. Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: ÖSYM Eğitim Yayınları 8, 1987 Sönmez, V. Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık, 1995 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tanışma ve İçerik Paylaşımı |
2. Hafta | Programla İlgili Temel Kavramlar (Hedef, Kazanım, İçerik,Farklı Program Kuramcılarına Göre Program Tanımları, Farklı Program Türleri (Eğitim Programı, Öğretim Programı, Ders Programı, Örtük Program), Programın Öğeleri, Programın Eğitim Sistemindeki Y |
3. Hafta | Program Geliştirme (Program Geliştirme Basamakları, Program Geliştirmenin Dünya ve TürkiyedekiTarihçesi) |
4. Hafta | Program Geliştirme Modelleri ve Dayandığı Eğitim Felsefeleri (Davranışçı, Taba, Tyler, Schwab) |
5. Hafta | Program Değerlendirme Modelleri ve Dayandığı Eğitim Felsefeleri (İçerik-Girdi-Süreç-Çıktı, Aydınlanmacı Modeller) |
6. Hafta | Ara sınav I |
7. Hafta | Fen ve Teknoloji Öğretim Programının Felsefesi, Vizyonu |
8. Hafta | Fen ve Teknoloji Öğretim Programındaki Öğrenme Alanlarının 6-8 Bütünlüğü İçinde İncelenmesi-1. Öğrenme Alanı: Canlılar ve Hayat |
9. Hafta | Fen ve Teknoloji Öğretim Programındaki Öğrenme Alanlarının 6-8 Bütünlüğü İçinde İncelenmesi-2. Öğrenme Alanı: Madde ve Değişim |
10. Hafta | Fen ve Teknoloji Öğretim Programındaki Öğrenme Alanlarının 6-8 Bütünlüğü İçinde İncelenmesi-3. Öğrenme Alanı: Fiziksel Olaylar |
11. Hafta | Fen ve Teknoloji Öğretim Programındaki Öğrenme Alanlarının 6-8 Bütünlüğü İçinde İncelenmesi-4. Öğrenme Alanı: Dünya ve Evren |
12. Hafta | Ara sınav II |
13. Hafta | Fen ve Teknoloji Öğretim Programındaki Öğrenme Alanlarının 6-8 Bütünlüğü İçinde İncelenmesi: Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre İlişkileri, Tutum ve Değerler |
14. Hafta | Fen ve Teknoloji Öğretim Programındaki Öğrenme Alanlarının 6-8 Bütünlüğü İçinde İncelenmesi- Bilimsel Süreç Becerileri |
15. Hafta | Fen ve Teknoloji Programında Olumlu ve Geliştirilmesi Gereken Yönler-Genel Değerlendirme |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 40 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 9 | 45 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 5 | 16 | 80 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 3 | 6 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 27 | 34 | 176 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgi ve beceriye sahip olur. | X | ||||
2. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanları ile ilgili problemleri tanır ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirir. | X | ||||
3. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
4. İlköğretim, ile ilgili alanlarda (Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) nicel ve nitel araştırmalar yürütebilir. | X | ||||
5. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında öğrenme ve öğretme alanındaki sorunları fark eder, bilimsel bir araştırma planlaması yapar, veri analizi tekniklerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
6. İlköğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler. | X | ||||
7. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip eder ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilir. | X | ||||
8. Etkili iletişim becerilerine sahip olur. | X | ||||
9. Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur. | X | ||||
10. Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek