İÖB602 - İLKÖĞRETİMDE TÜRKÇE PROGRAMINI DEĞERLENDİRME

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İLKÖĞRETİMDE TÜRKÇE PROGRAMINI DEĞERLENDİRME İÖB602 Bahar 2 2 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
Örnek Olay İncelemesi
Diğer: 5N -1K tekniği ile veri toplama, zihin haritaları, kavram haritaları,  
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Fatma TÜRKYILMAZ 
Dersin amacıTürkçe öğretimine ilişkin temel alanları ve programı analiz eden öğrencilerin alana özgü güçlüklere ilişkin yöntemler kazanması, uygulamaları zenginleştirmesi ve ders planları tasarlayarak uluslar arası alandaki sınavlarda başarı sağlanmasına yönelik ders etkinlikleri ve süreçleri hazırlayabilmeleri amaçlanmaktadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Türkçe öğretiminde öğrenme alanlarını inceler.
  2. Okuma, yazma, konuşma, dinleme, görsel okuma ve sunu alanlarını analiz eder.
  3. PIRLS ve PISA Uluslararası Raporlarını inceler ve Türkiye?nin durumunu tartışır.
  4. İlköğretimde yazma gelişimini gözler ve yaratıcı yazma çalışmaları tasarlar.
  5. İlköğretimde dil bilgisi öğretimini planlar.
  6. İlköğretimde okuma alışkanlığının kazandırılmasını planlar ve kelime hazinesi geliştirme üzerine etkinlikler tasarlar.
  7. İlköğretim Türkçe Programı?nı değerlendirir.
  8. Türkçe dersi tasarımı hazırlar.
Dersin içeriği*Türkçe öğretiminde öğrenme alanları.
*Okuma, yazma, konuşma, dinleme, görsel okuma ve sunu alanlarının incelenmesi.
* PIRLS ve PISA Uluslararası Raporlarının incelenmesi.
*İlköğretimde yazma gelişimi ve yaratıcı yazma.
*İlköğretimde dil bilgisi öğretimi.
*İlköğretimde okuma alışkanlığının kazandırılması ve kelime hazinesi geliştirme yöntemleri.
*İlköğretim Türkçe Programı?nın değerlendirilmesi.
*Türkçe dersi tasarımı.
 
Kaynaklar1. Akyol, H. (2006) Türkçe Öğretim Yöntemleri. Ankara: Kök Yayıncılık.
2.Güneş, F. (2007). Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma. 1. Basım. Ankara: Nobel Yayıncılık.
3.Demirel, Özcan., Şahinel, M.(2006), Türkçe Öğretimi, Ankara: PegemA Yayıncılık.
4.Millî Eğitim Bakanlığı [MEB] Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (2005), İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (1-5. Sınıflar), Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTürkçe öğretiminde öğrenme alanları.
2. HaftaTürkçe öğretiminde öğrenme alanları.
3. HaftaOkuma, yazma, konuşma, dinleme, görsel okuma ve sunu alanlarının incelenmesi.
4. HaftaOkuma, yazma, konuşma, dinleme, görsel okuma ve sunu alanlarının incelenmesi.
5. HaftaPIRLS ve PISA Uluslararası Raporlarının incelenmesi.
6. HaftaAra sınav
7. HaftaPIRLS ve PISA Uluslararası Raporlarının incelenmesi.
8. Haftaİlköğretimde dil bilgisi öğretimi.
9. Haftaİlköğretimde okuma alışkanlığının kazandırılması ve kelime hazinesi geliştirme yöntemleri.
10. Haftaİlköğretim Türkçe Programı?nın değerlendirilmesi.
11. HaftaAra sınav
12. Haftaİlköğretim Türkçe Programı?nın değerlendirilmesi.
13. Haftaİlköğretim Türkçe Programı?nın değerlendirilmesi.
14. HaftaTürkçe dersi tasarımı.
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler10
Sunum40
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar10
Genel sınav10
Toplam0
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı650
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü000

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgi ve beceriye sahip olur.   X 
2. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanları ile ilgili problemleri tanır ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirir.   X 
3. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.X    
4. İlköğretim, ile ilgili alanlarda (Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) nicel ve nitel araştırmalar yürütebilir.  X  
5. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında öğrenme ve öğretme alanındaki sorunları fark eder, bilimsel bir araştırma planlaması yapar, veri analizi tekniklerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir.   X 
6. İlköğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler.    X
7. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip eder ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilir.   X 
8. Etkili iletişim becerilerine sahip olur.X    
9. Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur.X    
10. Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanır.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek