MAN742 - HİZMET ÜRETİMİ YÖNETİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
HİZMET ÜRETİMİ YÖNETİMİ MAN742 2. Yarıyıl 3 0 3 7.5
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Ana Bilim Dalı Öğretim Elemanları  
Dersin amacıDersin amacı, öğrencilerin hizmet üretim stratejilerini ve hizmet işletmelerinin önemini kavramalarıdır. Ders süresince hizmet işletmelerinde tasarım, iş yeri düzenleme, arz talep yönetimi, kalite ve stok yönetimi konuları uygulamalı örneklerle ele alınır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Rekabetçi piyasada hizmet işletmelerinin önemini kavrama,
  2. Hizmet işletmeleri ile ilgili planlama ve programlama kararlarını alabilme,
  3. Stok yönetim tekniklerini kullanabilme,
  4. Hizmet verimliliği, kalitesi ve sürekliliği kavramlarını özümseme yetkinliğini ve becerilerini kazanmak.
Dersin içeriğiHizmet üretim yönetimine giriş, hizmet üretim stratejileri, teknolojinin hizmet yönetimine etkileri, hizmet tasarımı, hizmet işletmelerinde iş yeri düzenleme, hizmet işletmelerinde arz ve talep yönetimi, hizmet kalitesi ve sürekli iyileştirme, hizmet verimliliği ve performans ölçümü, hizmet işletmelerinde stok yönetimi, hizmet işletmelerinde insan kaynakları yönetimi, proje sunumları 
Kaynaklar1. James A Fitzsimmons, Mona J Fitzsimmons; Service Management: Operations, Strategy, and Information Technology, McGraw-Hill/Irwin, 3 edition, 2000, ISBN-10: 0072424192
2. Cengiz Haksever, Barry Render, Roberta S. Russell, Robert G. Murdick; Service Management and Operations, 2/E, Prentice Hall, 2000, ISBN-10: 0130813389
3. Robert Johnston, Graham Clark Service Operations, Prentice Hall, 2005, ISBN-10: 0273683675 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaHizmet Üretim Yönetimine Giriş
2. HaftaHizmet üretim stratejileri
3. HaftaTeknolojinin hizmet yönetimine etkileri
4. HaftaHizmet tasarımı
5. HaftaHizmet işletmelerinde iş yeri düzenleme
6. HaftaHizmet işletmelerinde arz ve talep yönetimi
7. HaftaHizmet kalitesi ve sürekli iyileştirme
8. HaftaHizmet verimliliği ve performans ölçümü
9. HaftaHizmet işletmelerinde stok yönetimi
10. HaftaHizmet işletmelerinde insan kaynakları yönetimi
11. HaftaProje sunumları
12. HaftaProje sunumları
13. HaftaMakale incelemeleri
14. HaftaMakale incelemeleri
15. HaftaMakale incelemeleri
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler130
Sunum130
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı260
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama129108
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje21530
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü2967220

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Temel işletme fonksiyonlarına dair etiğe uyan özgün araştırmalar yapar, bulguları tarafsız raporlar.    X
2. İşletme problemlerini çözmede uygun yazılımı kullanır, yeni yöntem ve yazılımlara adapte olur.    X
3. Eleştirel bakış açısıyla problemleri saptar, etkili çözümlerle örgütün hedef ve stratejik planlarını belirleyen yöneticilik ve liderlik özellikleri sergiler.    X
4. Projelerde aktif rol alır, paydaş ilişkilerini saptar, yönlendirir ve motive eder.X    
5. Örgüt içi bilgi akışı ve yönetime dair doğru sözlü ve yazılı iletişim kurar.X    
6. Güncel ve ileri düzey bilgilerini farklı alanlarla ilişkilendirir, sentezler ve analiz, problem çözme, fikir üretme amacıyla özgün şekilde kullanır.   X 
7. Araştırma ve öğrenme isteğiyle kendini sürekli geliştirir, edinimlerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.    X
8. Hedeflere yönelik kararlarda, öngörü becerisi ve stratejik düşünme yetisi ile aktif rol oynar.    X
9. Bilgilerini etik değerlere, toplumsal ve evrensel değerlere bağlı, disiplinler arası tutarlılıkla, çevre ve kişilere saygılı, doğru ve güvenli şekilde kullanır. X   
10. İşletmenin disiplinler arası yapısına, başka alanlarla ilişkisine ve işletme stratejilerini oluşturan farklı disiplinlere dair uzmanlığa sahiptir.  X  
11. Problemlere, stratejik ve geniş bir açıdan yaklaşarak, bireysel ve sosyal faydayı gözetir ve bakış açısını sürekli geliştirir. X   
12. Özgün çalışmalarını paylaşarak güncel bilgileri takip eder ve alanındaki kişilerle bağlantı kurar.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek