MAN733 - ÜRETİM PLANLAMA: MODEL KURMA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÜRETİM PLANLAMA: MODEL KURMA | MAN733 | 3. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Ana Bilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin sonunda öğrenciler, yönetsel bir bakış açısı ile üretim planlamayı değerlendirebilecek, açıklayabilecek ve yorumlayabileceklerdir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | - Üretim Planlama ve Kontrol - Stok Yönetimi - Malzeme İhtiyaç Planlaması - Toplam Üretim Planlaması - Kısa Dönemli Üretim Planlaması - Kaynak Planlama - Tamir Bakım Planlama - Proje sunumları - Makale incelemeleri | |||||
Kaynaklar | 1- Thomas E. Vollmann, William L. Berry , D. Clay Whybark; Manufacturing Planning and Control Systems, McGraw-Hill; 4 edition, 1997, ISBN-10: 0786312092 2- Stephen N. Chapman; Fundamentals of Production Planning and Control, Prentice Hall, 2006, ISBN-10: 013017615X 3- Siper D.,Bulfin R; Production Planning, Control and Integration, McGraw-Hill, 1997 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Üretim Planlama ve Kontrol |
2. Hafta | Üretim Planlama ve Kontrol |
3. Hafta | Stok Yönetimi |
4. Hafta | Stok Yönetimi |
5. Hafta | Malzeme İhtiyaç Planlaması |
6. Hafta | Toplam Üretim Planlaması |
7. Hafta | Toplam Üretim Planlaması |
8. Hafta | Kısa Dönemli Üretim Planlaması |
9. Hafta | Kaynak Planlama |
10. Hafta | Tamir Bakım Planlama |
11. Hafta | Proje sunumları |
12. Hafta | Proje sunumları |
13. Hafta | Makale İncelemesi |
14. Hafta | Makale incelemesi |
15. Hafta | Makale incelemesi |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 2 | 50 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 12 | 9 | 108 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 2 | 15 | 30 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 29 | 67 | 220 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel işletme fonksiyonlarına dair etiğe uyan özgün araştırmalar yapar, bulguları tarafsız raporlar. | X | ||||
2. İşletme problemlerini çözmede uygun yazılımı kullanır, yeni yöntem ve yazılımlara adapte olur. | X | ||||
3. Eleştirel bakış açısıyla problemleri saptar, etkili çözümlerle örgütün hedef ve stratejik planlarını belirleyen yöneticilik ve liderlik özellikleri sergiler. | X | ||||
4. Projelerde aktif rol alır, paydaş ilişkilerini saptar, yönlendirir ve motive eder. | X | ||||
5. Örgüt içi bilgi akışı ve yönetime dair doğru sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
6. Güncel ve ileri düzey bilgilerini farklı alanlarla ilişkilendirir, sentezler ve analiz, problem çözme, fikir üretme amacıyla özgün şekilde kullanır. | X | ||||
7. Araştırma ve öğrenme isteğiyle kendini sürekli geliştirir, edinimlerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | ||||
8. Hedeflere yönelik kararlarda, öngörü becerisi ve stratejik düşünme yetisi ile aktif rol oynar. | X | ||||
9. Bilgilerini etik değerlere, toplumsal ve evrensel değerlere bağlı, disiplinler arası tutarlılıkla, çevre ve kişilere saygılı, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | ||||
10. İşletmenin disiplinler arası yapısına, başka alanlarla ilişkisine ve işletme stratejilerini oluşturan farklı disiplinlere dair uzmanlığa sahiptir. | X | ||||
11. Problemlere, stratejik ve geniş bir açıdan yaklaşarak, bireysel ve sosyal faydayı gözetir ve bakış açısını sürekli geliştirir. | X | ||||
12. Özgün çalışmalarını paylaşarak güncel bilgileri takip eder ve alanındaki kişilerle bağlantı kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek