İÖB712 - İLKÖĞRETİMDE ALAN ÇALIŞMASI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLKÖĞRETİMDE ALAN ÇALIŞMASI | İÖB712 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Yrd. Doç. Dr. Özlem Baş | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı; ilköğretim alanındaki kuramsal bilginin sınıf ortamına uygulamalı olarak yansıtılmasını sağlamak ve öğrencilerin nörolojik ve psikolojik farklılıklarının öğrenme öğretme sürecindeki etkisini analiz etmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | * İlköğretim alanındaki popüler kuramlar * Davranışçı kuramlar ve sınıf ortamına yansıması * Bilişsel Öğrenme kuramları ve sınıf ortamına yansıması * Duyuşsal öğrenme kuramları ve sınıf ortamına yansıması * Nörofizyolojik Öğrenme kuramı ve sınıf ortamına yansıması * Kuram ve uygulamaya dayalı vaka çalışmalarının sunumu * Farklı çocuklara nasıl yaklaşmalıyız? * DHEB Bozukluğuna ilişkin araştırmaların incelenmesi. * Üstün Zekâlı ve Yetenekli Çocuklara İlişkin araştırmaların incelenmesi. * Öğrenme güçlüğü yaşayan çocuklara ilişkin araştırmaların incelenmesi. * İlköğretim kademsindeki çocuklarda görülen psikolojik problemeler ve öğrenme öğretme sürecine yansıması. | |||||
Kaynaklar | Ataman, A. (2003) Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yay. Crowder R. G. ve R. K. Wagner (1992) The Psychology of Reading. USA: Oxford University Press. Healy, J. M. (1997) Çocuğunuzun Gelişen Aklı. İstanbul: Enka Okulları. Jensen, E. (2006) Beyin Uyumlu Öğrenme (Çev: Ahmet Doğanay) İzmir: Nobel Kitabevleri. Gardner, H.(1982)Art, Mind and Brain. USA: Basic Books, Inc. Publisher. Senemoğlu, N. (2000) Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Pegem Yay. Stevens, J. Ve D. Goldberg (2001) For the Learners? Sake: Brain Base Introduction fort he 21st Century. USA:Zephyr Press. Vassaf, B. H. (2003) Öğrenme Yetersizliği. İstanbul: Devlet Kitapları Müdürlüğü. Weinfeld, R; Barnes- Robinson L., Jeweler S. Ve B. R. Shevıtz (2006) Smart Kids with Learning Difficulties. USA: Prufrock Press Inc. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İlköğretim alanındaki popüler kuramlar |
2. Hafta | Davranışçı kuramlar ve sınıf ortamına yansıması |
3. Hafta | Bilişsel Öğrenme kuramları ve sınıf ortamına yansıması |
4. Hafta | Duyuşsal öğrenme kuramları ve sınıf ortamına yansıması |
5. Hafta | Nörofizyolojik Öğrenme kuramı ve sınıf ortamına yansıması |
6. Hafta | ARA SINAV |
7. Hafta | Farklı çocuklara nasıl yaklaşmalıyız? |
8. Hafta | Üstün Zekâlı ve Yetenekli Çocuklara İlişkin araştırmaların incelenmesi. |
9. Hafta | DHEB Bozukluğuna ilişkin araştırmaların incelenmesi. |
10. Hafta | Öğrenme güçlüğü yaşayan çocuklara ilişkin araştırmaların incelenmesi. |
11. Hafta | ARA SINAV |
12. Hafta | İlköğretim kademsindeki çocuklarda görülen psikolojik problemeler ve öğrenme öğretme sürecine yansıması. |
13. Hafta | Genetik olarak farklı çocukların öğrenme öğretme süreçleri için alternatif etkinlikler. |
14. Hafta | Genetik olarak farklı çocukların öğrenme öğretme süreçleri için alternatif etkinlikler. |
15. Hafta | Kuram ve uygulamaya dayalı vaka çalışmalarının sunumu |
16. Hafta | GENEL SINAV |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 11 | 0 |
Sunum | 2 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 0 |
Genel sınav | 1 | 0 |
Toplam | 0 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 28 | 392 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 11 | 11 | 121 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 42 | 63 | 599 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgi ve beceriye sahip olur. | X | ||||
2. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanları ile ilgili problemleri tanır ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirir. | X | ||||
3. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
4. İlköğretim, ile ilgili alanlarda (Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) nicel ve nitel araştırmalar yürütebilir. | X | ||||
5. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında öğrenme ve öğretme alanındaki sorunları fark eder, bilimsel bir araştırma planlaması yapar, veri analizi tekniklerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
6. İlköğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler. | X | ||||
7. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip eder ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilir. | X | ||||
8. Etkili iletişim becerilerine sahip olur. | X | ||||
9. Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur. | X | ||||
10. Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek