ÖZE653 - ÖZ. EĞT. GEREK. OLAN KİŞ. KİŞİLİK ve SOS. GEL.DES.
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZ. EĞT. GEREK. OLAN KİŞ. KİŞİLİK ve SOS. GEL.DES. | ÖZE653 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yoktur | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rol Oynama/Dramatize Etme Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. Pınar BAYHAN | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin okul müfredat programları içinde engelli çocukların özellikle adölesan dönemde kişilik ve sosyal gelişimlerinin desteklenmesine ilişkin değerlendirme becerisi kazanmaları ve müfredat programları içinde kişilik ve sosyal gelişimi destekleyici aktiviteler planlama ve uygulama formasyonu kazanmalarını sağlamaları hedeflenir | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Okulların adölesan dönemdeki özel gereksinimi olan gençlerin kişilik-sosyal gelişimlerindeki rolü ve katkısına ilişkin teoriler ve yaklaşımlar. Eğitim programlarından çok okulların bireyselleştirilmiş programlar içerisinde gençlerin sosyal gelişimlerinin nasıl desteklenebileceği üzerine ortaya konan eğitim modelleri ve karşılaştırmalı çalışmalar. | |||||
Kaynaklar | Ainworth,P; Baker,P. (2004). Understanding Mental retardation. University Press of Mississippi,USA. Hallahan,D. Kauffman,J. (2006). Exceptional Learners. Allyn and Bacon, USA. Heward, W. L. (2009). Exceptional Children. : Pearson Merill Prentice Hall Ohio. Hooper, R. S; Umansky, W. (2004).Young Children with Special Needs. Pearson Merill Prentice Hall: Ohio. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tanışma ve ders beklentilerini ortaya koyma |
2. Hafta | Giriş ve dersin amacı |
3. Hafta | Özel eğitim gereksinimi olanlarda gelişimsel özellikler |
4. Hafta | Kişilik ve sosyal gelişim temel kavramlar ve tanımlar |
5. Hafta | Kişilik ve sosyal gelişim özellikleri |
6. Hafta | Okul müfredatlarının öğrencilerin kişilik ve sosyal gelişimleri açısından analiz edilmesi |
7. Hafta | Müfredat analizine devam |
8. Hafta | Örtülü müfredat tanımı ve önemi |
9. Hafta | Örtülü müfredat programlarında kişilik ve sosyal gelişim etkinlikleri planlama |
10. Hafta | Etkinlik planlama-ödev |
11. Hafta | Uygulama tartışmaları |
12. Hafta | Genel tekrar |
13. Hafta | Tartışma |
14. Hafta | Proje sunumları |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 1 | 25 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 12 | 120 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 1 | 25 | 25 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 28 | 93 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Özel eğitimle ilgili temel gelişimsel özellikler konusunda yeterli bilgi düzeyine ve yeni bilimsel çalışmaları literatürden takip edebilecek yeterliliğe sahiptir | X | ||||
2. Özel gereksinimli çocuklarla ilgili gelişimsel değerlendirme ve eğitsel tanılama yapabilme ve yorumlayabilme becerilerini kazanır. | X | ||||
3. Özel gereksinimli çocuklarla ilgili çalışmaları yürütürken ortaya çıkabilecek problem durumlara karşı çözüm yolları bulur. | X | ||||
4. Özel gereksinimli çocuğun ailesini değerlendirir, ailenin ve çocuğun gereksinimlerine uygun danışmanlık yapar. | X | ||||
5. Edindiği bilgi ve deneyimler doğrultusunda özel eğitim alanında çalışan ve diğer profesyonellerle transdisipliner çalışmalar yürütür. | X | ||||
6. Özel eğitim alanında aldığı bilgileri ve edindiği deneyimleri, dünyada alanı ile ilgili yeni gelişmeleri takip ederek ülke gereksinimleri doğrultusunda çalıştığı alana uyarlar. | X | ||||
7. Özel gereksinimli çocuk ve ailelerine yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır, araştırmalara katılır. | X | ||||
8. Bilim etiğine uygun hareket eder ve özel gereksinimli çocukla yapılan çalışmalarda çocukların sağlığını, güvenliğini riske atacak, çocuğun ve ailesinin ?engellilik? durumuyla ilgili hassasiyetlerine gerekli duyarlılık ve özeni gösterir. | X | ||||
9. Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | ||||
10. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek