ÖZE639 - ÜSTÜN ve ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİM PROGRAMLA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÜSTÜN ve ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİM PROGRAMLA | ÖZE639 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | OZE 636'nın gerekliliklerini başarıyla yerine getirme | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Gözlem Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr.Nilgün Metin | |||||
Dersin amacı | Üstün yetenekli çocukların özellikleri ve ihtiyaçlarına yönelik geliştirilen eğitim programları ve eğitim modellerini tanıtmak | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Derste, üstün yetenekli çocukların tanımı, karakteristik özellikleri, tipleri ve eğitim gereksinimleri; bu çocuklar için geliştirilen çeşitli eğitim programları ve eğitim modelleri anlatılacaktır. | |||||
Kaynaklar | 1-Kokot, S. (1999) Help Our Child is Guidelines for Parents. 2-Metin, N. (1999) Üstün Yetenekli Çocuklar, ÖzÖz Aşama Matbaacılık 3-Renzulli, J. (2004) Identification of Students for Gifted and Talented Programs, Corwin Press California 4-Sak,U.(2010)Üstün Zekalılar,Özellikleri,Tanılanmaları,Eğitimleri. Maya Akademi Yayınları,Ankara 5-Davis,G.;Rimm,S.(2004) Education of gifted and Talented Children.Pearson Education Inc.USA |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Üstün Yeteneklilik Nedir? |
2. Hafta | Üstün Yetenekli Çocukların Ayırt Edici Özellikleri ve tipleri |
3. Hafta | Üstün Yetenekli Çocukların Gelişim Özellikleri |
4. Hafta | Üstün yetenekli çocukların Gereksinimleri Ödev sunumu |
5. Hafta | Bireysel gereksinimlerin belirlenmesi |
6. Hafta | Ara sınav(seminer) |
7. Hafta | Üstün yetenekli çocuklar için geliştirilen eğitim programları |
8. Hafta | Üstün yetenekli çocuklar için geliştirilen eğitim programları |
9. Hafta | Üstün yetenekli çocuklar için geliştirilen eğitim programları Ödev sunumu |
10. Hafta | Eğitim modelleri Ödev sunumu |
11. Hafta | Ara sınav (seminer) |
12. Hafta | Eğitim modelleri |
13. Hafta | Eğitim kurumlarında öğretmenlere danışmanlık Ödev Sunumu |
14. Hafta | Ailelere danışmanlık |
15. Hafta | Final sınavına hazırlık(proje sunumuna hazırlık) |
16. Hafta | Final sınavı(proje sunumu) |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 2 | 40 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 8 | 8 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 5 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 32 | 64 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 36 | 102 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Özel eğitimle ilgili temel gelişimsel özellikler konusunda yeterli bilgi düzeyine ve yeni bilimsel çalışmaları literatürden takip edebilecek yeterliliğe sahiptir | X | ||||
2. Özel gereksinimli çocuklarla ilgili gelişimsel değerlendirme ve eğitsel tanılama yapabilme ve yorumlayabilme becerilerini kazanır. | X | ||||
3. Özel gereksinimli çocuklarla ilgili çalışmaları yürütürken ortaya çıkabilecek problem durumlara karşı çözüm yolları bulur. | X | ||||
4. Özel gereksinimli çocuğun ailesini değerlendirir, ailenin ve çocuğun gereksinimlerine uygun danışmanlık yapar. | X | ||||
5. Edindiği bilgi ve deneyimler doğrultusunda özel eğitim alanında çalışan ve diğer profesyonellerle transdisipliner çalışmalar yürütür. | X | ||||
6. Özel eğitim alanında aldığı bilgileri ve edindiği deneyimleri, dünyada alanı ile ilgili yeni gelişmeleri takip ederek ülke gereksinimleri doğrultusunda çalıştığı alana uyarlar. | X | ||||
7. Özel gereksinimli çocuk ve ailelerine yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır, araştırmalara katılır. | X | ||||
8. Bilim etiğine uygun hareket eder ve özel gereksinimli çocukla yapılan çalışmalarda çocukların sağlığını, güvenliğini riske atacak, çocuğun ve ailesinin ?engellilik? durumuyla ilgili hassasiyetlerine gerekli duyarlılık ve özeni gösterir. | X | ||||
9. Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | ||||
10. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek