İLT600-2 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR İLT600-2 4. Yarıyıl 4 0 0 30
Önkoşul(lar)-var iseYüksek Lisans derslerini bitirmiş olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Diğer  
Dersin sorumlusu(ları)Fakülte öğretim üyeleri ve öğretim görevlileri 
Dersin amacıYüksek lisans tezini bilimsel ilkeler uygun olarak yürütmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersin sonunda aşağıdaki özellikleri kazanacaktır;
  2. Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapabilme,
  3. Literatüre dayalı olarak bilgileri düzenleyebilme, veri toplama aracını geliştirebilme,
  4. Araştırma verilerini toplayabilme,
  5. Verileri analiz edebilme,
  6. Araştırma bulgularını tablolaştırıp yorumlayabilme,
  7. Araştırma bulgularından sonuç çıkarabilme ve önerilerde bulunabilme,
  8. Araştırmayı raporlaştırabilme ve araştırmayı savunabilme.
Dersin içeriği1. Tez konusunun belirlenmesi 2. Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması 3. Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması 4. Veri toplama aracının geliştirilmesi 5. Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması 6. Veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi 7. Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması 
KaynaklarTez konusu ile ilgili literatür. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaVeri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
2. HaftaVeri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
3. HaftaVeri toplama aracının uygulanması
4. HaftaVeri toplama aracının uygulanması
5. HaftaVeri toplama aracının uygulanması
6. HaftaVeri toplama aracının uygulanması
7. HaftaBulguların değerlendirilmesi
8. HaftaBulguların değerlendirilmesi
9. HaftaBulguların değerlendirilmesi
10. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması
11. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması
12. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması
13. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması
14. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması
15. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması
16. HaftaTez savunması

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması1450
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum1450
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı0100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması1020200
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1435490
Sunum / Seminer Hazırlama1411154
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü5270900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İletişim bilimlerine ilişkin temel yaklaşımlara, kavramlara, kavramlar arası ilişkilere kuramsal ve uygulama düzeyinde yansımalarını da değerlendirecek seviyede hâkimdir.     X
2. İletişim bilimlerine ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir.     X
3. İletişim bilimleri alanında bir sosyal araştırma tasarlar ve uygular, yorumlar, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir.     X
4. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir.     X
5. İletişim bilimleri alanında geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir.     X
6. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.     X
7. İletişim bilimleri alanında yaptığı her türden akademik üretimde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.     X
8. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.     X
9. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak iletişim ve medya ile ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir ve bunları proje ve etkinliklere dönüştürür.    X
10. Çalışma yaşamında etkili sosyal iletişim kurar.    X
11. Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek