NNT730 - NANOMAGNETİK YAPILAR ve UYGULAMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
NANOMAGNETİK YAPILAR ve UYGULAMALARI | NNT730 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Burak Kaynar | |||||
Dersin amacı | Dersin temel amacı nano yapılı malzemelerin manyetik özelliklerinin ve güncel teknolojik uygulamalarının öğrenilmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Manyetik moment kavramı, manyetik düzenlenim, temel manyetizasyon eğrileri, domain kavramı, Diamanyetizma, paramanyetizma, ferro/ferrimanyetizma, Antiferromanyetizma, manyetik momentler arası etkileşimler, nano boyutta manyetizma, manyeto-dinamik, parçacıklar arası manyetik etkileşimler, manyeto-direnç, çok katmanlı manyetik filmler | |||||
Kaynaklar | Mathias Getzlaff Fundamentals of Magnetism Springer 2008 B.D. Cullity Introduction to magnetic Materials Wiley 2009 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Manyetik Moment ve katılarda manyetizmanın kaynağı, Manyetik Düzenlenim |
2. Hafta | Temel Manyetizasyon Eğrileri |
3. Hafta | Manyetizasyon Ölçüm Teknikleri |
4. Hafta | Diamanyetizma, Paramanyetizma |
5. Hafta | Domain Kavramı, Ferro/ferrimanyetizma, Antiferromanyetizma |
6. Hafta | Manyetik Momentler Arası Etkileşimler |
7. Hafta | Ara Sınav 1 |
8. Hafta | Nano Boyutta Manyetizma, Parçacıklar Arası Manyetik Etkileşimler |
9. Hafta | Manyeto-dinamik |
10. Hafta | Manyeto-direnç |
11. Hafta | Sıfır boyutlu manyetik nano yapılar ve uygulamaları |
12. Hafta | Bir Boyutlu manyetik nano yapılar ve uygulamaları |
13. Hafta | İki Boyutlu manyetik nano yapılar ve uygulamaları |
14. Hafta | Ara Sınav 2 |
15. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 3 | 39 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ödevler | 2 | 16 | 32 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 25 | 50 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 33 | 157 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini nanoteknoloji ve nanotıp alanlarında yeni yöntem geliştirme amacıyla kullanabilme. | X | ||||
2. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanlarında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme ve yorumlayabilme. | X | ||||
3. Çalışmaların sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak sunabilme becerisi edinme ve bilimsel literatüre katkıda bulunabilme. | X | ||||
4. Mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olma. | X | ||||
5. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek yeni teknolojik uygulamalardaki gelişmeleri veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanarak takip edebilme. | X | ||||
6. Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları, bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde seçip kullanma. | X | ||||
7. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanında bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurma. | X | ||||
8. Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz edip yorumlayarak yazılı bir rapor şeklinde sunabilme. | X | ||||
9. Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışması yapabilme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek