İÖB618 - İLKÖĞRET.ÖLÇME&DEĞERLENDİRME TEKN. ve UYGULAMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLKÖĞRET.ÖLÇME&DEĞERLENDİRME TEKN. ve UYGULAMALARI | İÖB618 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, Fen eğitiminde yüksek lisans öğrencilerinin başarı testi geliştirmeleri, ölçme ve değerlendirme alanındaki gelişmeleri değerlendirebilmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Eğitimde kullanılan başarı testlerinin tanımı ve tarihi gelişimi , başarı testlerinin temel özellikleri,öğretim sürecinde kullanılan başarı testleri,yazılı kağıt-kalem testleri, sözlü sınavlar gibi sonuç odaklı ve portfolyo değerlendirme, performans değerlendirme gibi süreç odaklı (tamamlayıcı) ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının program geliştirme ve değerlendirme süreçleriyle bağlantılı incelenmesi, Test geliştirme süreci, Madde ve test istatistikleri, Test güvenirliği ve test geçerliği ile madde istatistikleri arasındaki ilişki, fen derslerine yönelik test geliştirme uygulaması. | |||||
Kaynaklar | Gronlund,N.(1981). MeasurementandEvaluation in Teaching,MacMillan Publ.Co.,N.Y. Kline,P. (1986). A handbook of Test Construction, Methuen Co.Ltd.,N.Y. Özçelik,D.A. (1986). Test Hazırlama Kılavuzu. ÖSYM Eğitim Yayınları 5, Ankara. Güncel rapor ve makaleler. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ders içeriğinin tanıtılması ve projelerin tanımlanması |
2. Hafta | Başarı testlerinin tarihi gelişimi ve temel özellikleri |
3. Hafta | Kağıt kalem testlerinin nitelikleri |
4. Hafta | Kağıt kalem testlerinin nitelikleri ve sözlü yoklamalar |
5. Hafta | Kağıt kalem testlerine yönelik soru yazımı |
6. Hafta | Ulusal sınavlardaki Fen testlerinin incelenmesi |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Tamamlayıcı ölçme teknikleri.Portfolyo hazırlama süreci |
9. Hafta | Diğer tamamlayıcı ölçme teknikleri:Kendini değerlendirme, gözlem ,akran değerlendirme, rubrikler |
10. Hafta | Madde ve test istatistikleri |
11. Hafta | Madde ve test istatistikleri |
12. Hafta | Madde ve test analizi için kullanılan paket programlar |
13. Hafta | Madde ve test analizlerinin yorumu |
14. Hafta | Madde ve test analizlerinin yorumu |
15. Hafta | Genel Değerlendirme |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 4 | 52 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Ödevler | 2 | 11 | 22 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü | 33 | 66 | 171 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgi ve beceriye sahip olur. | X | ||||
2. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanları ile ilgili problemleri tanır ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirir. | X | ||||
3. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
4. İlköğretim, ile ilgili alanlarda (Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) nicel ve nitel araştırmalar yürütebilir. | X | ||||
5. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında öğrenme ve öğretme alanındaki sorunları fark eder, bilimsel bir araştırma planlaması yapar, veri analizi tekniklerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
6. İlköğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler. | X | ||||
7. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip eder ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilir. | X | ||||
8. Etkili iletişim becerilerine sahip olur. | X | ||||
9. Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur. | X | ||||
10. Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek