İÖB618 - İLKÖĞRET.ÖLÇME&DEĞERLENDİRME TEKN. ve UYGULAMALARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İLKÖĞRET.ÖLÇME&DEĞERLENDİRME TEKN. ve UYGULAMALARI İÖB618 Bahar 2 2 3 7
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıBu dersin amacı, Fen eğitiminde yüksek lisans öğrencilerinin başarı testi geliştirmeleri, ölçme ve değerlendirme alanındaki gelişmeleri değerlendirebilmesidir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Nitelikli test geliştirmede uygun yöntemlerini kavrayabilecek,
  2. Test planı, madde yazma ve düzeltme yapabilecek,
  3. Madde analizi ve madde seçme ve test düzenlemesi yapabilecek
  4. Dünya ve Türkiye?deki Ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarıyla ilgili örnek uygulamaları karşılaştırabilecek
  5. Dünya ve Türkiye?deki uygulamalara dayalı çözüm önerebilecek
Dersin içeriğiEğitimde kullanılan başarı testlerinin tanımı ve tarihi gelişimi , başarı testlerinin temel özellikleri,öğretim sürecinde kullanılan başarı testleri,yazılı kağıt-kalem testleri, sözlü sınavlar gibi sonuç odaklı ve portfolyo değerlendirme, performans değerlendirme gibi süreç odaklı (tamamlayıcı) ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının program geliştirme ve değerlendirme süreçleriyle bağlantılı incelenmesi, Test geliştirme süreci, Madde ve test istatistikleri, Test güvenirliği ve test geçerliği ile madde istatistikleri arasındaki ilişki, fen derslerine yönelik test geliştirme uygulaması. 
KaynaklarGronlund,N.(1981). MeasurementandEvaluation in
Teaching,MacMillan Publ.Co.,N.Y.

Kline,P. (1986). A handbook of Test Construction, Methuen
Co.Ltd.,N.Y.

Özçelik,D.A. (1986). Test Hazırlama Kılavuzu. ÖSYM Eğitim Yayınları 5, Ankara.

Güncel rapor ve makaleler.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDers içeriğinin tanıtılması ve projelerin tanımlanması
2. HaftaBaşarı testlerinin tarihi gelişimi ve temel özellikleri
3. HaftaKağıt kalem testlerinin nitelikleri
4. HaftaKağıt kalem testlerinin nitelikleri ve sözlü yoklamalar
5. HaftaKağıt kalem testlerine yönelik soru yazımı
6. HaftaUlusal sınavlardaki Fen testlerinin incelenmesi
7. HaftaAra Sınav
8. HaftaTamamlayıcı ölçme teknikleri.Portfolyo hazırlama süreci
9. HaftaDiğer tamamlayıcı ölçme teknikleri:Kendini değerlendirme, gözlem ,akran değerlendirme, rubrikler
10. HaftaMadde ve test istatistikleri
11. HaftaMadde ve test istatistikleri
12. HaftaMadde ve test analizi için kullanılan paket programlar
13. HaftaMadde ve test analizlerinin yorumu
14. HaftaMadde ve test analizlerinin yorumu
15. HaftaGenel Değerlendirme

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum130
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)13452
Sunum / Seminer Hazırlama2714
Proje11515
Ödevler21122
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12626
Toplam İş Yükü3366171

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgi ve beceriye sahip olur.    X
2. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanları ile ilgili problemleri tanır ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirir.X    
3. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.    X
4. İlköğretim, ile ilgili alanlarda (Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) nicel ve nitel araştırmalar yürütebilir.    X
5. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında öğrenme ve öğretme alanındaki sorunları fark eder, bilimsel bir araştırma planlaması yapar, veri analizi tekniklerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir.X    
6. İlköğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler.    X
7. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip eder ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilir.X    
8. Etkili iletişim becerilerine sahip olur.X    
9. Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur.X    
10. Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek