FDE626 - ŞİİRİ II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ŞİİRİ II | FDE626 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Fransızca | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrenciye, Değişen tarihsel, siyasal ve kültürel koşullar çerçevesinde Orta Çağ'dan günümüze Fransız şiirinin biçim ve içerik açısından geçirdiği evrimi öğretmek ve örnek metinleri yorumlayabilme becerisini kazandırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Orta Çağ'dan günümüze kadar Fransız şiirinin gelişim evreleri, Bu evrelerin genel edebiyat akımları çerçevesinde örnek metinlerle incelenmesi. | |||||
Kaynaklar | Nayrolles F., Pour étudier un poème, Hatier, 1996. Fragonard M. M., Précis d?histoire de la littérature française, Didier, 1981. Joubert J.-L, La poésie, Armand Colin, 1988. Chassang A. ?Senninger Ch., Recueil de textes littéraires français, XXe siècle, Hachette, 1970. Joubert J.-L., La Poésie, Armand Colin Editeur, Paris, 1988. Jarrety, M., La Poétique, PUF, Paris, 2003. Mounin, G., Poésie et Société, PUF, Paris, 1962. Aksan, D., Şiir Dili ve Türk şiir Dili, Engin Yayınevi, Ankara, 1995. Nayır Y. N., Bolat S., Şiir Sanatı, Varlık Yayınları, İstanbul, 2003. Sabatier R., Histoire de la poésie française, 8 vol., Albin Michel, Paris, 1975-1982. Lalou R., Histoire de la poésie française, PUF, Paris, 1970. Meaulnier T., Introduction à la poésie française, N.R.F., 1939. Rincé D., La poésie française du XIXe siècle, PUF, 1995. Lemaitre H., La Poésie depuis Baudelaire, Armand Colin, Paris, 1965. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | FDE626 Şiiri II dersine giriş, dönem içinde incelenecek şair ve metinlerin belirlenmesi |
2. Hafta | Fransız şiirinin gelişim evreleri, yüzyılların tarihsel, siyasal ve kültürel koşulları ve edebi akımlar |
3. Hafta | Ortaçağ |
4. Hafta | Dersin devamı |
5. Hafta | 16. yüzyıl |
6. Hafta | Dersin devamı |
7. Hafta | 17. yüzyıl |
8. Hafta | Dersin devamı |
9. Hafta | Ara sınavı |
10. Hafta | 18. yüzyıl |
11. Hafta | Dersin devamı |
12. Hafta | 19. yüzyıl |
13. Hafta | Dersin devamı |
14. Hafta | 20. yüzyıl |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 10 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 38 | 76 | 214 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanda lisans düzeyinde edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Alanla ilgili yapılan çalışmaların disiplinlerarası boyutunu bilir ve diğer alanların verilerinden yararlanır. | X | ||||
3. Alanda lisans düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak, bu alanlarla ilgili kaynakları kullanır. | X | ||||
4. Alanda geliştirilen araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. | X | ||||
5. Alanda kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
6. Alanda edindiği bilgileri farklı bilim alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir, çözümler ve yeni bilgiler üretir. | X | ||||
7. Alanda edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | X | ||||
8. Alanda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | ||||
9. Alanda yapılan eğitim, kültür ve sanat içerikli çalışmalarda bireysel ya da ekip olarak sorumluluk üstlenir. | X | ||||
10. Alanda kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
11. Alanla ilgili güncel gelişmeleri izler, yürütülen bilimsel etkinliklere destek verir ve alanındaki kişileri bu konularda bilgilendirir. | X | ||||
12. Alanda kazandığı bilgi ve becerileri toplumsal ve kültürel duyarlılığı artırmaya yönelik kullanır. | X | ||||
13. Fransız dilini CECR B2 Genel düzeyi üzerinde kullanarak sözlü ya da yazılı iletişim kurar. | X | ||||
14. Alanın gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
15. Alanla ilgili verileri yorumlar,bunları bilimsel etik ilkelerine uygun biçimde düzenleyerek sözlü ya da yazılı olarak duyurur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek