FDÖ648 - FRANSIZCA ÖĞRETİMİNDE SÖZCELEM ve EDİMBİLİM KURAML
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
FRANSIZCA ÖĞRETİMİNDE SÖZCELEM ve EDİMBİLİM KURAML | FDÖ648 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Fransızca | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Örnek Olay İncelemesi Diğer: Çözümleme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. İrem Onursal Ayırır | |||||
Dersin amacı | Sözcelem ve edimbilim temel kuram ve ilkelerinin incelenmesi; bu alanların Fransızca öğretimine katkısının tartışılmasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Dilin toplumsal işlevi, İletişim olgusunun tanımlanması ve bileşenleri, Sözcelem kuramı ve temel kavram ve ilkeleri, Edimbilim alanının temel kavram ve ilkeleri, Dil bilimlerinin yabancı dil öğretimine katkıları. | |||||
Kaynaklar | Benveniste, É. (1974). Problèmes de linguistique générale 2, Paris: Gallimard, col. Tel. Kerbrat-Orecchioni, C. (2001). Les actes de langage dans le discours - théories et fonctionnement, Paris: Nathan. Kerbrat-Orecchioni, C. (1986). Énonciation, Armand Colin, Paris: coll. Linguistique. Korkut, E. ve İ. Onursal (2009). Pour comprendre et analyser les textes et les discours. Paris: L'Harmattan. Maingueneau, D. (1999). L'énonciation en linguistique française, Paris: Hachette. Paveau, M.-A, G. Élia-Sarfati (2003). Les grandes théories de la linguistique, Paris: Armand Colin. Reboul, A., J. Moechler, (1998). Pragmatique du discours, Paris : Armand Colin, coll. U, série Linguistique. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Genel dilbilimin temel kavram ve ilkeleri. |
2. Hafta | Dilin toplumsal işlevinin tartışılması; İletişim kavramı; Jakobson?un iletişim şeması ve eleştirisi. |
3. Hafta | Çeşitli dilsel İletişim türleri ve İletişimi oluşturan etkenler. |
4. Hafta | İletişim yetisi ve bileşenleri. |
5. Hafta | Jakobson?un dilin işlevleri şeması; metinlerden hareketle işlevlerin kullanım biçimlerinin incelenmesi. |
6. Hafta | İletişim durumu. |
7. Hafta | Arasınav |
8. Hafta | Sözcelemin tanımı; Sözcelem öğeleri; Sözce / tümce ayrımı |
9. Hafta | Sözcelem öğelerinin çeşitli metin ve sözcelerde incelenmesi. |
10. Hafta | Mesafe, saydamlık, gerilim kavramları; bu kavramların metinlerde incelenmesi |
11. Hafta | Dilde öznellik; öznellik belirten öğeler |
12. Hafta | Edimbilimin tanımı ve çalışma alanları |
13. Hafta | Sözeylem kavramı ve çeşitleri |
14. Hafta | Dil bilimlerinin Fransızcanın öğretimine katkılarının tartışılması |
15. Hafta | - |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 3 | 36 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 30 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 32 | 32 |
Toplam İş Yükü | 31 | 88 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Fransızca Öğretmenliği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri izler. | X | ||||
2. Fransızca Öğretimindeki yöntem ve yaklaşımları, alandaki uygulamalara etkisi açısından değerlendirir | X | ||||
3. Farklı metin ve söylem türlerini tanır. | X | ||||
4. Dil Bilmleri ve Fransızca Öğretmenliği alanlarını ilişkilendirir. | X | ||||
5. Bilimsel bir bakış açısıyla araştırma yapma becerisine sahiptir. | X | ||||
6. Çeşitli dilsel ürünleri Dil Bilimlerinden ve çağdaş çözümleme yöntemlerinden yararlanarak çözümler. | X | ||||
7. Farklı öğretim amaçlarına yönelik ders örnekleri hazırlar ve uygular. | |||||
8. Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. | X | ||||
9. Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | X | ||||
10. Alanındaki bilimsel araştırmaları izleyerek, kapsamlı bir bilimsel araştırma gerçekleştirir ve araştırmasını metinleştirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek