İÖB602 - İLKÖĞRETİMDE TÜRKÇE PROGRAMINI DEĞERLENDİRME
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLKÖĞRETİMDE TÜRKÇE PROGRAMINI DEĞERLENDİRME | İÖB602 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi Diğer: 5N -1K tekniği ile veri toplama, zihin haritaları, kavram haritaları, | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Fatma TÜRKYILMAZ | |||||
Dersin amacı | Türkçe öğretimine ilişkin temel alanları ve programı analiz eden öğrencilerin alana özgü güçlüklere ilişkin yöntemler kazanması, uygulamaları zenginleştirmesi ve ders planları tasarlayarak uluslar arası alandaki sınavlarda başarı sağlanmasına yönelik ders etkinlikleri ve süreçleri hazırlayabilmeleri amaçlanmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | *Türkçe öğretiminde öğrenme alanları. *Okuma, yazma, konuşma, dinleme, görsel okuma ve sunu alanlarının incelenmesi. * PIRLS ve PISA Uluslararası Raporlarının incelenmesi. *İlköğretimde yazma gelişimi ve yaratıcı yazma. *İlköğretimde dil bilgisi öğretimi. *İlköğretimde okuma alışkanlığının kazandırılması ve kelime hazinesi geliştirme yöntemleri. *İlköğretim Türkçe Programı?nın değerlendirilmesi. *Türkçe dersi tasarımı. | |||||
Kaynaklar | 1. Akyol, H. (2006) Türkçe Öğretim Yöntemleri. Ankara: Kök Yayıncılık. 2.Güneş, F. (2007). Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma. 1. Basım. Ankara: Nobel Yayıncılık. 3.Demirel, Özcan., Şahinel, M.(2006), Türkçe Öğretimi, Ankara: PegemA Yayıncılık. 4.Millî Eğitim Bakanlığı [MEB] Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (2005), İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (1-5. Sınıflar), Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Türkçe öğretiminde öğrenme alanları. |
2. Hafta | Türkçe öğretiminde öğrenme alanları. |
3. Hafta | Okuma, yazma, konuşma, dinleme, görsel okuma ve sunu alanlarının incelenmesi. |
4. Hafta | Okuma, yazma, konuşma, dinleme, görsel okuma ve sunu alanlarının incelenmesi. |
5. Hafta | PIRLS ve PISA Uluslararası Raporlarının incelenmesi. |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | PIRLS ve PISA Uluslararası Raporlarının incelenmesi. |
8. Hafta | İlköğretimde dil bilgisi öğretimi. |
9. Hafta | İlköğretimde okuma alışkanlığının kazandırılması ve kelime hazinesi geliştirme yöntemleri. |
10. Hafta | İlköğretim Türkçe Programı?nın değerlendirilmesi. |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | İlköğretim Türkçe Programı?nın değerlendirilmesi. |
13. Hafta | İlköğretim Türkçe Programı?nın değerlendirilmesi. |
14. Hafta | Türkçe dersi tasarımı. |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 0 |
Sunum | 4 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 0 |
Genel sınav | 1 | 0 |
Toplam | 0 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 0 | 0 | 0 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgi ve beceriye sahip olur. | X | ||||
2. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanları ile ilgili problemleri tanır ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirir. | X | ||||
3. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
4. İlköğretim, ile ilgili alanlarda (Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) nicel ve nitel araştırmalar yürütebilir. | X | ||||
5. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında öğrenme ve öğretme alanındaki sorunları fark eder, bilimsel bir araştırma planlaması yapar, veri analizi tekniklerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
6. İlköğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler. | X | ||||
7. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip eder ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilir. | X | ||||
8. Etkili iletişim becerilerine sahip olur. | X | ||||
9. Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur. | X | ||||
10. Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek