OLC799 - DOKTORA YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DOKTORA YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK | OLC799 | 4. Yarıyıl | 0 | 4 | 2 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | OLC715, OLC720, OLC725, OLC735, OLC745 | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Diğer: Bireysel Çalışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Selahattin GELBAL, Doç. Dr. Hülya KELECİOĞLU, Doç. Dr. Nuri DOĞAN, Doç. Dr. Duygu ANIL, Yrd. Doç. Dr. Burcu ATAR | |||||
Dersin amacı | Öğrencinin yazılı ve sözlü olmak üzere iki kısımdan oluşan doktora yeterlik sınavına hazırlanması. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Öğrencinin doktora derslerinde işlenen konuları gözden geçirerek tekrar yapması ve eksiklerini gidermesi. | |||||
Kaynaklar | Crocker, L. & Algina, J. (1986). Introduction to Classsical & Modern Test Theory. Embertson, S. E. ve S. P. Reise (2000). Item Pesponse Theory for Psychologists. Lawrence Erlbaum Assocaties, Publishers. Fraenkel, J. R. & N., Wallen. (2003). How to design and evaluate research in education. Mc Graw Hill. Hambleton, R. K., Merenda, P., & Spielberger, C. (Eds.). (2005). Adapting educational and psychological tests for cross-cultural assessment. Hillsdale, NJ: Lawrence S. Erlbaum Publishers. Hambelton , R. K. Ve H. Swaminathan (1984). Item Response Theory: Principles and Applications. Hingham, MA: Kluwer, Nijhoff. Kolen, M.J. & Brennan, R.L. (2004). Test equating: Methods and practices (2nd ed.). Springer. Tabachnick, B. G. & Fidell, L. S. (2001). Using Multivariate Statistics. Allyn & Bacon, Dördüncü baskı. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Yeterlik sınavına hazırlık |
2. Hafta | Yeterlik sınavına hazırlık |
3. Hafta | Yeterlik sınavına hazırlık |
4. Hafta | Yeterlik sınavına hazırlık |
5. Hafta | Yeterlik sınavına hazırlık |
6. Hafta | Yeterlik sınavına hazırlık |
7. Hafta | Yeterlik sınavına hazırlık |
8. Hafta | Yeterlik sınavına hazırlık |
9. Hafta | Yeterlik sınavına hazırlık |
10. Hafta | Yeterlik sınavına hazırlık |
11. Hafta | Yeterlik sınavına hazırlık |
12. Hafta | Yeterlik sınavına hazırlık |
13. Hafta | Yeterlik sınavına hazırlık |
14. Hafta | Yeterlik sınavına hazırlık |
15. Hafta | Yeterlik sınavına hazırlık |
16. Hafta | Yeterlik sınavına hazırlık |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 100 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 900 | 900 |
Toplam İş Yükü | 1 | 900 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Ölçme ve değerlendirme alanındaki temel kavramları farklı kuramlara dayalı olarak açıklar ve gerektiğinde bu kavramları ilişkilendirerek yeni durumlarda kullanır. | X | ||||
2. Ölçme ve değerlendirme alanı ile ilgili disiplinler arasında ilişkiler kurarak yeni ve karmaşık sorunlara çözümler üretir. | X | ||||
3. Ulusal ve uluslar arası sınavların uygulanmasında ve yorumlanmasında karşılaşılabilecek sorunları belirler. | X | ||||
4. Ölçme araçlarını geliştirmede ve uyarlamada kullanılan farklı teknikleri karşılaştırır. | X | ||||
5. Ulusal ve uluslar arası sınavlarda karşılaşılan sorunlara çözümler üretir. | X | ||||
6. Alana katkı getirecek yöntem ve teknikleri geliştirir ve yeni karşılaşılan problemlerin çözümünde kullanır. | X | ||||
7. Alandaki kuramları eleştirel bir gözle ele alır, değerlendirir ve gerekli durumlarda uygun bir biçimde sentezler. | X | ||||
8. Alana ilişkin bir problemin çözümler ve ulusal veya uluslar arası bilimsel etkinliklerde yer alabilecek özgün bir yayın hazırlar. | X | ||||
9. Disiplinler arası çalışma gerektiren bir proje hazırlar ve yürütür. | X | ||||
10. Alanla ilgili problemleri tanımlar ve üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak çözümler üretir. | X | ||||
11. 11. Alanla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilere kazandırmak için etkili öğretim süreçlerini tasarlar, ekinliklerde yönlendirici olur ve etik kurallara uyar. | X | ||||
12. Alandaki var olan paradigmaları eleştirir ve özgün fikirler geliştirerek geliştirmeye çalışır. | X | ||||
13. Ulusal ve uluslar arası sınavları kültürlerarası farklılıkları dikkate alarak yorumlar. | X | ||||
14. Alanla ilgili teknolojik gelişmeleri izler, bu gelişmeleri sorunların çözümünde kullanır, sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeyde paylaşır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek