İÖB615 - EĞİTİM İSTATİSTİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
EĞİTİM İSTATİSTİĞİ | İÖB615 | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Yrd. Doç. Dr. Çiğdem İş Güzel | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin ilgili alanda yapılan çalışmalardaki temel düzeydeki istatistiksel analizleri anlayabilmelerini ve yapacakları araştırmalara uygun temel istatistik teknikleri seçip gereklerini yapabilmelerini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | İstatistik tekniklerin araştırmanın özeliklerine göre belirlenmesi ve uygulanması. Bilgisayar programlarından yararlanarak istatistik işlemleri yapma. | |||||
Kaynaklar | 1. Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum. 7. Baskı. Pegem A Yayıncılık, Ankara. 2. Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö. Ve Köklü, N. (2011). Sosyal bilimler için istatistik. 9. Baskı. Pegem Akademi, Ankara. 3. Çilan, Ç. (2009). Sosyal bilimlerde kategorik verilerle ilişki analizi: Kontenjans tabloları analizi. 1. Baskı. Pegem A Yayıncılık, Ankara. 4. Çömlekçi , N. (1998). Temel İstatistik İlke ve Teknikleri, Bilim Teknik Yayınevi, Ankara. 5. Gravetter, F.J., & Wallnau, L.B. (2004). Statistics for the Behavioral Sciences. 6th edition, West Publishing Comp, USA. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Eğitim istatistiğine giriş / Proje içeriğini belirleme |
2. Hafta | Merkezi yığılma ölçüleri / Proje içeriğini tartışma |
3. Hafta | Merkezi yayılma ölçüleri |
4. Hafta | Hipotez testleri ve karar verme |
5. Hafta | Ki-kare analizi |
6. Hafta | Korelasyon kavramı ve alternatif korelasyon teknikleri |
7. Hafta | Çoklu regresyon analizine giriş |
8. Hafta | T-testi |
9. Hafta | Varyans analizi 1 |
10. Hafta | Varyans analizi 2 |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Paket programlar ile veri analizi / veri kodlama |
13. Hafta | Paket programlar ile veri analizi / veri temizleme |
14. Hafta | Paket programlar ile veri analizi / tablolaştırma |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 40 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 3 | 39 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ödevler | 8 | 1 | 8 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 13 | 13 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 38 | 95 | 177 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgi ve beceriye sahip olur. | X | ||||
2. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanları ile ilgili problemleri tanır ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirir. | X | ||||
3. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
4. İlköğretim, ile ilgili alanlarda (Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) nicel ve nitel araştırmalar yürütebilir. | X | ||||
5. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında öğrenme ve öğretme alanındaki sorunları fark eder, bilimsel bir araştırma planlaması yapar, veri analizi tekniklerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
6. İlköğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler. | X | ||||
7. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip eder ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilir. | X | ||||
8. Etkili iletişim becerilerine sahip olur. | X | ||||
9. Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur. | X | ||||
10. Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek