İÖB615 - EĞİTİM İSTATİSTİĞİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
EĞİTİM İSTATİSTİĞİ İÖB615 Güz 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Yrd. Doç. Dr. Çiğdem İş Güzel 
Dersin amacıBu dersin amacı, öğrencilerin ilgili alanda yapılan çalışmalardaki temel düzeydeki istatistiksel analizleri anlayabilmelerini ve yapacakları araştırmalara uygun temel istatistik teknikleri seçip gereklerini yapabilmelerini sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. İstatistikle ilgili temel kavramları açıklar.
  2. Hipotez testlerini tanır.
  3. Bazı temel parametrik ve parametrik olmayan istatistik testlerin özelliklerini ayırt eder.
  4. Okudukları bilimsel yayın ve makalelerdeki temel istatistik teknikleri sorgular.
  5. Yapacakları temel düzeydeki araştırmalarında kullanacakları istatistik analizlere karar verir.
  6. İstatistik ile günlük yaşamdaki uygulama ve örnekleri ilişkilendirebilir.
  7. Veri analizine olanak sağlayan bazı paket programları temel düzeyde kullanabilir.
Dersin içeriğiİstatistik tekniklerin araştırmanın özeliklerine göre belirlenmesi ve uygulanması. Bilgisayar programlarından yararlanarak istatistik işlemleri yapma. 
Kaynaklar1. Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum. 7. Baskı. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
2. Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö. Ve Köklü, N. (2011). Sosyal bilimler için istatistik. 9. Baskı. Pegem Akademi, Ankara.
3. Çilan, Ç. (2009). Sosyal bilimlerde kategorik verilerle ilişki analizi: Kontenjans tabloları analizi. 1. Baskı. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
4. Çömlekçi , N. (1998). Temel İstatistik İlke ve Teknikleri, Bilim Teknik Yayınevi, Ankara.
5. Gravetter, F.J., & Wallnau, L.B. (2004). Statistics for the Behavioral Sciences. 6th edition, West Publishing Comp, USA.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaEğitim istatistiğine giriş / Proje içeriğini belirleme
2. HaftaMerkezi yığılma ölçüleri / Proje içeriğini tartışma
3. HaftaMerkezi yayılma ölçüleri
4. HaftaHipotez testleri ve karar verme
5. HaftaKi-kare analizi
6. HaftaKorelasyon kavramı ve alternatif korelasyon teknikleri
7. HaftaÇoklu regresyon analizine giriş
8. HaftaT-testi
9. HaftaVaryans analizi 1
10. HaftaVaryans analizi 2
11. HaftaAra sınav
12. HaftaPaket programlar ile veri analizi / veri kodlama
13. HaftaPaket programlar ile veri analizi / veri temizleme
14. HaftaPaket programlar ile veri analizi / tablolaştırma
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler140
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)13339
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje15050
Ödevler818
Ara sınavlara hazırlanma süresi11313
Genel sınava hazırlanma süresi12525
Toplam İş Yükü3895177

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgi ve beceriye sahip olur.  X  
2. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanları ile ilgili problemleri tanır ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirir.  X  
3. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.   X 
4. İlköğretim, ile ilgili alanlarda (Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) nicel ve nitel araştırmalar yürütebilir.    X
5. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında öğrenme ve öğretme alanındaki sorunları fark eder, bilimsel bir araştırma planlaması yapar, veri analizi tekniklerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir.    X
6. İlköğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler.   X 
7. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip eder ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilir. X   
8. Etkili iletişim becerilerine sahip olur. X   
9. Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur.  X  
10. Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanır. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek