İDÖ604 - SINIF YÖNETİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SINIF YÖNETİMİ İDÖ604 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok.
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Diğer: Sunum.  
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Arif SARIÇOBAN 
Dersin amacıTürkiye?de özellikle kalabalık sınıflarda karşılaşılan sorunları ve bunların çözümü güncel yöntemler ve yaklaşımlar ışığında çözmeyi amaçlar.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, Müfredat geliştirme ve materyal seçimi arasında ilişki kurar, Sınıf yönetimi ve disiplini arasındaki ayrımı bilir, Sınıf yönetimini etkileyen faktörleri tanımlar, Kalabalık sınıflara çözüm getirir,
  2. Sınıfta olumlu kişilerarası ilişkiler kurar Olumlu öğretmen-öğrenci ilişkileri kurar Meslektaşları ile olumlu ilişkiler kurar Aileler ile nasıl çalışılacağını bilir
  3. Öğrenci motivasyonunu artıran etkenleri etkili biçimde kullanır ve akademik gereksinimlere göre düzenler, Öğrencilerin niye işbirliği yaptıklarını veya yapmadıklarını analiz eder ve işe yarar sınıf yönetim metotları üretir
Dersin içeriği 
Kaynaklar1.Levin, J. & J. F. Nolan, ( ). Principles of Classroom Management:A Professipnal Decision-Making Model.
2. Fontana, D. (1987). Psychology in Ation: Classroom Control. Britain: AB Printers Limited.
3.Seeman, H. ( ). Preventing Classroom Discipline Problems. Scarecrow Pres.
4.Smith, C. J. & R. Laslett. (1993). Effective Classroom Management: A Teachers Guide. New York: Routledge.
5.Bull, S. L. & J. E. Solity. (1987). Classroom Management:Principles to Practice. New York. Helm Ltd.
6.Wragg, E.C. (1993). Class Management in the Secondary School. New York: Routledge.
7.Weinstein, C. S. ( ). Secondary Classroom Management:Lessons from Research and Practice. McGraw-Hill Higher Education.
8.Jones, V. F. & S. J. Louise. ( ). Comprehensive Classroom Management: Creating Communities of Support and Solving.
9.Zabel, R. H. & M. K. Zabel. ( ). Classroom Management in Context:Orchestrating Positive Learning Environments.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaKütüphane Günü
3. HaftaMüfredat geliştirme: Teori ve pratik, materyaller ve geliştirme
4. HaftaWhat is classroom management?
5. HaftaFactors Influencing How Teachers Manage Their Classrooms, Teacher Training in Classroom Management, Problems in Overcrowded Classes in Turkey.
6. HaftaC1:Creating Positive Interpersonal Relationships in the Classrooms C3:Establishing Positive Teacher-Student Relationships C4:Creating Positive Peer Relationships C5:Working with Parents C2:Effects of Personality and Age on Second Language Acquisition
7. HaftaIncreasing Student, Motivation and Learning by Implementing Instructional Methods That Meet Sts? Academic Needs
8. HaftaUnderstanding Misbehavior Models of Discipline
9. HaftaMinimizing Distruptive Behavior and Increasing Learning by Effective Classroom Organization and Management
10. HaftaWhat Causes Students to Cooperate and To Be Uncooperative? How Should You Deal with Students? Failure to Cooperate? Establishing a Cooperative, Responsible Classroom, Encouraging and Reinforcing Appropriate Behavior, Proje Önerisi Teslimi
11. HaftaTeacher Training And Classroom Management Skills, Ara Sınav
12. HaftaHow Do You Keep Discipline Problems from Occuring? Using Moderate and Severe Responses, Dealing with Difficult Students
13. HaftaOrganizing Your Classroom and Materials Selecting and Teaching Rules and Procedures, Planning for Instruction
14. HaftaLearning Styles&Strategies: Foreign Language Learning Strategy Choice, Eğitimde Kuram ve Uygulama
15. HaftaGenel Hazırlık
16. HaftaProje Teslimi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler130
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı160
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı20
Toplam0

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje15050
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi16060
Genel sınava hazırlanma süresi16060
Toplam İş Yükü17173212

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.    X
2. İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır.     
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir.     X
4. Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.     
5. Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.      
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. Problemlerin belirlenmesine ve çözümüne yönelik araştırmalar yapar.    X
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır.     
8. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur.    X
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan haklan, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.     X
10. İngiliz dili eğitimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek