GMÜ635 - UYGULAMALI KİNETİK I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
UYGULAMALI KİNETİK I | GMÜ635 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Diğer: Laboratuvar Uygulamaları | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm sorumluları | |||||
Dersin amacı | İdeal kinetik davranışın dışındaki sistemlerin, biyolojik sistemlerin tanıtılması, enzim kinetiği, mikroorganizma kinetiği ve immobilize sistemler kinetiğinin öğretilmesi | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kinetik davranış gösteren biyolojik moleküller, enzimler ve mikroorganizmalar Enzimlerde tepkime mekanizmaları ve etki eden parametreler, Michaelis-Menten Kinetiği Mikroorganizmaların tepkime mekanizmaları ve etki eden parametreler, Monad Kinetiği İmmobilizasyon yöntemleri, immobilize enzim ve immobilize mikroorganizma kinetiği, Damköhler sayısı, etkinlik faktörü, thiele modülü, Örnek çözümler. | |||||
Kaynaklar | Ders Kitabı: James E. Bailey and David F. Ollis, Biochemical Engineering Fundamentals, McGraw-Hill., Second Edition, 1987. Yardımcı Kaynaklar: Chemical Reaction Engineering (O. Levenspiel) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kinetik eşitlikler ve temel kavramların hatırlatılması |
2. Hafta | Enzimler, enzimlerde tepkime mekanizması |
3. Hafta | Enzim kinetiğinin temelleri, Michaelis-Menten Kinetiği |
4. Hafta | Michaelis-Menten Kinetik sabitlerinin çıkarılması ve kinetik verilere uygulanması |
5. Hafta | Michaelis-Menten Kinetik ifadesinin doğrusallaştırılma yaklaşımları |
6. Hafta | Uygulamalı, deneysel örnekler |
7. Hafta | Mikroorganizmalar ve mikroorganizmaların davranıs biçimleri |
8. Hafta | Arasınav |
9. Hafta | Mikroorganizma davranışına etki eden parametreler |
10. Hafta | Monad Kinetiği, üstel, doğrusal ve azalan bölgelerde mikroorganizma davranışı |
11. Hafta | İmmobilizasyon yöntemleri, immobilize sistemlerde substrat ve ürün için kütle aktarım kısıtlamaları |
12. Hafta | İmmobilize sistemlerde boyutsuz grupların çıkarılması |
13. Hafta | Damköhler sayısı, etkinlik faktörü ve Thiele modülü |
14. Hafta | Uygulamalı deneysel örnekler |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 10 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 20 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 5 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 9 | 36 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 18 | 18 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 46 | 76 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | ||||
2. Alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | X | ||||
3. Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | X | ||||
4. Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | X | ||||
5. Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | X | ||||
6. Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | ||||
7. Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | X | ||||
8. Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | X | ||||
9. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | ||||
10. Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek