GMÜ634 - SAYISAL YÖNTEMLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SAYISAL YÖNTEMLER | GMÜ634 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Ödev | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm sorumluları | |||||
Dersin amacı | Mühendislik problemlerinin matematiksel modellemesini öğretmek. Modelleme yöntemlerini kazandırmak, boyut analizini öğretmek. Öğrenciye sayısal yöntemleri tanıtmak ve mühendislikteki uygulama alanları hakkında bilgi vermek. Sayısal yöntemleri, mühendislik problemlerinin çözümünde uygulayabilme becerisini kazandırmak. Adi ve kısmı diferansiyel denklemlerin çözümünde sayısal yöntemlerin kullanımını öğretmek. Öğrenciye edindikleri bilgileri mühendislik derslerinde ve çalışma hayatında uygulayabilme becerisini kazandırmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Modellemeye giriş. Kabuk denklikleri. Boyut analizi. Sayısal çözümleme yöntemleri. Adi ve kısmı diferansiyel denklemlerin sayısal çözümlemeleri. Momentum, ısı ve kütle aktarımında modelleme ve çözümleme | |||||
Kaynaklar | Applied Mathematics in Chemical Engineering, Mickley, Sherwood, Reed, McGraw Hill Mühendisler İçin Sayısal Yöntemler Steven C. Chapra & Raymond P. Canal Çevirenler: Hasan Heperkan & Uğur Kesgin Literatür Yayınevi, 2003. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Matemetiksel modelleme |
2. Hafta | Kabuk denkliği |
3. Hafta | Boyut analizi |
4. Hafta | Matris işlemleri ve determinant hesabı |
5. Hafta | Lineer denklem sistemleri |
6. Hafta | Lineer olmayan denklem sistemleri |
7. Hafta | 1. ARA SINAV |
8. Hafta | Fonksiyon yerleştirme |
9. Hafta | Sayısal türev |
10. Hafta | Sayısal integrasyon |
11. Hafta | Diferansiyel denklemlerin sayısal çözümleri |
12. Hafta | Diferansiyel denklemlerin sayısal çözümleri |
13. Hafta | 2. ARA SINAV |
14. Hafta | Kısmi türevli diferansiyel denklemlerin sayısal çözümleri |
15. Hafta | Genel sınav hazırlığı |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 10 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 7 | 3 | 21 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 12 | 72 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 25 | 50 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 30 | 68 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | ||||
2. Alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | X | ||||
3. Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | X | ||||
4. Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | X | ||||
5. Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | X | ||||
6. Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | ||||
7. Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | X | ||||
8. Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | X | ||||
9. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | ||||
10. Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek