GMÜ622 - ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ | GMÜ622 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Ödev | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm sorumluları | |||||
Dersin amacı | Öğrencilere; bilimsel araştırmalarda sıkça kullanılan terimler ve kavramlar tanıtılarak, bilimsel araştırmanın türleri ve aşamaları ile ilgili bilgi ve beceri geliştirilmesi sağlanacaktır. Araştırma yöntemlerinin mühendislik bilimlerinde kullanılması, araştırma önerisi hazırlayabilmek için gerekli teknik bilgi ve becerilerin kazandırılarak öğrencilerin araştırma süreci hakkında bilgi sahibi olmaları, veriler toplama ve yorumlama becerisi kazandırılacaktır. Yapılan bilimsel araştırmaların sonuçlarından faydalanma ve yaptığı bilimsel araştırma sonuçlarını sunma etkinlikleri tanıtılarak, tüm öğrencilerin mesleki ve güncel hayatında bilimsel araştırma sonuçlarını kullanmalarını sağlanması amaçlanmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Problemin tanımı ve çözümünü kapsayan bireysel çalışmaların belirli bir süre içinde gerçekleştirilmesi. Araştırmanın planlanması. Amaca ulaşmak için uygun yöntemlerin seçimi ve kullanılması. Elde edilen sonuçların değerlendirilmesi ve yorumlanması ile bilimsel araştırma konusunda tecrübe kazandırılması. | |||||
Kaynaklar | D.Brinberg and J.E.McGrath.Validity and The Research Process. Newbury Park; Soge, 1985. R.L.Ackoff. Scientific Method: optimizing applied research decisions. New York: Wiley, 1965. A.D.Ritchie. Scientific Method. London: Routledge, 2001. Fred Leavitt. Evaluating Scientific Research: seperating fact from fiction. N.J.: Prentice Hall, 2001. R.Sommer, B.Sommer. A Practical Guide to Behavioral Research; tools and techniques. Oxford University Press, 5th Edition, 2002. *Additional materials during the course. Research Techniques Lecture Notes |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Temel Kavramlar ilke ve yaklaşımlar. |
2. Hafta | Araştırmanın temel amaçları, Araştırmanın özellikleri. |
3. Hafta | Araştırma Aşamaları, Araştırma Konusunun Belirlenmesi. |
4. Hafta | Araştırmanın Amaçlarının Tespiti |
5. Hafta | Araştırma Yönteminin belirlenmesi. |
6. Hafta | Veri Toplama Araçlarının Belirlenmesi ve Uygulanması. |
7. Hafta | Öneri Geliştirilmesi. Rapor Yazılması. |
8. Hafta | Diğer Bilimsel Etkinlikler. |
9. Hafta | ARA SINAV |
10. Hafta | Bilimsel makale tarama. |
11. Hafta | Patent tarama. |
12. Hafta | Tez tarama. |
13. Hafta | Bilimsel proje hazırlama. |
14. Hafta | Proje sunma. |
15. Hafta | Genel sınav hazırlığı |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 10 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 7 | 2 | 14 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 24 | 72 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 35 | 35 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 26 | 114 | 213 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | ||||
2. Alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | X | ||||
3. Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | X | ||||
4. Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | X | ||||
5. Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | X | ||||
6. Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | ||||
7. Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | X | ||||
8. Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | X | ||||
9. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | ||||
10. Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek