INT674 - KÜRESELLEŞEN DÜNYADA DIŞ POLİTİKA ANALİZİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KÜRESELLEŞEN DÜNYADA DIŞ POLİTİKA ANALİZİ | INT674 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Zeynep Arkan | |||||
Dersin amacı | Bu ders ileri düzeyde bir Dış Politika Analizi (DPA) dersidir. Ders, DPA?ya farklı kuramsal yaklaşımlar ve örnek dış politika olaylarını değerlendirir. Buna ek olarak, uluslararası aktörler, bu aktörlerin bireysel davranış ve kolektif etkileşimlerine yön veren motivasyonlar ve aktörlerin içinde yer aldıkları sistemleri (ulusal ve uluslararası) inceler. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | DPA?nın gelişimi. DPA?ya farklı yaklaşımlar. Üç analiz düzeyi: birey, devlet ve sistem. Dış politikada karar alma ve aktörler. Akılcı aktör modeli. Bilişsel modeller. Dış politikanın ulusal kaynakları. Kitle iletişim araçları, kamuoyu ve iç politikanın dış politikaya etkisi. Dış politikada sistemsel kısıtlamalar. Büyük ve diğer güçler. | |||||
Kaynaklar | Christopher Hill, The Changing Politics of Foreign Policy, Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2003. Marijke Breuning, Foreign Policy Analysis, Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2007. Laura Neack, The New Foreign Policy: Power Seeking in a Globalized World, Lanham, MD: Rowman and Littlefield, 2008. Steve Smith, et al., Foreign Policy: Theories, Actors, Cases, Oxford: Oxford University Press, 2012. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | DPA?nın Temelleri ve Gelişimi |
3. Hafta | Dış Politikaya Yaklaşımlar: Realizm |
4. Hafta | Dış Politikaya Yaklaşımlar: Liberalizm |
5. Hafta | Dış Politikaya Yaklaşımlar: Konstrüktivizm |
6. Hafta | Dış Politikaya Yaklaşımlar: Diğer Eleştirel Yaklaşımlar |
7. Hafta | Akılcı Aktörler |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Liderler ve Bilişsel Becerileri |
10. Hafta | Karar Birimleri, Küçük Gruplar |
11. Hafta | Ulusal Kimlik ve Kültür |
12. Hafta | İç Politika |
13. Hafta | Kamuoyu ve Kitle İletişim Araçları |
14. Hafta | Büyük Güçler ve diğer güçler |
15. Hafta | Genel sınav hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 25 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 15 | 3 | 45 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 15 | 5 | 75 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 33 | 68 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Uluslararası güvenlik, siyasi, sosyal ve ekonomik sorunları,tarihi ve hukuki boyutları ve disiplinlerarası yaklaşımla tanımlar. | X | ||||
2. Uluslararası ilişkiler alanının kuramsal ve uygulamalı bilgileri derinlemesine anlatır. | X | ||||
3. Temel uluslararası sorunları ve güncel uluslararası gelişmeleri disiplinlerarası bir yaklaşımla yorumlar. | X | ||||
4. Uluslararası sorunların tanımlanmasında ve analiz edilmesinde en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız analizler üretir. | X | ||||
5. Uluslararası ilişkiler alanındaki bilimsel literatürü ve güncel kaynakları takip eder. | X | ||||
6. Uluslararası sorunlar konusunda teorik yaklaşımlara ve araştırmalara dayanarak strateji ve politika önerileri geliştirir. | X | ||||
7. Uluslararası ilişkiler teorileri perspektifinden küresel ve bölgesel sorunları inceleyerek yeni yaklaşımlar geliştirir. | X | ||||
8. Uluslararası ilişkiler konusunda baş gösteren sorunları çözmek amacıyla bireysel ve ekip üyesi olarak görev alabilir. | X | ||||
9. Uluslararası ilişkiler alanında edindiği bilgileri eleştirel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
10. Bilgilerin edinilmesi, araştırmanın yürütülmesi ve aktarılması sürecinde etik davranır. | X | ||||
11. Uluslararası ilişkilerle ilgili sahip olduğu görüşlerini, yaptığı araştırma ve analizlerini kamuoyu ve ilgili makamlara yazılı, sözlü ve görsel olarak etkin bir biçimde aktarır. | X | ||||
12. Sosyal, kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek