-

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekli 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Gözlem
Alan Gezisi
Takım/Grup Çalışması
Rol Oynama/Dramatize Etme
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Gösteri
Deney
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
Proje Tasarımı/Yönetimi
Diğer  
Dersin sorumlusu(ları) 
Dersin amacı 
Dersin öğrenme çıktıları
    Dersin içeriği 
    Kaynaklar 

    Haftalara Göre İşlenecek Konular

    HaftalarKonular

    Değerlendirme Sistemi

    Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
    Devam (a)
    Laboratuar
    Uygulama
    Alan Çalışması
    Derse Özgü Staj (Varsa)
    Ödevler
    Sunum
    Projeler
    Seminer
    Ara Sınavlar
    Genel sınav
    Toplam
    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı
    Toplam

    AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

    Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
    Ders Süresi 0
    Laboratuvar 0
    Uygulama0
    Derse özgü staj (varsa)0
    Alan Çalışması0
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)0
    Sunum / Seminer Hazırlama0
    Proje0
    Ödevler0
    Ara sınavlara hazırlanma süresi0
    Genel sınava hazırlanma süresi0
    Toplam İş Yükü000

    Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

    D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
    12345
    1. Ölçme ve değerlendirme alanındaki temel kavramları farklı kuramlara dayalı olarak açıklar ve gerektiğinde bu kavramları ilişkilendirerek yeni durumlarda kullanır. X    
    2. Ölçme ve değerlendirme alanı ile ilgili disiplinler arasında ilişkiler kurarak yeni ve karmaşık sorunlara çözümler üretir.    X
    3. Ulusal ve uluslar arası sınavların uygulanmasında ve yorumlanmasında karşılaşılabilecek sorunları belirler. X   
    4. Ölçme araçlarını geliştirmede ve uyarlamada kullanılan farklı teknikleri karşılaştırır.   X 
    5. Ulusal ve uluslar arası sınavlarda karşılaşılan sorunlara çözümler üretir.  X  
    6. Alana katkı getirecek yöntem ve teknikleri geliştirir ve yeni karşılaşılan problemlerin çözümünde kullanır.    X
    7. Alandaki kuramları eleştirel bir gözle ele alır, değerlendirir ve gerekli durumlarda uygun bir biçimde sentezler. X    
    8. Alana ilişkin bir problemin çözümler ve ulusal veya uluslar arası bilimsel etkinliklerde yer alabilecek özgün bir yayın hazırlar.   X 
    9. Disiplinler arası çalışma gerektiren bir proje hazırlar ve yürütür.   X 
    10. Alanla ilgili problemleri tanımlar ve üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak çözümler üretir. X   
    11. 11. Alanla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilere kazandırmak için etkili öğretim süreçlerini tasarlar, ekinliklerde yönlendirici olur ve etik kurallara uyar.X    
    12. Alandaki var olan paradigmaları eleştirir ve özgün fikirler geliştirerek geliştirmeye çalışır.  X  
    13. Ulusal ve uluslar arası sınavları kültürlerarası farklılıkları dikkate alarak yorumlar.X    
    14. Alanla ilgili teknolojik gelişmeleri izler, bu gelişmeleri sorunların çözümünde kullanır, sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeyde paylaşır.    X

    *1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek