İLT714 - ULUSLARARASI MEDYANIN EKONOMİ POLİTİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ULUSLARARASI MEDYANIN EKONOMİ POLİTİĞİ | İLT714 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Hakan Ergül | |||||
Dersin amacı | Derste, uluslararası/ulusaşırı/küresel medya ve iletişim ortamının mevcut durumu, gözlemlenen dönüşümler ve yeni eğilimler, eleştirel ekonomi-politik yaklaşımın olanaklarıyla incelenecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Derste uluslararası, ulus-aşırı ve küresel düzeyde öne çıkan medya yapılanmalarının ekonomi-politik ve kültürel kimlikleri tartışılarak, Batılı ve Batı-dışı medya örgütlenmeleri küresel bilgi akışı, iletişim ve haber alma hakkı kavramları çerçevesinde incelenecektir. | |||||
Kaynaklar | Kaya, R. (2009) İktidar Yumağı, Ankara: İmge. Holden, T. Ve Timothy J. Scrase (2006) Medi@sia: Global media/tion in and out of context. New York: Routledge. Marc, R. (2002) Global Media Policy in the New Milennium, University of Luton Press. McPhail, T. (2006) Global Communication, NY: Blackwell. Thussu, D. K. (2007) News as Entertainment. London: Sage. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş: Tanışma, haftalık ders programının ve kaynakların tanıtımı |
2. Hafta | Uluslararası, ulus-aşırı, küresel medya politikalarına giriş |
3. Hafta | İletişim ve haber alma hakkı kavramlarına giriş |
4. Hafta | Medya sistemlerine farklı yaklaşımlar: Çoğulcu, demokratik, liberal modeller |
5. Hafta | Akdeniz, Kuzey/merkezi Avrupa, Kuzey Atlantik medya sistemleri |
6. Hafta | Batılı medya sistemleri: İngiltere, Fransa, Almanya örnekleri |
7. Hafta | Doğulu medya sistemleri: Hindistan, Çin, Japonya, Güney Kore örnekleri |
8. Hafta | Düzenleyici kuruluşların rolü: Çağdaş tartışmalar |
9. Hafta | Küresel eğlence medyası-1: Afrika, Orta Doğu, Latin Amerika |
10. Hafta | Küresel eğlence medyası-2: Avrupa, Asya |
11. Hafta | Yeni medya politikaları ve ?düzenlemenin? sınırları: Küresel/yerel örnekler |
12. Hafta | Sunumlar-1 |
13. Hafta | Sunumlar-2 |
14. Hafta | Genel değerlendirme |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 16 | 3 | 48 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 60 | 120 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 90 | 90 |
Toplam İş Yükü | 33 | 156 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek