OLC799 - DOKTORA YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DOKTORA YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK OLC799 4. Yarıyıl 0 4 2 30
Önkoşul(lar)-var iseOLC715, OLC720, OLC725, OLC735, OLC745
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriDiğer: Bireysel Çalışma  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Selahattin GELBAL, Doç. Dr. Hülya KELECİOĞLU, Doç. Dr. Nuri DOĞAN, Doç. Dr. Duygu ANIL, Yrd. Doç. Dr. Burcu ATAR 
Dersin amacıÖğrencinin yazılı ve sözlü olmak üzere iki kısımdan oluşan doktora yeterlik sınavına hazırlanması. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrencinin doktora programının amaçlarında belirtilen yeterliklere sahip olması, varsa eksikliklerinin giderilmesi.
Dersin içeriğiÖğrencinin doktora derslerinde işlenen konuları gözden geçirerek tekrar yapması ve eksiklerini gidermesi. 
KaynaklarCrocker, L. & Algina, J. (1986). Introduction to Classsical & Modern Test Theory.
Embertson, S. E. ve S. P. Reise (2000). Item Pesponse Theory for Psychologists. Lawrence Erlbaum Assocaties, Publishers.
Fraenkel, J. R. & N., Wallen. (2003). How to design and evaluate research in education. Mc Graw Hill.
Hambleton, R. K., Merenda, P., & Spielberger, C. (Eds.). (2005). Adapting educational and psychological tests for cross-cultural assessment. Hillsdale, NJ: Lawrence S. Erlbaum Publishers.
Hambelton , R. K. Ve H. Swaminathan (1984). Item Response Theory: Principles and Applications. Hingham, MA: Kluwer, Nijhoff.
Kolen, M.J. & Brennan, R.L. (2004). Test equating: Methods and practices (2nd ed.). Springer.
Tabachnick, B. G. & Fidell, L. S. (2001). Using Multivariate Statistics. Allyn & Bacon, Dördüncü baskı. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaYeterlik sınavına hazırlık
2. HaftaYeterlik sınavına hazırlık
3. HaftaYeterlik sınavına hazırlık
4. HaftaYeterlik sınavına hazırlık
5. HaftaYeterlik sınavına hazırlık
6. HaftaYeterlik sınavına hazırlık
7. HaftaYeterlik sınavına hazırlık
8. HaftaYeterlik sınavına hazırlık
9. HaftaYeterlik sınavına hazırlık
10. HaftaYeterlik sınavına hazırlık
11. HaftaYeterlik sınavına hazırlık
12. HaftaYeterlik sınavına hazırlık
13. HaftaYeterlik sınavına hazırlık
14. HaftaYeterlik sınavına hazırlık
15. HaftaYeterlik sınavına hazırlık
16. HaftaYeterlik sınavına hazırlık

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav1100
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı00
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı1100
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi1900900
Toplam İş Yükü1900900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ölçme ve değerlendirme alanındaki temel kavramları farklı kuramlara dayalı olarak açıklar ve gerektiğinde bu kavramları ilişkilendirerek yeni durumlarda kullanır.     X
2. Ölçme ve değerlendirme alanı ile ilgili disiplinler arasında ilişkiler kurarak yeni ve karmaşık sorunlara çözümler üretir.    X
3. Ulusal ve uluslar arası sınavların uygulanmasında ve yorumlanmasında karşılaşılabilecek sorunları belirler.    X
4. Ölçme araçlarını geliştirmede ve uyarlamada kullanılan farklı teknikleri karşılaştırır.    X
5. Ulusal ve uluslar arası sınavlarda karşılaşılan sorunlara çözümler üretir.    X
6. Alana katkı getirecek yöntem ve teknikleri geliştirir ve yeni karşılaşılan problemlerin çözümünde kullanır.    X
7. Alandaki kuramları eleştirel bir gözle ele alır, değerlendirir ve gerekli durumlarda uygun bir biçimde sentezler.     X
8. Alana ilişkin bir problemin çözümler ve ulusal veya uluslar arası bilimsel etkinliklerde yer alabilecek özgün bir yayın hazırlar.    X
9. Disiplinler arası çalışma gerektiren bir proje hazırlar ve yürütür.    X
10. Alanla ilgili problemleri tanımlar ve üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak çözümler üretir.    X
11. 11. Alanla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilere kazandırmak için etkili öğretim süreçlerini tasarlar, ekinliklerde yönlendirici olur ve etik kurallara uyar.    X
12. Alandaki var olan paradigmaları eleştirir ve özgün fikirler geliştirerek geliştirmeye çalışır.    X
13. Ulusal ve uluslar arası sınavları kültürlerarası farklılıkları dikkate alarak yorumlar.    X
14. Alanla ilgili teknolojik gelişmeleri izler, bu gelişmeleri sorunların çözümünde kullanır, sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeyde paylaşır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek