OPR735 - ALMANCA ve RUSÇA DİKSİYON

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ALMANCA ve RUSÇA DİKSİYON OPR735 Güz 1 2 2 4
Önkoşul(lar)-var iseOpera Anasanat Dalı öğrencisi olmak.
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Yb. Uzm. Robert Seidel 
Dersin amacıŞan ve Opera eğitiminin alt disiplinlerinden birini teşkil eden 'Diksiyon' alanında yapılacak çalışmaların gerektirdiği altyapıyı ve uygulamalı çerçeveyi üst düzeye çıkartmaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Alman ve Rus Dilinin sessel özelliklerini ve farklılıklarını şarkı ve operalarda ayırt etme becerisine sahip olurlar.
  2. 2. Sözcük, cümle tonlaması ve nefes yerlerini doğru şekilde uygulama becerisine sahip olurlar.
  3. 3. Sözcük vurgularını melodinin yapısına bakarak uygulama becerisine sahip olurlar.
  4. 4. Almanca ve Rusça Lied ve operalarını telaffuz, tonlama ve anlamları açısından doğru söyleme yetkinliğine sahip olurlar.
Dersin içeriğiDil ile müzik arasındaki vurgulama ilişkisi ve notalara yansıtılması. Alman ve Rus Dilinin özellikleri.
 
KaynaklarAlmanca ve Rusça şiirler, farklı dönemlerden seçilen Almanca ve Rusça Liedler ve aryalar.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGenel bilgilendirme (Temel ilkeler, program sunumu)
2. HaftaAlmanca'nın sessel özellikleri, vurgulanması ve tonlanması ve şiirler üzerinde uygulanması
3. HaftaAlmanca'nın sessel özellikleri, vurgulanması ve tonlanması ve şiirler üzerinde uygulanması
4. HaftaAlmanca'nın sessel özellikleri, vurgulanması ve tonlanması ve şiirler üzerinde uygulanması
5. HaftaRusça'nın sessel özellikleri, vurgulanması ve tonlanması ve şiirler üzerinde uygulanması
6. HaftaRusça'nın sessel özellikleri, vurgulanması ve tonlanması ve şiirler üzerinde uygulanması
7. HaftaRusça'nın sessel özellikleri, vurgulanması ve tonlanması ve şiirler üzerinde uygulanması
8. HaftaAra sınav
9. HaftaDoğru diksiyonun Almanca ve Rusça Liedler ve Aryalar üzerinde uygulanması
10. HaftaDoğru diksiyonun Almanca ve Rusça Liedler ve Aryalar üzerinde uygulanması
11. HaftaDoğru diksiyonun Almanca ve Rusça Liedler ve Aryalar üzerinde uygulanması
12. HaftaDoğru diksiyonun Almanca ve Rusça Liedler ve Aryalar üzerinde uygulanması
13. HaftaDoğru diksiyonun Almanca ve Rusça Liedler ve Aryalar üzerinde uygulanması
14. HaftaDoğru diksiyonun Almanca ve Rusça Liedler ve Aryalar üzerinde uygulanması
15. HaftaSınav öncesi genel prova
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar140
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı140
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler10110
Ara sınavlara hazırlanma süresi144
Genel sınava hazırlanma süresi188
Toplam İş Yükü4020120

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Opera şarkıcılığı alanında geçerli olan ileri uygulama teknikleri ve yöntemleri konusunda üst düzeyde bilgi sahibi olurlar.     X
2. Opera sanatının sosyal, kültürel, artistik, politik ve ekonomik çerçevedeki yerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek tartışacak ve yönlendirecek düzeyde bilgiye sahip olurlar.X    
3. Şan tekniği yöntemlerini uzmanlık düzeyinde geliştirip uygulayarak aktarabilme becerisine sahip olurlar.  X  
4. Önceden edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda, müziği yorumlama ve icra etmedeki bilgi, yöntem ve teknikleri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirerek alanındaki yaratıcı uygulamanın gelişimine katkıda bulunurlar.   X 
5. Opera şarkıcılığı alanında proje ve çalışmaları planlayıp yönetebilme yetkiliğine sahip olurlar. X   
6. Alanıyla ilgili şarkı söyleme tekniklerini değerlendirme, icra etme ve akademik öğretme becerilerini etkin şekilde kullanırlar.   X 
7. Müziği özgün bir üslupla ve uluslararası düzeydeki sanat değerlendirme kurullarınca kabul görecek nitelikte yorumlarlar.    X
8. Akademik yazına ve performansa dayalı özgün çalışmaları yoluyla toplumla iletişim kurarlar ve opera sanatının topluma yönlendirici katkısı konusunda farkındalığı arttırıcı etkinliklere katkı sağlarlar. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek