OPR735 - ALMANCA ve RUSÇA DİKSİYON
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ALMANCA ve RUSÇA DİKSİYON | OPR735 | Güz | 1 | 2 | 2 | 4 |
Önkoşul(lar)-var ise | Opera Anasanat Dalı öğrencisi olmak. | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Yb. Uzm. Robert Seidel | |||||
Dersin amacı | Şan ve Opera eğitiminin alt disiplinlerinden birini teşkil eden 'Diksiyon' alanında yapılacak çalışmaların gerektirdiği altyapıyı ve uygulamalı çerçeveyi üst düzeye çıkartmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Dil ile müzik arasındaki vurgulama ilişkisi ve notalara yansıtılması. Alman ve Rus Dilinin özellikleri. | |||||
Kaynaklar | Almanca ve Rusça şiirler, farklı dönemlerden seçilen Almanca ve Rusça Liedler ve aryalar. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Genel bilgilendirme (Temel ilkeler, program sunumu) |
2. Hafta | Almanca'nın sessel özellikleri, vurgulanması ve tonlanması ve şiirler üzerinde uygulanması |
3. Hafta | Almanca'nın sessel özellikleri, vurgulanması ve tonlanması ve şiirler üzerinde uygulanması |
4. Hafta | Almanca'nın sessel özellikleri, vurgulanması ve tonlanması ve şiirler üzerinde uygulanması |
5. Hafta | Rusça'nın sessel özellikleri, vurgulanması ve tonlanması ve şiirler üzerinde uygulanması |
6. Hafta | Rusça'nın sessel özellikleri, vurgulanması ve tonlanması ve şiirler üzerinde uygulanması |
7. Hafta | Rusça'nın sessel özellikleri, vurgulanması ve tonlanması ve şiirler üzerinde uygulanması |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Doğru diksiyonun Almanca ve Rusça Liedler ve Aryalar üzerinde uygulanması |
10. Hafta | Doğru diksiyonun Almanca ve Rusça Liedler ve Aryalar üzerinde uygulanması |
11. Hafta | Doğru diksiyonun Almanca ve Rusça Liedler ve Aryalar üzerinde uygulanması |
12. Hafta | Doğru diksiyonun Almanca ve Rusça Liedler ve Aryalar üzerinde uygulanması |
13. Hafta | Doğru diksiyonun Almanca ve Rusça Liedler ve Aryalar üzerinde uygulanması |
14. Hafta | Doğru diksiyonun Almanca ve Rusça Liedler ve Aryalar üzerinde uygulanması |
15. Hafta | Sınav öncesi genel prova |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 1 | 10 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 4 | 4 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 40 | 20 | 120 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Opera şarkıcılığı alanında geçerli olan ileri uygulama teknikleri ve yöntemleri konusunda üst düzeyde bilgi sahibi olurlar. | X | ||||
2. Opera sanatının sosyal, kültürel, artistik, politik ve ekonomik çerçevedeki yerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek tartışacak ve yönlendirecek düzeyde bilgiye sahip olurlar. | X | ||||
3. Şan tekniği yöntemlerini uzmanlık düzeyinde geliştirip uygulayarak aktarabilme becerisine sahip olurlar. | X | ||||
4. Önceden edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda, müziği yorumlama ve icra etmedeki bilgi, yöntem ve teknikleri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirerek alanındaki yaratıcı uygulamanın gelişimine katkıda bulunurlar. | X | ||||
5. Opera şarkıcılığı alanında proje ve çalışmaları planlayıp yönetebilme yetkiliğine sahip olurlar. | X | ||||
6. Alanıyla ilgili şarkı söyleme tekniklerini değerlendirme, icra etme ve akademik öğretme becerilerini etkin şekilde kullanırlar. | X | ||||
7. Müziği özgün bir üslupla ve uluslararası düzeydeki sanat değerlendirme kurullarınca kabul görecek nitelikte yorumlarlar. | X | ||||
8. Akademik yazına ve performansa dayalı özgün çalışmaları yoluyla toplumla iletişim kurarlar ve opera sanatının topluma yönlendirici katkısı konusunda farkındalığı arttırıcı etkinliklere katkı sağlarlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek